Stránka 1 z 1

[SOLVED] Internet Air a vždy přerušený hovor po 4 s?

Napsal: úte 03. kvě 2016 16:22:46
od PepaDe
Zdravím,

při volání přes O2 Czech Republic (LTE WiFi router Huawei B315, tarif Internet Air 30 GB/měsíc) něco rozbije/přeruší/kdovíco SIP hovor po navázání spojení během prvních 5 sekund.

Přehození portu na proxy 6688 problém řeší, ale je to otravné. Tuším, že O2 CZ blokuje SIP po vyčerpání FUP, což ovšem ještě zdaleka nenastalo.

Testováno s Android Phone dialer (CyanogenMod 12.1) a CSipSimple. Klient se tváří, že hovor pokračuje, ale je ticho. Ve výpisu volání na odorik.cz je vidět ukončení hovoru po oněch 4 s. ID hovoru např. 161082951.

Pokud je možné potvrdit způsob ukončení hovoru, zkusil bych s O2 CZ následně řešit jejich pojetí "otevřeného internetu" - jsme korporátní zákazník, tak snad budou ochotnější se bavit.

Re: Internet Air a vždy přerušený hovor po 4 s?

Napsal: úte 03. kvě 2016 16:48:10
od kovik
Dobry den,
vypadato, ze problem neni v internetu, ale routeru, ktery pozmeni packety a spojeni se nenavaze. Tzv. sip alg proto pomuze zmena portu.
Na nekterych routerch to jde vypnout.

viz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1274

Re: Internet Air a vždy přerušený hovor po 4 s?

Napsal: úte 03. kvě 2016 17:31:59
od PepaDe
Výborně, děkuji za informaci. Na uvedeném routeru toho moc nastavit nejde, ale SIP ALG bylo skutečně aktivní. Vypnutí problém řeší.

Re: [SOLVED] Internet Air a vždy přerušený hovor po 4 s?

Napsal: úte 03. kvě 2016 20:22:46
od xsouku04
Myslím, že od 1.5. 2016 není už možné po překročení FUP různě blokovat různé protokoly. Je to nový výmysl EU - síťová neutralita, který moc nechápu, ale zrovna pro volání přes internet by to asi mohlo být užitečné.