Stránka 1 z 1

rodina - přenos od voocall k odoriku

Napsal: stř 29. čer 2016 10:54:53
od rattkin
Chci s rodinou přejít od voocall k odoriku.
Plánuji mít jeden pin vedený na mě, já budu dobíjet kredit a všechno spravovat. členové rodiny budou mít každý vlastní linku.
Říkám to dobře, může to takhle fungovat?
můžou být nějaké problémy, třeba záchranka?

Re: rodina

Napsal: stř 29. čer 2016 15:50:10
od xsouku04
rattkin píše:Chci s rodinou přejít od voocall k odoriku.
Plánuji mít jeden pin vedený na mě, já budu dobíjet kredit a všechno spravovat. členové rodiny budou mít každý vlastní linku.
Říkám to dobře, může to takhle fungovat?
můžou být nějaké problémy, třeba záchranka?
Ano, takto to může být. Můžete si zřídit inkaso, abyste nemusel platbu zadávat ručně. A pak jen pro jistotu sledovat útraty.
Co se týče možných potíží třeba při volání na tísňové linky, není úplně jasné, jak naše služby chcete využívat.
Budete používat mobilní čísla se SIM? Tam tísňové hovory jdou napřímo a ne přes Odorik, volat tísňové linky lze i úplně bez SIM.

Callback - zpětné volání není určeno k volání na tísňové linky, je třeba volat přímo.

Co se týče VoIP, je třeba mít u každé linky správně nastavenou adresu.

Re: rodina

Napsal: stř 29. čer 2016 19:14:33
od rattkin
děkuji za odpověď.

tou záchrankou jsem myslel lokalizaci polohy, nemůžu totiž vyloučit, že se bude na záchranka volat, aby věděli kam jet.
Plánujeme dvě přenesené mobilní čísla a jedno nové mobilní číslo.

Re: rodina

Napsal: stř 29. čer 2016 20:07:34
od MaT
No lokalizace asi úplně stejně, jako lokalizace jakéhokoliv jiného mobilu se SIM kartou od T-Mobile. Odorik poskytuje mobilní služby jakožto virtuální operátor právě v síti T-Mobile. Takovéto dohledávání polohy podle údajů z vysílačů mobilní sítě (BTS) se ale myslím nepoužívá moc často, to až opravdu v nouzi nejvyšší. Když normálně voláte záchranku, tak se Vás ptají, kde jste. Ani si nejsem jistý, že by dispečink záchranky měl k takovým údajům přístup - jestli se o takové údaje (pro lokalizaci) nemusí operátor dokonce nějak žádat...

Re: rodina

Napsal: stř 29. čer 2016 21:11:41
od xsouku04
MaT píše:No lokalizace asi úplně stejně, jako lokalizace jakéhokoliv jiného mobilu se SIM kartou od T-Mobile. Odorik poskytuje mobilní služby jakožto virtuální operátor právě v síti T-Mobile. Takovéto dohledávání polohy podle údajů z vysílačů mobilní sítě (BTS) se ale myslím nepoužívá moc často, to až opravdu v nouzi nejvyšší. Když normálně voláte záchranku, tak se Vás ptají, kde jste. Ani si nejsem jistý, že by dispečink záchranky měl k takovým údajům přístup - jestli se o takové údaje (pro lokalizaci) nemusí operátor dokonce nějak žádat...
Pokud voláte tísňovou linku z mobilu, souřadnice se předávají s každým hovorem. Ale nemusí to být úplně přesné, snad proto se ptají, kde jste.
Pokud voláte z pevné linky, tak údaje s přesnou polohou "pevné linky" mají v databázi. Data do této databáze posíláme jednou týdně.

Re: rodina

Napsal: čtv 30. čer 2016 12:15:23
od 5uch
Pokud jde o obavy o lokalizaci v záchranném systému...

IMHO jediný problém by mohl nastat u volání z geografického čísla ("pevná" VoIP linka) - pokud by tato linka byla provozována na jiné adrese, než na jakou byla registrována (což je technicky možné, ale v rozporu s telekomunikačním zákonem).

Re: rodina

Napsal: čtv 30. čer 2016 15:23:36
od xsouku04
5uch píše:Pokud jde o obavy o lokalizaci v záchranném systému...

IMHO jediný problém by mohl nastat u volání z geografického čísla ("pevná" VoIP linka) - pokud by tato linka byla provozována na jiné adrese, než na jakou byla registrována (což je technicky možné, ale v rozporu s telekomunikačním zákonem).
Přesně. Na to prosím pozor. NIKDY nenechávejte voip telefon ležet na stole se špatně nastavenou adresou u používaného čísla. Nikdy totiž nevíte, kdy z něj někdo bude volat tísňovou linku. A nejhorší, co se může stát, je to, že záchranka vyjede v úplně jiném městě na podobně znějící adresu. A to je pak docela problém, škoda v tisících a někdo může kvůli tomu umřít.