Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Napsal: pát 26. srp 2016 13:16:07
Byl by zde zájem používat mobilní čísla na VoIP?
Tedy i příchozí hovory by bylo možné přijímat na VoIP bez příplatku za přesměrování a nějakého limitu.
SMS by bylo možné přijímat přes API nebo na mail.
Možná použití: Na čísle by bylo možné mít hlasová menu a paralelní zvonění jako u geografických či nomadických číslech. To vše na stávajícím mobilní čísle (možnost portace) nebo novém. Měsíční paušál maximálně v řádu desetikorun. Příchozí hovory na VoIP zdarma, nebo naopak ještě byste mohli dostávat nějaké halíře zaplacené za příchozí hovory a SMS. Jen by tam byly nějaké limity (maxima) proti vyloženému zneužívání.
Narozdíl od geo či nomád čísel spolehlivá možnost přijímat SMS navíc odesilatel platí běžnou cenu či může využít balíčky/neomezené SMS.
Znáte někoho, komu na mobil volá více lidí, než je zdrávo, a on kvůli tomu už nestíhá ani pracovat? Možné IVR a rozložení hovorů na více kolegů by mohlo pomoci.
Jak to chceme dosáhnout? Stát se virtuálem v síti Ufon, který je ochoten si za přesměrování hovorů k nám na VoIP nic neúčtovat. Jeho síť pravda v praxi moc použitelná není, ale to pro tento typ použití není příliš podstatné. Myslíte si, že by byl o tohle zájem? Měli byste zájem vy? Jde o to, že kdyby byl velký zájem, mohli bychom si dovolit dát menší měsíční paušál za číslo (snad i nulový?). Pokud by byl zájem jen ve stovkách zákazníků, paušál by musel být větší, aby to pokrylo náklady u nás a na straně Ufona.
Náklady na projekt by také ve velké míře mohly nést příchozí hovory a SMS, které Ufon obdrží od ostatních operátorů. Ale opět platí, že by těch minut muselo být více než zanedbatelně. Proč by ale někdo mohl dávat přednost při dlouhých hovorech volat tato čísla před obyčejnými mobilními?
Podobné funkcionality je možné dosáhnout už nyní, pokud si mobilní číslo přesměrujete na geografické či nomadické. Nevýhoda ale je, že platíte za přesměrované hovory, tedy pravděpodobně budete potřebovat neomezené volání, které podle vyjednávacích schopností stojí řádově stovky Kč/měsíc. A neomezené volání není předplacená služba bez závazků a samo slovo neomezené je reklamština. Další problém je s pohodlným přijímáním a zpracováním SMS, které nelze "přesměrovat" jinak než pomocí GSM brány nebo speciální aplikace v mobilu (složité a poruchové). Ostatně, pokud někdo používáte GSM bránu na odchozí i příchozí hovory, je dobré odchozí hovory odklonit přesměrování, docílit tak lepší kvality hovory a GSM bránu si neblokovat.
Tedy i příchozí hovory by bylo možné přijímat na VoIP bez příplatku za přesměrování a nějakého limitu.
SMS by bylo možné přijímat přes API nebo na mail.
Možná použití: Na čísle by bylo možné mít hlasová menu a paralelní zvonění jako u geografických či nomadických číslech. To vše na stávajícím mobilní čísle (možnost portace) nebo novém. Měsíční paušál maximálně v řádu desetikorun. Příchozí hovory na VoIP zdarma, nebo naopak ještě byste mohli dostávat nějaké halíře zaplacené za příchozí hovory a SMS. Jen by tam byly nějaké limity (maxima) proti vyloženému zneužívání.
Narozdíl od geo či nomád čísel spolehlivá možnost přijímat SMS navíc odesilatel platí běžnou cenu či může využít balíčky/neomezené SMS.
Znáte někoho, komu na mobil volá více lidí, než je zdrávo, a on kvůli tomu už nestíhá ani pracovat? Možné IVR a rozložení hovorů na více kolegů by mohlo pomoci.
Jak to chceme dosáhnout? Stát se virtuálem v síti Ufon, který je ochoten si za přesměrování hovorů k nám na VoIP nic neúčtovat. Jeho síť pravda v praxi moc použitelná není, ale to pro tento typ použití není příliš podstatné. Myslíte si, že by byl o tohle zájem? Měli byste zájem vy? Jde o to, že kdyby byl velký zájem, mohli bychom si dovolit dát menší měsíční paušál za číslo (snad i nulový?). Pokud by byl zájem jen ve stovkách zákazníků, paušál by musel být větší, aby to pokrylo náklady u nás a na straně Ufona.
Náklady na projekt by také ve velké míře mohly nést příchozí hovory a SMS, které Ufon obdrží od ostatních operátorů. Ale opět platí, že by těch minut muselo být více než zanedbatelně. Proč by ale někdo mohl dávat přednost při dlouhých hovorech volat tato čísla před obyčejnými mobilními?
Podobné funkcionality je možné dosáhnout už nyní, pokud si mobilní číslo přesměrujete na geografické či nomadické. Nevýhoda ale je, že platíte za přesměrované hovory, tedy pravděpodobně budete potřebovat neomezené volání, které podle vyjednávacích schopností stojí řádově stovky Kč/měsíc. A neomezené volání není předplacená služba bez závazků a samo slovo neomezené je reklamština. Další problém je s pohodlným přijímáním a zpracováním SMS, které nelze "přesměrovat" jinak než pomocí GSM brány nebo speciální aplikace v mobilu (složité a poruchové). Ostatně, pokud někdo používáte GSM bránu na odchozí i příchozí hovory, je dobré odchozí hovory odklonit přesměrování, docílit tak lepší kvality hovory a GSM bránu si neblokovat.