Potíže s doručováním sms zpráv

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše:řekl bych, že pokud nějaký gsm (i oficiální virtuální) operátor odešle do jiné sítě sms, tak koncový gsm operátor má ze zákona povinnost tuto sms doručit. Teď nemyslím nějaké atypické situace jako automatické bombardování sms zprávami a apod. Od toho gsm operátorům byla přidělena možnost využívat frekvence a poskytovat telekom. služby. Ne?
Pokud velcí GSM operátoři budou dělat naschvály (jakože občas dělají) akorát si proti sobě rozeštvou komisaře EU - a pak se diví, že jim někdo něco nařizuje.
Je dobré, že v EU můžu přijímat roamingové hovory alespoň za 2 Kč/minutu. Věřím i tomu, že to jednou bude zadarmo. Za to si můžou gsm operátoři sami, svojí nenažraností
Ano, přesně tak a proto odhaduji, že se vznikem více virtuálních mobilních operátorů bude možné T-mobile donutit, aby sms nezahazoval. Nyní to dělá prostě proto, že s námi neuzavře smlouvu a svoje zahraniční partnery podvádí a spoléhá se na to, že mezinárodní právo je těžko vymahatelné.
tonva

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od tonva »

Dobrý den,

zdá se, že problémy začaly už i u Vodafone. Vyměňuji si s přítelkyní v Německu dost velký počet SMS (10 až 20 denně) a až do předvčerejška vše fungovalo normálně. Najednou ale SMS od ní začaly přicházet bez identity odesilatele. Zprávy sice dojdou, ale jsou označené jako InfoSMS a nejde na ně odpovědět. Totéž se mi před časem stalo u T-mobile a právě proto jsem si koupil SIMku Vodafone. Zajímavé je, že včera jsem zkusil poslat SMS zase přes T-mobile a adresa odesilatele opět normálně prochází. Pro přesnost podotýkám, že se jedná o normální SMS z mobilu do mobilu přes providery, ne přes Odorik.

Vypadá to tedy, že provideři používají nějaké automatické filtry, které sledují u každého čísla provoz a pokud na něj přichází větší počet SMS, začnou u nich odřezávat adresu odesilatele. Když jsem si stěžoval operátorovi, začal mlžit a sváděl to na nastavení telefonu, ale telefon je OK, se SIMkou T-Mobile vše funguje normálně a obnovilo se to zcela samo, jen tím, že jsem nějaké dva-tři měsíce přes tuhle SIMku žádné SMSky neposílal.

Nevíte někdo o nějakém právníkovi, který by těchle praktik už měl taky plné zuby a byl ochoten se tomu věnovat ze sportu, ne za nekřesťanské peníze? Možná by šlo podat na providery žalobu, že cenzurují SMS? Adresa odesilatele je přece nedílnou (a dost významnou) součástí zprávy a pokud ji odesilatel sám nezatají, je provider povinen doručit ji se zprávou příjemci.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od Largon »

Dobrý den,
také jsme již zaznamenali, že Vodafone začal praktikovat podobnou věc jako T-Mobile.

Nezkoušela si stěžovat přítelkyně u svého německého operátora? Osobně bych toto viděl jako nejlepší možnou cestu, jak s tím něco udělat. Aby se jim dal najevo někdo stejně velký, s kým jsou propojeni napřímo, že se jim to nelíbí.
O2-není-špatné

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od O2-není-špatné »

Takže O2 je vlastně nejslušnější ze trojky operátorů protože O2 žádné SMS neblokuje!
Largon píše:Dobrý den,
také jsme již zaznamenali, že Vodafone začal praktikovat podobnou věc jako T-Mobile.

Nezkoušela si stěžovat přítelkyně u svého německého operátora? Osobně bych toto viděl jako nejlepší možnou cestu, jak s tím něco udělat. Aby se jim dal najevo někdo stejně velký, s kým jsou propojeni napřímo, že se jim to nelíbí.
mcs
Příspěvky: 3
Registrován: stř 02. led 2013 12:39:07

kompenzace za chybné ID

Příspěvek od mcs »

Asi by bylo nejlepší, když by firma odorik reklamovala a chtěla úhradu za sms doručované s chybným ID odesílatele, neb odesílatel je uváděn chybně. Za sebe jako klienta nechci náhradu, ale odorik by nárokovat měl, aby si tuto ubohost operátoři rozmysleli. Myslím, že nárok vzniká, za sms se platí a tedy je za korektně zaplacenou službu služba poskytnutá v nižší, nepožadované jakosti. Navíc jde (velmi pravděpodobně) o předem neohlášenou změnu v kvalitě dané služby jednoznačně směrem dolů. Vodafone i T-Mobile mají další pořádné minus..
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kompenzace za chybné ID

Příspěvek od xsouku04 »

mcs píše:Asi by bylo nejlepší, když by firma odorik reklamovala a chtěla úhradu za sms doručované s chybným ID odesílatele, neb odesílatel je uváděn chybně. Za sebe jako klienta nechci náhradu, ale odorik by nárokovat měl, aby si tuto ubohost operátoři rozmysleli. Myslím, že nárok vzniká, za sms se platí a tedy je za korektně zaplacenou službu služba poskytnutá v nižší, nepožadované jakosti. Navíc jde (velmi pravděpodobně) o předem neohlášenou změnu v kvalitě dané služby jednoznačně směrem dolů. Vodafone i T-Mobile mají další pořádné minus..
T-mobile a zdá se možná i Vodafone to dělají naschvál. A bohužel mezinárodní právo je nevymahatelné, spor by šlo zahájit možná na úřadě pro hospodářskou soutěž. Musíme nakupovat v zahraničí, protože v ČR nám to za tuhle cenu nikdo neprodá a český T-mobile dělá zahraničním operátorům naschvály. Prostě mobilní operátoři v ČR nechtějí, aby se posílaly sms z internetu.
Jakub
Příspěvky: 51
Registrován: pát 23. lis 2012 11:29:49

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od Jakub »

Na jedne lince u odoriku mam nastavene a overene jako CID zahranicni mobilni cislo. Je mozne pres odorik odesilat sms (API nebo web), ve kterych bude jako odesilatel nastaveno zahranicni mobilni cislo? Pokud ano, jak je to se spolehlivosti doruceni takove sms? Stejne jako u sms pres odorik z ceskych cisel?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od xsouku04 »

Jakub píše:Na jedne lince u odoriku mam nastavene a overene jako CID zahranicni mobilni cislo. Je mozne pres odorik odesilat sms (API nebo web), ve kterych bude jako odesilatel nastaveno zahranicni mobilni cislo? Pokud ano, jak je to se spolehlivosti doruceni takove sms? Stejne jako u sms pres odorik z ceskych cisel?
To číslo bychom Vám museli ručně povolit. Spolehlivost bude podstatně lepší, nicméně garantovat to úplně nelze. Přeci jen sms je doručována přes zahraničí. Myslím, že T-mobile pak nemá důvod si doručenky vymýšlet. Můžete to vyzkoušet. Abychom mohli provést nastavení, je nutné nás kontaktovat emailem.
Návštěvník

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od Návštěvník »

mě se to nelíbí. Odorik nabízí službu (sms), za kterou inkasuje peníze. Zákazník službu zaplatí, jenže pak ji často nedostane. Chápu problémy, které odorik má, nicméně proč to má zákazníka zajímat?
Reklamace a stížnosti na ČTÚ má provádět odorik, ne zákazník. Ten může akorát nedoručení sms reklamovat u odorika. Z diskuze mám pocit, že se o to odorik snad ani nepokusil.
Takovou službu bych raději nenabízel, nebo dal na stránky výstrahu, že doručení je nejisté. Pak bych za to ale neinkasoval ani halíř
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Potíže s doručováním sms zpráv

Příspěvek od xsouku04 »

Návštěvník píše:mě se to nelíbí. Odorik nabízí službu (sms), za kterou inkasuje peníze. Zákazník službu zaplatí, jenže pak ji často nedostane. Chápu problémy, které odorik má, nicméně proč to má zákazníka zajímat?
Reklamace a stížnosti na ČTÚ má provádět odorik, ne zákazník. Ten může akorát nedoručení sms reklamovat u odorika. Z diskuze mám pocit, že se o to odorik snad ani nepokusil.
Takovou službu bych raději nenabízel, nebo dal na stránky výstrahu, že doručení je nejisté. Pak bych za to ale neinkasoval ani halíř
Máte na mysli odesílání do ČR nebo zahraničí ? Do zahraničí je to relativně spolehlivé a doručenky jsou relevantní.
Smsky lze odesílat spolehlivě i do ČR, jen nesmíte jako odesilatele vyplnit svoje mobilní číslo ale jen onen krátký nesmysl.
Je to u formuláře napsáno, napíšeme to ještě důrazněji.
Nemá moc smysl si stěžovat na ČTÚ, mezinárodní "právo" je téměř nevymahatelné a problémy vznikají v zahraničí. Bohužel to je realita. Odesílání sms není naše hlavní služba na rozdíl od velkého množství jiných služeb, které mají odesílání sms jako hlavní obživu. Ani se o tomto problému nikde ani nezmiňují a zjevně to nedovedou vyřešit, my tím nechceme ztrácet čas.

Očekávám ale, že monopolistické manýry typu, komu prodám sms a komu ne, zaniknou vstupem virtuálních operátorů, i když zjevně ne hned ze dne na den. Předpokládám, že tak do roku by se to mohlo konečně jednou provždy vyřešit tak, abychom sms do ČR mohli nakupovat v ČR a garantovaně.
Odpovědět