Telekomunikační zák., platnost při použití různých služeb
Napsal: čtv 18. črc 2019 7:56:23
Dobrý den. Chci se zeptat jak přesněji definuje telekomunikační zákon přenos hovoru přes datovou mobilní síť operátora při použití rozdílných služeb.
Jaký je rozdíl nebo rozdíly ve vztahu jednotlivých bodů k tomuto zákonu, když:
1. Budu volat přes SIP mobilní aplikaci účtu u Odoriku na datovém připojení například T-Mobile
2. Budu volat přes Messenger na datovém připojení například T-Mobile
3. Budu volat přes GSM na mobilní síti (ne datové) například T-Mobile
Zajímají mne rozdíly ve vztahu k telekomunikačnímu zákonu zejména u bodu 1. versus 2. .
Například, že telekomunikační zákon se vztahuje pouze na 1. a 3. ale telekomunikační zákon se nevztahuje na 2.
A pokud se na něco nevztahuje tak proč se na něj nevztahuje. Předem díky za odpovědi.
Dotaz vznikl na základě toho, že jinde na českém fóru se řeší, že společnost Facebook v poslední době lidem v ČR masově blokují/ruší účty Facebooku (a tím i Messengeru a možnosti volání) bez zjevné příčiny nebo za banality jako například přihlášení k jednomu účtu z více zařízení, nebo vytvoření stránky jako skupiny, která neobsahuje násilí ani nábožensky či nefunguje jinak proti nějakým jiným skupinám osob, aj. A ty lidi neví jak se bránit. Dnes Facebook již neposílá ani upozornění, nebo napomenutí, apod. ale bez jakéhokoliv oznámení (včetně oznámení na e-mail) zablokuje nebo zruší celý účet Facebooku a Messengeru bez jakékoliv možnosti obnovy.
Primárně chtějí být v kontaktu s přáteli, pak řeší nahraná data, fotky, videa, aj.. Blokací/zrušením Facebooku blokují/ruší i Messenger a ty lidi nemohou být v kontaktu s lidmi. Lze tedy postupovat při požadavku aby byli ve spojení s přáteli postupovat podle telekomunikačního zákona nebo něčeho jiného?
Ombudsman a další úřady považují oznámení za blokování někomu s někým komunikovat nejen na úrovni internetu dlouhodobě za spam a situaci ignorují. Když jsou kontaktováni formou e-mailu tak dojde potvrzení automatem o přijetí zprávy a přidělení evidenčního čísla ale pak nikdo nereaguje a když se po čase (třiceti denní lhůtě pro odpověď) pošle další e-mail tak přijde už pouze oznámení o tom, že druhý e-mail zablokoval spamový filtr. Odvolávat se i na toto nemá význam, protože tak jednají i po nahlášení vygenerovaného čísla další úřady a spíše se tomu vysmívají než aby někdo proti tomuto zasáhl. Tak by mne zajímalo v čem je takový zásadní rozdíl.
Z toho co vím, tak když blokuje někomu možnost hovorů mobilní operátor tak to má závažnější charakter než když někomu blokuje možnost hovorů nějaká služba na internetu (i placená). Z nějakého dokumentu jsem vyčetl, že je problém v tom, že tito správci služeb se nacházejí v zahraničí a proto s tím nelze nějak hnout nebo ve věci jednat ale zase na druhou stranu když se jedná o mobilního operátora v zahraničí tak to řešit lze.
Doufám, že moderátoři prominou...
Zdroje probíhajících diskuzí:
https://pc.poradna.net/questions/270175 ... vani-nikde
https://pc.poradna.net/questions/281423 ... na-overeni
Jaký je rozdíl nebo rozdíly ve vztahu jednotlivých bodů k tomuto zákonu, když:
1. Budu volat přes SIP mobilní aplikaci účtu u Odoriku na datovém připojení například T-Mobile
2. Budu volat přes Messenger na datovém připojení například T-Mobile
3. Budu volat přes GSM na mobilní síti (ne datové) například T-Mobile
Zajímají mne rozdíly ve vztahu k telekomunikačnímu zákonu zejména u bodu 1. versus 2. .
Například, že telekomunikační zákon se vztahuje pouze na 1. a 3. ale telekomunikační zákon se nevztahuje na 2.
A pokud se na něco nevztahuje tak proč se na něj nevztahuje. Předem díky za odpovědi.
Dotaz vznikl na základě toho, že jinde na českém fóru se řeší, že společnost Facebook v poslední době lidem v ČR masově blokují/ruší účty Facebooku (a tím i Messengeru a možnosti volání) bez zjevné příčiny nebo za banality jako například přihlášení k jednomu účtu z více zařízení, nebo vytvoření stránky jako skupiny, která neobsahuje násilí ani nábožensky či nefunguje jinak proti nějakým jiným skupinám osob, aj. A ty lidi neví jak se bránit. Dnes Facebook již neposílá ani upozornění, nebo napomenutí, apod. ale bez jakéhokoliv oznámení (včetně oznámení na e-mail) zablokuje nebo zruší celý účet Facebooku a Messengeru bez jakékoliv možnosti obnovy.
Primárně chtějí být v kontaktu s přáteli, pak řeší nahraná data, fotky, videa, aj.. Blokací/zrušením Facebooku blokují/ruší i Messenger a ty lidi nemohou být v kontaktu s lidmi. Lze tedy postupovat při požadavku aby byli ve spojení s přáteli postupovat podle telekomunikačního zákona nebo něčeho jiného?
Ombudsman a další úřady považují oznámení za blokování někomu s někým komunikovat nejen na úrovni internetu dlouhodobě za spam a situaci ignorují. Když jsou kontaktováni formou e-mailu tak dojde potvrzení automatem o přijetí zprávy a přidělení evidenčního čísla ale pak nikdo nereaguje a když se po čase (třiceti denní lhůtě pro odpověď) pošle další e-mail tak přijde už pouze oznámení o tom, že druhý e-mail zablokoval spamový filtr. Odvolávat se i na toto nemá význam, protože tak jednají i po nahlášení vygenerovaného čísla další úřady a spíše se tomu vysmívají než aby někdo proti tomuto zasáhl. Tak by mne zajímalo v čem je takový zásadní rozdíl.
Z toho co vím, tak když blokuje někomu možnost hovorů mobilní operátor tak to má závažnější charakter než když někomu blokuje možnost hovorů nějaká služba na internetu (i placená). Z nějakého dokumentu jsem vyčetl, že je problém v tom, že tito správci služeb se nacházejí v zahraničí a proto s tím nelze nějak hnout nebo ve věci jednat ale zase na druhou stranu když se jedná o mobilního operátora v zahraničí tak to řešit lze.
Doufám, že moderátoři prominou...
Zdroje probíhajících diskuzí:
https://pc.poradna.net/questions/270175 ... vani-nikde
https://pc.poradna.net/questions/281423 ... na-overeni