Stránka 1 z 1

LTE funguje, ale preferován je EDGE

Napsal: ned 19. čer 2022 20:19:09
od watslaw
Zdravím,
posledních několik měsíců se mi stává, že když si na mobilu zapnu data, mobil se rozhodne používat EDGE. Když si v nastavení vynutím použití LTE tím, že nastavím preferovaný typ sítě "Pouze LTE", tak LTE stále a dobře funguje, ale pochopitelně nefungujou hovory a SMS (VoLTE tam nemám). Když si pak nastavím preferovaný typ sítě zpět na LTE/.../GSM, tak LTE drží, ale pokud buď vypnu a zapnu data, ale možná i pří přechodu k jiné buňce, tak zas dostanu jen EDGE. Jen v ikonce problém není, data jsou opravdu v tomto režimu nepoužitelně pomalá.

Přitom se pohybuji na stejných místech, kde mi dřív automaticky naběhlo LTE. Upgrade SW telefonu jsem dělal naposled před více než rokem (spíš dva), tím to také není.

Mám Samsung Galaxy S4 LTE-A (i-9506), LineageOs 17.1 (Android 10) a Odorik SIM.

Tušíte někdo, jestli takhle nějak T-Mobile dělá "naschvály" telefonům, které nemá ve svých seznamech podporovaných, nebo čím by to mohlo být? Je mi jasný, že t-mobile by asi odpověděl, že takové telefony (už) nepodporuje, ale zajímalo by mě, jestli někdo tušíte, čím ten jev je způsoben?

Díky

Re: LTE funguje, ale preferován je EDGE

Napsal: pon 20. čer 2022 9:58:38
od alfi
Telefon vyhodnocuje úroveň obou signálů a vybírá si "nejlepší". Na jednom místě se mi to děje taky - vynucené LTE jakž takž funguje, ale pokud výběr nechám na telefonu, neobjeví se vůbec nikdy (LTE má sotva jednu čárku, GSM klidně 3-4, na dB jsem se nedíval). Pokud to dřív jelo a teď ne, mohlo dojít i k nějaké změně v síti, pootočení či změně výkonu některé antény apod.
Co nějaký jiný telefon na stejném místě? Moc mě nenapadá, co s tím, max. to zkusit s TMobile SIM a postěžovat si na infolince, ale kvůli jednomu uživateli to spíš řešit nebudou - muselo by vás být víc :)

Re: LTE funguje, ale preferován je EDGE

Napsal: úte 21. čer 2022 15:06:42
od Kristovec
alfi píše:Telefon vyhodnocuje úroveň obou signálů a vybírá si "nejlepší". Na jednom místě se mi to děje taky - vynucené LTE jakž takž funguje, ale pokud výběr nechám na telefonu, neobjeví se vůbec nikdy (LTE má sotva jednu čárku, GSM klidně 3-4, na dB jsem se nedíval). Pokud to dřív jelo a teď ne, mohlo dojít i k nějaké změně v síti, pootočení či změně výkonu některé antény apod.
Co nějaký jiný telefon na stejném místě? Moc mě nenapadá, co s tím, max. to zkusit s TMobile SIM a postěžovat si na infolince, ale kvůli jednomu uživateli to spíš řešit nebudou - muselo by vás být víc :)
Ano,telefony jdou hlavně po síle signálu,a až pak po síti. Tohle pustošilo kredit dříve,když ješte nebyl EU roaming,a v pohraničí se mobil přepnul na silnější zahraniční signál. A tak si vybírá i sílu místo kvality.