Náhrada za nativního android SIP klienta

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od xsouku04 »

Tak verze ACR Phone, který podporuje push notifikace, je už na google play. Jen je potřeba tuhle novou volbu zapnout v SIP nastavení u dané linky. Vybráním této volby to automaticky vyplní outbound proxy, který ale doporučujeme změnit na acr.odorik.cz:6688. Tu outbound procy pro ACR Phone děláme my, a tak je u nás nejnovější verze a můžete to lépe ladit. Zatím vypadá, že to funguje fakt dobře. Nic dalšího by nemělo být nutné měnit.
Někdy může push probuzení trvat déle. Pokud je číslo směováno na jedinou linku a té jediné lince je zaregistrován jediný SIP telefon, tak pokud probozuení přes push trvá déle než 4 vteřiny, začne to hrát takové pípací tóny, aby volající chvilku vyčkal. Někdy může být nutné čekat i přes půl minuty, ale mělo by to být stejné, jako když vám někdo zkouší volat na Whatsup, Telegram nebo Skype na mobilu. Další hovor je už rychlejší. Zrychlit příchozí hovory je možné tím, že povolíte/zakážete aplikace ACR Phone usínání pro úsporu baterie. Další výhoda je ta, že nevadí změna ip adresy, protože před každým hovorem se registrace obnoví. U nás na webu bude pro jeden ACR Phone, vždy jediná registrace, bez ohledu na to jak často se mění ip adresa a port.

Pokud zadáte jako SIP Server sip.odorik.cz a aktivujete sip účet (nutné je povolit též Calling account), budete mít placenou verzi zdarma, což znamená možnosti více SIP účtů a předpokládám i nahrávání i běžných mobilních hovorů přímo v telefonu. Tedy pokud to omezení vašeho modelu telefonu přímo umožňuje. Je to odměna za to, že pomáháme s implementací outbound proxy s funkcí push serveru, což rozhodně není nic jednoduchého. Náš outbound push by bez problémů měl fungovat s naprostou většinou VoIP operátorů světa. SIP hesla neukládá přihlašování je přeposílá. A zvuk jde na přímo. Umožňuje též více současných registrací na jedné lince, pokud to podporuje VoIP operátor. Budeme rádi, pokud nám pomůžete push server otestovat i s jinými VoIP operátory, případně vlastním SIP ústřednou.
jlo
Příspěvky: 150
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: čtv 22. čer 2023 18:48:40 mohl by to být fakt světově nejlepší sip client pro android i se spolehlivými příchozími hovory.
Jedna (pro mne) zcela zásadní otázka: Podporuje ta aplikace ZRTP šifrování? Na Google Play jsem se o podporovaných protokolech nedočetl zhola nic :( – tedy pokud jsem se díval dobře.
(Ano, vím, že Android není bezpečný sám o sobě, nad mikrofonem ani reproduktorem není kontrola a ovládnout systém zvenku není tak obrovský problém, ale přece jen ...)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše: ned 30. črc 2023 19:07:51
xsouku04 píše: čtv 22. čer 2023 18:48:40 mohl by to být fakt světově nejlepší sip client pro android i se spolehlivými příchozími hovory.
Jedna (pro mne) zcela zásadní otázka: Podporuje ta aplikace ZRTP šifrování? Na Google Play jsem se o podporovaných protokolech nedočetl zhola nic :( – tedy pokud jsem se díval dobře.
(Ano, vím, že Android není bezpečný sám o sobě, nad mikrofonem ani reproduktorem není kontrola a ovládnout systém zvenku není tak obrovský problém, ale přece jen ...)
Pokud vím, tak zrtp to neumí. Neumí to ani g729. Ale musí se postupně, nejdříve aby fungovaly základní věci. Opravili už závažnou chybu, že při hovoru na vypnutý telefon nebyla slyšet hláška, ale jen falešné zvonění. Nyní budou spolehlivé příchozí hovory bez vybíjení baterie. Další věci na vylepšení se určitě ještě najdou. Třeba bych chtěl aby se v historii volání ukládalo i to, jestli byl hovor přesměrovaný ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od xsouku04 »

Tak jsem pro Acr Phone udělal návod a založil vlastní novinku na fóru. viewtopic.php?t=5360
jlo
Příspěvky: 150
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: ned 30. črc 2023 19:38:50 Pokud vím tak zrtp to neumí. Neumí to ani g729. Ale musí se postupně, nejdříve aby fungovaly základní věci.
Jasně. Ono taky, respektive hlavně, záleží na tom, na co to kdo používá/chce používat.
Tahle aplikace, zdá se mi, aspiruje na to, aby se používala pro náhradu GSM volání SIP voláním, s odchozími hovory do VTS; a pro to je důležitá ta integrace kontaktů a historie hovorů atd., šifrování je naopak vedlejší, ve VTS ten hovor jde stejně nešifrovaný.
Tohle využití ale třeba 90% lidí z mého okolí nezajímá, běžné hovory se už neřeší, při tarifech s min. 3000 minutami v paušálu to není potřeba – leda jen v nějakém „exotickém” roamingu, kde je to ale pro krátkodobý pobyt jedno a při delším se i z jiných důvodů vyplatí místní SIM (a do ČR při časovém posunu 7-10 hodin moc nevoláte). VOIP se ale – čím dál tím víc – využívá pro důvěrnou komunikaci, hlavně firemní; a tam o integraci kontaktů a historie hovorů nijak zvlášť nestojíte, spíš naopak (a stejně voláte jiná čísla); ZRTP je (pro SIP) naopak nutnost. A pokud jde o tohle nasazení, tak osobně jsem ještě nepotkal telefon s Androidem, kde by nefungoval buď csipsimple nebo baresip, případně obojí – což naprosto vyhoví. (A ano, přiznávám, že nevím – sám nepoužívám Android – jak jsou csipsimple nebo baresip integrovány, ale asi to nebude žádná sláva.)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše: stř 02. srp 2023 22:56:38
xsouku04 píše: ned 30. črc 2023 19:38:50 Pokud vím tak zrtp to neumí. Neumí to ani g729. Ale musí se postupně, nejdříve aby fungovaly základní věci.
Jasně. Ono taky, respektive hlavně, záleží na tom, na co to kdo používá/chce používat.
Tahle aplikace, zdá se mi, aspiruje na to, aby se používala pro náhradu GSM volání SIP voláním, s odchozími hovory do VTS; a pro to je důležitá ta integrace kontaktů a historie hovorů atd., šifrování je naopak vedlejší, ve VTS ten hovor jde stejně nešifrovaný.
Tohle využití ale třeba 90% lidí z mého okolí nezajímá, běžné hovory se už neřeší, při tarifech s min. 3000 minutami v paušálu to není potřeba – leda jen v nějakém „exotickém” roamingu, kde je to ale pro krátkodobý pobyt jedno a při delším se i z jiných důvodů vyplatí místní SIM (a do ČR při časovém posunu 7-10 hodin moc nevoláte). VOIP se ale – čím dál tím víc – využívá pro důvěrnou komunikaci, hlavně firemní; a tam o integraci kontaktů a historie hovorů nijak zvlášť nestojíte, spíš naopak (a stejně voláte jiná čísla); ZRTP je (pro SIP) naopak nutnost. A pokud jde o tohle nasazení, tak osobně jsem ještě nepotkal telefon s Androidem, kde by nefungoval buď csipsimple nebo baresip, případně obojí – což naprosto vyhoví. (A ano, přiznávám, že nevím – sám nepoužívám Android – jak jsou csipsimple nebo baresip integrovány, ale asi to nebude žádná sláva.)
VoIP má ještě jedno užití, na které jste zapomněl. A to, že jedno VoIP číslo může snadno sdílet více lidí a např. se střídat kdo drží službu a vyřizuje hovory. Např. takových více spolupracujících taxikářů může sdílet jedno číslo. Nebo řekněme nějaký menší poskytovatel internetu může v případě hromadnějšího výpadku začít pracovat o víkendu a mít sebou své firemní číslo. Nebo menší rodinný eshop... Je to lepší, než mít jediné mobilní číslo a telefon, který si předávají jako žezlo, případně to řeší nepřehledným přesměrováním. A výsledek je pak ten, že to nikdo nebere ani nezavolá zpět.
V případě přesměrovávání SIM (což není často moc praktické) pak ale mají problém, že zavolat zpět z oficiálního čísla může stejně jen ten, kdo má onu SIM.
S VoIP se může snadno firma třeba o pěti lidech tvářit jako korporát s hlasovým menu a přepojování hovorů a funkční zastupitelností jednotlivých lidí. Samozřejmě korporáty se chovají často špatně, ale když se to nepřežene, užitečné to být může a dělá to dobrý dojem. A např. doktor se nemusí bát zavolat pacientovi, i když není zrovna v ordinaci, ze svého pevného čísla a neprozradit tak číslo soukromé.

A stále necelá polovina lidí neomezené volání nemá, protože moc netelefonuje, i když někdy může potřebovat udělat delší hovor... Jiní zase mohou potřebovat občas volat z jiného čísla, než běžně používají. Třeba proto, že za někoho zaskakují, nebo nechtějí své hlavní číslo prozrazovat.
jlo
Příspěvky: 150
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: čtv 03. srp 2023 18:12:57 VoIP má ještě jedno užití na které jste zapomněl. A to že jedno VoIP číslo může snadno sdílet více lidí a např. se střídat kdo drží službu a vyřizuje hovory. Např. takových více spolupracujících taxikářů může sdílet jedno číslo. Nebo řekněme nějaký menší poskytovatel internetu může v případě hromadnějšího výpadku začít pracovat o víkendu a mít sebou své firemní číslo. Nebo menší rodinný eshop ... Je to lepší než mít jediné mobilní číslo a telefon, který si předávají jako žezlo, případně to řeší nepřehledným přesměrováním. A výsledek je pak ten, že to nikdo nebere ani nezavolá zpět.
V případě přesměrovávání SIM (což není často moc praktické) pak ale mají problém, že zavolat zpět z oficiálního čísla může stejně jen ten kdo má onu SIM.
S VoIP se může snadno firma třeba o pěti lidech tvářit jako korporát s hlasovým menu a přepojování hovorů a funkční zastupitelností jednotlivých lidí. Samozřejmě korporáty se chovají často špatně, ale když se to nepřežene, užitečné to být může a dělá to dobrý dojem. A např. doktor se nemusí bát zavolat pacientovi i když není zrovna v ordinaci ze svého pevného čísla a neprozradit tak číslo soukromé.
Ano. Máte naprostou pravdu. Tohle mi nepřišlo na mysl; je to tak.
xsouku04 píše: čtv 03. srp 2023 18:12:57 A stále necelá polovina lidí neomezené volání nemá, protože moc netelefonuje i když někdy může potřebovat udělat delší hovor...
Inu, přiznávám, že objektivní a relevantní statistiky neznám; proto jsem taky psal „z mého okolí“ :)
Je ale zajímavé, jak moc jsou tyhle věci ovlivněny „sociální bublinou“. Nemám důvod vám nevěřit, ale když bych tohle číslo viděl třeba někde v novinách ;), asi bych zapochyboval...
xsouku04 píše: čtv 03. srp 2023 18:12:57 Jiní zase mohou potřebovat občas volat z jiného čísla, než běžně používají. Třeba proto, že za někoho zaskakují, nebo nechtějí své hlavní číslo prozrazovat.
Jistě. Tohle je další využití, o kterém jsem se nezmínil – přestože to sám občas používám, a moje rodina také :) (Ale, 95% mých VOIP hovorů jsou pracovní SIP hovory se ZRTP, případně jiný šifrovaný VOIP /konkrétně Jami/.)
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od alfi »

jlo píše: pon 07. srp 2023 0:31:51
xsouku04 píše: čtv 03. srp 2023 18:12:57 A stále necelá polovina lidí neomezené volání nemá, protože moc netelefonuje i když někdy může potřebovat udělat delší hovor...
Inu, přiznávám, že objektivní a relevantní statistiky neznám; proto jsem taky psal „z mého okolí“ :)
Je ale zajímavé, jak moc jsou tyhle věci ovlivněny „sociální bublinou“. Nemám důvod vám nevěřit, ale když bych tohle číslo viděl třeba někde v novinách ;), asi bych zapochyboval...
Polovina to spíš nebude, třeba tady je to max. třetina https://mobilmania.zive.cz/clanky/t-mob ... fault.aspx (6,5M celkem z toho 2M předplacenky, část z obojího budou různé M2M). :)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od xsouku04 »

alfi píše: pon 07. srp 2023 9:30:40
jlo píše: pon 07. srp 2023 0:31:51
xsouku04 píše: čtv 03. srp 2023 18:12:57 A stále necelá polovina lidí neomezené volání nemá, protože moc netelefonuje i když někdy může potřebovat udělat delší hovor...
Inu, přiznávám, že objektivní a relevantní statistiky neznám; proto jsem taky psal „z mého okolí“ :)
Je ale zajímavé, jak moc jsou tyhle věci ovlivněny „sociální bublinou“. Nemám důvod vám nevěřit, ale když bych tohle číslo viděl třeba někde v novinách ;), asi bych zapochyboval...
Polovina to spíš nebude, třeba tady je to max. třetina https://mobilmania.zive.cz/clanky/t-mob ... fault.aspx (6,5M celkem z toho 2M předplacenky, část z obojího budou různé M2M). :)
Ano, neomezených volání bude to už trochu více než polovina. Něco mezi polovinou a dvěma třetinami. Ale přesná čísla jsem nikde nenašel. Ono hodně také záleží na tom, jak přesně se to počítá. Někdo má třeba neomezené služební volání + předplacenku se soukromým číslem. Tedy ten člověk má přístup k neomezenému volání. Že se tím nikdo moc nechlubí, nebude to úplně náhoda, protože mobilní operátoři se snaží tlačit své neomezené tarify, takže se jim nechce moc přiznávat, že třetina SIM jsou předplacenky (které mají neomezené volání do všech sítí jen výjimečně), a ne úplně všechny SIM na smlouvu určené k volání mají neomezené volání, protože protože část uživatelů si vystačí s daty a VPN voláním zdarma. Tedy že neomezených volání je jen něco málo nad polovinou.

Novináři jsou pak schopni napsat naprosto lživé články https://www.lidovky.cz/byznys/na-neomez ... y-trhy_lso Jak může mít 90 % zákazníků neomezený tarif, když cca 1/3 jsou předplacenky převážně bez neomezených tarifů? Veškerá dezinformace bude samozřejmě ve směru, aby si veřejnost myslela, že mít neomezený tarif je naprosto většinová záležitost. Článek je z roku 2015. Věřím, že v té době nebylo neomezených volání 90 % ani u zákazníků na smlouvu. Prostě totální PR blábol.

Také je pravda, že je přes 14 miliónů aktivních SIM, takže část lidí má více jak jednu SIM. Děti a mládež často neomezené volání nepotřebují, protože jsou zvyklí dělat všechno přes data. A část lidí moc netelefonuje, takže neomezené volání objektivně také moc nepotřebují, nebo jim stačí jeden neomezený tarif v rodině.

Průměrná cena minuty za minulý rok je 0,73 Kč/min. A jsou v tom i ty neomezené volání, přepočtenu na skutečně provolanou minutu.
I 1/3 lidí je stále dostatečně velký trh.

Cca 700 tisíc lidí je v exekuci, takže na smlouvu s mobilním operátorem nemusí vůbec dosáhnout.

Trend je samozřejmě jasný, čím dál více lidí má neomezené volání.
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Náhrada za nativního android SIP klienta

Příspěvek od alfi »

xsouku04 píše: pon 07. srp 2023 11:27:57 Novináři jsou pak schopni napsat naprosto lživé články https://www.lidovky.cz/byznys/na-neomez ... y-trhy_lso Jak může mít 90% zákazníků neomezený tarif, když cca 1/3 jsou předplacenky převážně bez neomezených tarifů? Veškerá dezinformace bude samozřejmě ve směru, aby si veřejnost myslela, že mít neomezený tarif je naprosto většinová záležitost. Článek je z roku 2015. věřím, že v té době nebylo neomezených volání 90% ani u zákazníků na smlouvu. Prostě totální PR blábol.
Novinář tomu houby rozumí :) Dneska už bych těm 90% "rezidentních zákazníků" docela věřil, protože tlak na rušení starých tarifů je velký a sem se nepočítají M2M, předplacenky ani velké firmy. Jestli tomu bylo i ve 2015 netuším, ani kdy se objevily první neomezené tarify (někde zmiňujou 2017).
xsouku04 píše: pon 07. srp 2023 11:27:57 Také je pravda, že je přes 14 miliónů aktivních SIM, takže část lidí má více jak jednu SIM.
Jen já mám 7 českých a do průměru fakt nezapadám :-)
Odpovědět