Stránka 1 z 1

Neřešený problém se zpětným voláním a odkrytým číslem mobilu

Napsal: stř 05. říj 2022 13:55:46
od muskwa
Dobrý den,

přiznám se, že mne dost zklamal přístup Odoriku, kdy v situaci, kdy došlo k mnou nahlášenému problému při zpětném volání (a sice, že v případě, kdy volám přes aplikaci Odorik Callback 2 a zvolím zpětné volání iniciované cestou datového připojení, tak se jako odchozí číslo zobrazuje číslo mého mobilu namísto pevné linky, ze které chci navenek volat) a bylo mi přes zákaznickou linku přislíbeno, že mne ohledně tohoto problému bude v nejbližší době někdo kontaktovat. Dosud (a je tomu již minimálně několik týdnů) nejen že se nikdo neozval, ale ani tento problém nebyl vyřešen. Naproti tomu, pokud zvolím variantu iniciovat zpětné volání přes SMS, funguje to korektně a volající číslo se volanému zobrazuje jako pevná linka. Vzhledem k tomu, že důvod skrytí mobilního čísla byl ten hlavní důvod, proč celou tuto šarádu s voláním přes VOIP řeším, je toto celé dost nešťastné a situace zaviněná odorikem povede pravděpodobně k tomu, že budu muset muset změnit svoje dlouhodobé používané pevné číslo, čekal bych minimálně nějaké vysvětlení proč k tomuto došlo/dochází.... vždycky jsem měl odorik moc rád a nedal na něj dopustit, dokonce jsem ho i nedávné době doporučil dalším lidem. Tímto mě ale celá firma dost zklamala... v první chvíli jsem uvažoval o úplném odchodu, naštěstí se daří řešit zpětné volání alespoň přes SMS...

Pokud by byla třeba, klidně moderátorovi fóra pošlu svoje ID přes SZ k prověření problému.

Re: Neřešený problém se zpětným voláním a odkrytým číslem mo

Napsal: stř 05. říj 2022 19:16:39
od xsouku04
Problém se mi podařilo zopakovat, souvisí to s tím, že máte zapnuto nahrávání hovoru. Problém se vyskytne právě jen při současném nahrávání. Kdyby nahrávání nebylo nutné, problému se okamžitě zbavíte.
Ten nahrávací prefix asi vkládá samotná aplikace odorik callback, takže myslím, že je třeba to vypnout tam v nastavení.

Callback používá hodně lidí, ale v kombinaci s nahráváním asi téměř nikdo.

Re: Neřešený problém se zpětným voláním a odkrytým číslem mo

Napsal: čtv 06. říj 2022 13:13:39
od Pitomec
Callback používám právě pro případy, kdy potřebuji mít hovor nahraný, protože to je jediná cesta, jak toho docílit (běžní mobilní operátoři možnost nahrávat hovory nemají, možná až na nějaké výjimky).

Jinak ale callback beru tak, že se jedná o spojení mého mobilního tel. čísla s nějakým číslem volaným, přičemž přes jakou linku u Odoriku je toto spojení realizováno je nepodstatné, resp. rozhodně nemám zájem na tom, aby se volanému ukázala nějaká moje linka u Odoriku (o které volaný nemusí vůbec vědět, protože mu do toho ani nic není), ale naopak aby se volanému ukazovalo výhradně moje mobilní tel. číslo, se kterým je hovor realizován.

A pokud jde o nějaké skrytí mobilního čísla a zobrazení čísla pevné VoIP linky, pak to lze snadno zařídit tak, že se u pevné VoIP linky nastaví telefonní číslo pro paralelní vyzvánění, a to číslo bude právě číslo mobilního telefonu, které chci skrýt. No a pak už si jenom objednám zpětné volání na pevnou VoIP linku - hovor dorazí na moje mobilní číslo, ale volanému se ukáže číslo oné pevné VoIP linky. Drobná nevýhoda je pouze v tom, že ten hovor po objednání může zvonit nejenom na mém mobilu, ale i na té VoIP lince, pokud je někde přihlášena (což by ale šlo nastavit v pravidlech, aby to na té pevné VoIP lince zvonilo se zpožděním pár sekund, což by stačilo k tomu, abych objednaný zpětný hovor stačil na mobilu zvednou dřív, než začne paralelně vyzvánět jinde).

Re: Neřešený problém se zpětným voláním a odkrytým číslem mo

Napsal: čtv 06. říj 2022 23:23:36
od 5uch
Pitomec:
Ještě bych dodal jednu drobnou nevýhodu: oproti volání z pevné bez paralelního volání se platí navíc směr volání: "pevná" VoIP linka -> mobil volajícího.
Ale to se vlastně platí v původním scénáři taky (jako VoIP ústředna Odorik -> mobil volajícího).

Takže je to vlastně v cajku.