Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
co vy na to?
ČESKÝ TELEKOMUNIKAČNÍ ÚŘAD
ODBOR PRO OBLAST PRAHA se sídlem Sokolovská 219, Praha 9 poštovní přihrádka 02 , 225 02 Praha 025
Číslo jednací
Vyřizuje / telefon
Praha 9
ČTÚ-22 936/2023-631/II. vyř. - JiJ
Mgr. Jindra / 224004539
16.06.2023
Odpověď na podání ze dne 30. 5. 2023
Vážený pane XY,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) obdržel dne 30. 5. 2023 Vaše podání týkající se neumožněné aktivace balíčku Internet na rok od společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. (dále jen „T-Mobile“).
Úřad je podle § 3 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, zřízen jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena především tímto zákonem.
Ve svém podání nejprve předkládáte text zprávy adresovaný společnosti T-Mobile, kde se zmiňujete o TWIST Předplacené kartě, u které jste dobil 1 200 Kč, abyste si mohl aktivovat balíček Internet na rok. Aktivace se Vám ale ani po několika pokusech nezdařila s odůvodněním „Je nám líto, momentálně pro vás žádný balíček k dispozici nemáme“. V textu zprávy se odkazujete na jinou TWIST Předplacenou kartu, u které šel tento balíček bez problémů aktivovat. Současně hovoříte o tom, že Vám na zákaznické lince různí operátoři sdělili rozporuplné informace, jeden že to půjde, jiný že to nejde. Z podání dále vyplývá, že nesouhlasíte s následnou telefonickou odpovědí, v níž Vám bylo sděleno, že na SIM TWIST aktivovat balíček Internet na rok nelze, resp. že tak není uvedeno v Obchodních podmínkách společnosti T-Mobile, ale v její interní směrnici. Závěrem vyslovujete domněnku, že Vás jako zákazníka nemusí zajímat vnitřní směrnice, ale jenom ceník a obchodní podmínky.
Úřad se celou věcí náležitě zabýval a v rámci šetření si vyžádal vyjádření od společnosti T-Mobile.
Společnost T-Mobile ve svém vyjádření uvedla, že máte na svém tel. čísle 797 XXX XXX aktivní tarif Twist Online. Jedná se o datový tarif s účtováním podle objemu přenesených dat (na principu tzv. run on rate), který nemá pevný datový limit, limitem je pouze výše kreditu. Tento tarif byl poskytován v rámci speciálních edic Twist Online tarifů a v současné době ho již společnost T-Mobile nenabízí. Daný tarif je výhradně datový a umožňuje využívat datové služby (neomezený přístup na internet a WAP) prostřednictvím 2G/3G/LTE sítě T-Mobile CZ, jejichž maximální možná rychlost a cena jsou uvedeny v platném Ceníku služeb. S tímto tarifem není možné využít hlasové služby či SMS, ani služby poskytované třetími stranami.
Na tarif Twist Online nelze přejít ze žádného stávajícího tarifu, tento tarif lze získat pouze zakoupením předplacené služby obsahující SIM kartu s tarifem Twist Online. Zároveň není možné tento tarif následně měnit na žádný jiný datový či hlasový tarif předplacené služby Twist. Z logiky věci tedy vyplývá, že pokud se jedná o výhradně technicky datový tarif, není možné k němu aktivovat datový balíček.
Dále se společnost T-Mobile vyjádřila k Vámi zmíněné informaci, že k jinému číslu bylo možné balíček Internet na rok aktivovat. Dle ní se však zřejmě nejednalo o SIM kartu s datovým tarifem Twist Online, kde to není možné.
Dle společnosti T-Mobile s Vámi byla stížnost vyřízena telefonicky dne 30. 5. 2023. V té Vám bylo vysvětleno, že k tarifu Twist Online není možné balíček Internet na rok aktivovat a současně s Vámi bylo domluveno vrácení kreditu 1 200 Kč na účet. Z vyjádření dále vyplývá, že hovory, ve kterých Vám mohly být sděleny nepřesné informace, nemá společnost T-Mobile k dispozici, nicméně se Vám za toto lidské pochybení omlouvá.
Úřad k Vašemu podání uvádí následující.
Práva a povinnosti smluvních stran se řídí smluvním ujednáním, mezi které mohou patřit i určité obchodní podmínky poskytovatelů.
Obchodní podmínky společnosti T-Mobile, na které jste se v podání odkázal, se ovšem týkají balíčku Internet na rok, který na daném tel. čísle nevyužíváte.
Správné Obchodní podmínky, jimiž je třeba se řídit, se týkají tarifu, který naopak využíváte, neboť právě při jeho aktivaci jste vyjádřil souhlas s podmínkami jeho využívání (byl jste v nich uvědoměn o patřičném omezení). Těmito podmínkami jsou Obchodní podmínky předplacené karty Twist Online, v nichž je uveden i čl. 11.: „Na tarif Twist Online nelze přejít ze žádného stávajícího tarifu Operátora, tento tarif lze získat pouze zakoupením předplacené služby obsahující SIM kartu s tarifem Twist Online. Zároveň není možné tento tarif následně měnit na žádný jiný datový či hlasový tarif předplacené služby Twist.“
Nad rámec této odpovědi si Vás dovolujeme poučit o postupu a lhůtách pro podání reklamace u poskytovatele a pro podání námitky proti vyřízení reklamace u Úřadu (např. pro případ, že by Vám byla v budoucnu vyúčtována cena, se kterou byste nesouhlasil).
Podle § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamace se podává u poskytovatele služeb elektronických komunikací, v souladu a způsobem dle smlouvy a všeobecných podmínek pro poskytování služeb elektronických komunikací.
Podání reklamace na vyúčtování ceny je možné nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Reklamace se podává u poskytovatele služeb elektronických komunikací, v souladu a způsobem dle smlouvy a všeobecných podmínek pro poskytování služeb elektronických komunikací.
V případě, že reklamaci není vyhověno nebo není vyřízena v zákonné lhůtě (tj. do 1 měsíce od jejího doručení poskytovateli), máte možnost podat u Úřadu námitku proti vyřízení reklamace podle zákona o elektronických komunikacích, a to do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
S pozdravem
Mgr. Jan Jindra v. r.
odborný rada
Za správnost: Mgr. Jan Jindra, 16. 6. 2023
Vypraveno dne: 16. 6. 2023
ČESKÝ TELEKOMUNIKAČNÍ ÚŘAD
ODBOR PRO OBLAST PRAHA se sídlem Sokolovská 219, Praha 9 poštovní přihrádka 02 , 225 02 Praha 025
Číslo jednací
Vyřizuje / telefon
Praha 9
ČTÚ-22 936/2023-631/II. vyř. - JiJ
Mgr. Jindra / 224004539
16.06.2023
Odpověď na podání ze dne 30. 5. 2023
Vážený pane XY,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) obdržel dne 30. 5. 2023 Vaše podání týkající se neumožněné aktivace balíčku Internet na rok od společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. (dále jen „T-Mobile“).
Úřad je podle § 3 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, zřízen jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena především tímto zákonem.
Ve svém podání nejprve předkládáte text zprávy adresovaný společnosti T-Mobile, kde se zmiňujete o TWIST Předplacené kartě, u které jste dobil 1 200 Kč, abyste si mohl aktivovat balíček Internet na rok. Aktivace se Vám ale ani po několika pokusech nezdařila s odůvodněním „Je nám líto, momentálně pro vás žádný balíček k dispozici nemáme“. V textu zprávy se odkazujete na jinou TWIST Předplacenou kartu, u které šel tento balíček bez problémů aktivovat. Současně hovoříte o tom, že Vám na zákaznické lince různí operátoři sdělili rozporuplné informace, jeden že to půjde, jiný že to nejde. Z podání dále vyplývá, že nesouhlasíte s následnou telefonickou odpovědí, v níž Vám bylo sděleno, že na SIM TWIST aktivovat balíček Internet na rok nelze, resp. že tak není uvedeno v Obchodních podmínkách společnosti T-Mobile, ale v její interní směrnici. Závěrem vyslovujete domněnku, že Vás jako zákazníka nemusí zajímat vnitřní směrnice, ale jenom ceník a obchodní podmínky.
Úřad se celou věcí náležitě zabýval a v rámci šetření si vyžádal vyjádření od společnosti T-Mobile.
Společnost T-Mobile ve svém vyjádření uvedla, že máte na svém tel. čísle 797 XXX XXX aktivní tarif Twist Online. Jedná se o datový tarif s účtováním podle objemu přenesených dat (na principu tzv. run on rate), který nemá pevný datový limit, limitem je pouze výše kreditu. Tento tarif byl poskytován v rámci speciálních edic Twist Online tarifů a v současné době ho již společnost T-Mobile nenabízí. Daný tarif je výhradně datový a umožňuje využívat datové služby (neomezený přístup na internet a WAP) prostřednictvím 2G/3G/LTE sítě T-Mobile CZ, jejichž maximální možná rychlost a cena jsou uvedeny v platném Ceníku služeb. S tímto tarifem není možné využít hlasové služby či SMS, ani služby poskytované třetími stranami.
Na tarif Twist Online nelze přejít ze žádného stávajícího tarifu, tento tarif lze získat pouze zakoupením předplacené služby obsahující SIM kartu s tarifem Twist Online. Zároveň není možné tento tarif následně měnit na žádný jiný datový či hlasový tarif předplacené služby Twist. Z logiky věci tedy vyplývá, že pokud se jedná o výhradně technicky datový tarif, není možné k němu aktivovat datový balíček.
Dále se společnost T-Mobile vyjádřila k Vámi zmíněné informaci, že k jinému číslu bylo možné balíček Internet na rok aktivovat. Dle ní se však zřejmě nejednalo o SIM kartu s datovým tarifem Twist Online, kde to není možné.
Dle společnosti T-Mobile s Vámi byla stížnost vyřízena telefonicky dne 30. 5. 2023. V té Vám bylo vysvětleno, že k tarifu Twist Online není možné balíček Internet na rok aktivovat a současně s Vámi bylo domluveno vrácení kreditu 1 200 Kč na účet. Z vyjádření dále vyplývá, že hovory, ve kterých Vám mohly být sděleny nepřesné informace, nemá společnost T-Mobile k dispozici, nicméně se Vám za toto lidské pochybení omlouvá.
Úřad k Vašemu podání uvádí následující.
Práva a povinnosti smluvních stran se řídí smluvním ujednáním, mezi které mohou patřit i určité obchodní podmínky poskytovatelů.
Obchodní podmínky společnosti T-Mobile, na které jste se v podání odkázal, se ovšem týkají balíčku Internet na rok, který na daném tel. čísle nevyužíváte.
Správné Obchodní podmínky, jimiž je třeba se řídit, se týkají tarifu, který naopak využíváte, neboť právě při jeho aktivaci jste vyjádřil souhlas s podmínkami jeho využívání (byl jste v nich uvědoměn o patřičném omezení). Těmito podmínkami jsou Obchodní podmínky předplacené karty Twist Online, v nichž je uveden i čl. 11.: „Na tarif Twist Online nelze přejít ze žádného stávajícího tarifu Operátora, tento tarif lze získat pouze zakoupením předplacené služby obsahující SIM kartu s tarifem Twist Online. Zároveň není možné tento tarif následně měnit na žádný jiný datový či hlasový tarif předplacené služby Twist.“
Nad rámec této odpovědi si Vás dovolujeme poučit o postupu a lhůtách pro podání reklamace u poskytovatele a pro podání námitky proti vyřízení reklamace u Úřadu (např. pro případ, že by Vám byla v budoucnu vyúčtována cena, se kterou byste nesouhlasil).
Podle § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamace se podává u poskytovatele služeb elektronických komunikací, v souladu a způsobem dle smlouvy a všeobecných podmínek pro poskytování služeb elektronických komunikací.
Podání reklamace na vyúčtování ceny je možné nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Reklamace se podává u poskytovatele služeb elektronických komunikací, v souladu a způsobem dle smlouvy a všeobecných podmínek pro poskytování služeb elektronických komunikací.
V případě, že reklamaci není vyhověno nebo není vyřízena v zákonné lhůtě (tj. do 1 měsíce od jejího doručení poskytovateli), máte možnost podat u Úřadu námitku proti vyřízení reklamace podle zákona o elektronických komunikacích, a to do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
S pozdravem
Mgr. Jan Jindra v. r.
odborný rada
Za správnost: Mgr. Jan Jindra, 16. 6. 2023
Vypraveno dne: 16. 6. 2023
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Že musíš bejt fakt totální pičus když vysíráš ČTÚ místo toho aby sis nechal poslat zdarma Twist kartu, kde ten balíček aktivovat půjde a dostaneš navíc bonus 100 Kč k prvnímu dobití.
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Tady bych se konrada zastal, protože informace o tom, že ten balíček za 1398 (699) Kč nepůjde na Twist Internet Online aktivovat (a to ani na těch SIM, na kterých už běží, ne) nebyla nikde v ceníku ani obchodních podmínkách uvedena a T-Mobile se pouze oháněl jakousi svoji vnitřní směrnicí. Mimochodem už se těším na další stížnosti na tohoto operátora, a to v souvislosti s blamáží jejich SIM 100 GB za 300 Kč, kde to celé zavání nekalou obchodní praktikou.

-
- Příspěvky: 1001
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
A já se moc těším ( ironicky řečenoPitomec píše: ↑ned 18. čer 2023 11:40:40 Tady bych se konrada zastal, protože informace o tom, že ten balíček za 1398 (699) Kč nepůjde na Twist Internet Online aktivovat (a to ani na těch SIM, na kterých už běží, ne) nebyla nikde v ceníku ani obchodních podmínkách uvedena a T-Mobile se pouze oháněl jakousi svoji vnitřní směrnicí. Mimochodem už se těším na další stížnosti na tohoto operátora, a to v souvislosti s blamáží jejich SIM 100 GB za 300 Kč, kde to celé zavání nekalou obchodní praktikou.


Ono v jiné zemi typu Rakouska, Polska by si operátoři nedovolili udělat takovou blamáž jako u nás a z toho mi vychází, že je tu jeden velký Kartel.
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Bohužel to tak asi dopadne
ČTÚ umí buzerovat tak akorát nějakého lokálního ISP na WiFi, že nedodal lejstro ABCD v termínu, ale že si s ním velká trojka vytírá zadnici na každém rohu, to mlčky přechází...


Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Zdravím,
je nyní možné nyní na této sim https://www.odorik.cz/w/eshop:predplace ... rnet_karta aktivovat datový balíček 12 x 2 GB?
informace o balíčku je pod sim přeškrtnutá
je nyní možné nyní na této sim https://www.odorik.cz/w/eshop:predplace ... rnet_karta aktivovat datový balíček 12 x 2 GB?
informace o balíčku je pod sim přeškrtnutá
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Na Twist Internet Online to možné není. Vycházím z toho, že několik těchto SIM karet mám a v samoobsluze v mobilu u těchto SIM vůbec není takový balíček nabízen.

Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Nezkoušejte to, nejde to aktivovat. Ale nikde se tuto informaci nedozvíte.
Já jsem si dobil kredit, pak jsem řešil reklamaci a kredit mi vrátili.
Musím uznat, že pán z reklamačního oddělení byl velmi vstřícný. Jinak ale smysl tohoto omezení nechápu.
Zřejmě to management T-Mobile trochu přehnal s alkoholem ...
Já jsem si dobil kredit, pak jsem řešil reklamaci a kredit mi vrátili.
Musím uznat, že pán z reklamačního oddělení byl velmi vstřícný. Jinak ale smysl tohoto omezení nechápu.
Zřejmě to management T-Mobile trochu přehnal s alkoholem ...
Re: Datový balíček 12krát 2Gb na rok za 430 Kč jednorázově do konce dubna
Teď na T-mobile SIM od Odoriku mi to teď nabízí tyhle vánoční poukazy. Teoreticky když bych si aktivoval jinou SIM, taky to tam budu mít taky? Na týhle by to dle mě koupit šlo, ale nemám tam kredit.