VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2583
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od Pitomec »

helmut.niederman píše: stř 25. říj 2023 18:38:09 Já bych se absolutně nedivil, kdyby operátoři začali vehementně blokovat volání na VOIP předvolbu 910.
To nehrozí, protože se jedná o předvolbu pro veřejně dostupnou telefonní službu.
Obrázek
xkminekm
Příspěvky: 10
Registrován: pát 10. úno 2017 22:24:58

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od xkminekm »

xsouku04 píše: stř 25. říj 2023 9:58:34
xkminekm píše: úte 24. říj 2023 20:42:21 Také mám nastavený CLIP svého mobilního čísla.
Zkoušel jsem volat na svůj mobil u Odoriku (ID hovoru 550095720) a přeříkána hláška, že "Volaný účastník není dostupný". Zkoušel jsem i mobil manželky (taky u Odoriku; ID 550095724) a taky nejde. Na mobil u O2 (ID hovoru 550095893) normálně zvoní s identifikací mobilu.

Když vypnu klip hovoru pomocí *0, tak zvoní i můj Odorik (ID hovoru 550095744) s původním veřejným číslem pevné linky.

Je to novinka ode dneška 24.10.2023 - včera jsem normálně volal.

swejzi píše: úte 24. říj 2023 19:19:39 Nevím, jestli to s tím nějak souvisí, ale když si volám přes internet z odorika na jednu svojí SIM Kaktusu, plechová huba tmobile mi oznámí, že volaný účastník není dostupný. Když na stejnou SIM volám z jiné SIM Kaktusu, normálně to zvoní. Mě už to připadá jako regulérní sabotáž.
Asi to bude "ochrana" u hovorů ze zahraničí. Když se to jednou zkusí "špatně" a hovor je odmítnut, předpokládám že několik vteřin pak hovory blokují s falešnou hláškou i když je už všechno v pořádku. Zkusíme upravit směrování hovorů.

Měli jsme chybu v SIP hlavičkách. Sice to bylo podle SIP norem správně, ale hodně operátorů normy moc nectí a podle nich to bylo špatně. Tedy je možné že ta falešná hláška o nedostupnosti byla tím, že jsme hlavičky neměli tak jak by si někteří operátoři představovali. Prosím vyzkoušejte.
Už to zvoní v pořádku s v samoobsluze nastavenou volbou na původní veřejné číslo na lince.
Díky!
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od 5uch »

helmut.niederman píše: stř 25. říj 2023 18:38:09 o víkendu jsem si objednal přes aplikaci Vodafone One SIM kartu Vodafone ONE ... a co mne překvapilo je to, že ikdyž je na té SIM kartě neomezené volání protože je to svým grátis tak nemohu přesměrovávat hovory do hlasové schránky ani blokovat hovory.

Překvapivé. To by byl operátor sám proti sobě, kdyby blokoval přesměrování, zejména pak do hlasové schránky.
Není to nějaké zvláštní nastavení podmínek tarifů Vodafone One?
Spíš to ale tipuji na chybu v systému.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od alfi »

Teď si uvědomuju, že jsme to kdysi s TM vlastně taky řešili - mobilní číslo pro VoIP linku vůbec nechtěli udělat, ani pro největší zákazníky, ani, když to umí Broadsoft. Tj. v tomhle jsou konzistentní - jen si po 10-15 letech všimli, že to nabízí i někdo jiný :-( Jestli se tenhle přístup někdy změní, pak jen z iniciativy ČTÚ - až přestane striktně vyžadovat párování typu čísla na použitou technologii (IMHO dneska je to dávno překonané - nedělají to už někde v zahraničí? Třeba v UK jsou na tom v podstatě stejně, sice vnímají "fixed mobile convergence", ale zároveň jsou pořád jiné terminační poplatky podle typu čísla... A obyvatelé moc neznají nomadická VoIP čísla :) původní pdf někde zmizelo, tj. jen cache.. https://webcache.googleusercontent.com/ ... l=cs&gl=cz)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2583
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od Pitomec »

5uch píše: čtv 26. říj 2023 23:50:26 Překvapivé. To by byl operátor sám proti sobě, kdyby blokoval přesměrování, zejména pak do hlasové schránky.
Kaktus také neumí (a nikdy ani neuměl) přesměrování hovorů.
Obrázek
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od 5uch »

Pitomec:
Tak to bych nečekal. Ani obchodně, ani technicky. Přesměrování je služba sítě, takže u (pseudo)virtuála bych bral jako samozřejmost, že to bude fungovat stejně jako v síti poskytujícího hostitele.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8165
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od xsouku04 »

5uch píše: pát 27. říj 2023 11:41:36 Pitomec:
Tak to bych nečekal. Ani obchodně, ani technicky. Přesměrování je služba sítě, takže u (pseudo)virtuála bych bral jako samozřejmost, že to bude fungovat stejně jako v síti poskytujícího hostitele.
Ale tam jde o to, že je to předplacenka a upředplacenek to O2 a T-mobile nenabízí.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od helmut.niederman »

Pitomec píše: pát 27. říj 2023 10:28:33
5uch píše: čtv 26. říj 2023 23:50:26 Překvapivé. To by byl operátor sám proti sobě, kdyby blokoval přesměrování, zejména pak do hlasové schránky.
Kaktus také neumí (a nikdy ani neuměl) přesměrování hovorů.
A přitom by to mohl, jelikož už mám nasysleno přes tisíc minut protože se mi neprovolané minuty převádějí do dalšího měsíce a teď jsem dlouho šporoval :lol: Navíc když už nabízejí ty balíčky by to mohli nabízet.
Ale co je kupodivu pro mne novinka zjistil jsem to dneska, tak Kaktus umožňuje blokovat hovory přes USSD tedy *33*blokovaci_heslo*16# zablokujou se odchozí SMS. Mám dvě SIM karty Kaktusu a je zajímavé, že na jedné mi to jde a na druhé mi to nejde, přitom tu SIM kartu mám od několik let. Je to zvláštní. Možná ta služba blokování hovoru funguje na nejnovějších kartách. Zkusím ještě číslo outportovat třeba na SazkaMobil a pak zase zpět na Kaktus. :D
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od helmut.niederman »

5uch píše: čtv 26. říj 2023 23:50:26
helmut.niederman píše: stř 25. říj 2023 18:38:09 o víkendu jsem si objednal přes aplikaci Vodafone One SIM kartu Vodafone ONE ... a co mne překvapilo je to, že ikdyž je na té SIM kartě neomezené volání protože je to svým grátis tak nemohu přesměrovávat hovory do hlasové schránky ani blokovat hovory.

Překvapivé. To by byl operátor sám proti sobě, kdyby blokoval přesměrování, zejména pak do hlasové schránky.
Není to nějaké zvláštní nastavení podmínek tarifů Vodafone One?
Spíš to ale tipuji na chybu v systému.
Poslali mi z reklamačního požadavek s číslem, kde to mohu sledovat. Bohužel na webu vodafone nemohu sledovat postup reklamace ale v aplikaci, jenže s Vodafone One číslem se do běžné androidí aplikace Vodafone Samoobsluha nedostanu a v té druhé androidí aplikaci Vodafone One tam to není a ta aplikace je hodně chudá a vykuchaná, ani nemohu vidět uskutečněné hovory, tedy něco jako detailní výpis hovorů jako u klasické Vodafone Samoobsluhy. Teď mám SIM kartu v modemu a mám už přeneseno přes 150 GB :lol: takže se mi to teď nechce dávat do telefonu. Mohu alespoň z USB modemu Huawei od O2 přes ten wifi dashboard http://internet.o2/html/home.html mohu aspoň odesílat SMS a příjímat SMS.
Matous_KH_

Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné

Příspěvek od Matous_KH_ »

Zvláštní... pracuji v korporátu, ve kterém máme nejen mobilní telefony od T-Mobile, ale mobilní čísla T-Mobile se ukazují i při odchozím volání z pevné (VoIP) linky na mobil. Geografické číslo se protistraně ukazuje jen při hovoru na pevnou. Vzhledem k počtu telefonních linek a možnosti přepojení hovoru pochybuji, že je někde nějáká GSM brána a předpokládám, že jde o čísté T-Mobile VoIP mobilní číslo s předvolbou 738.
Sice bych byl rád, kdyby se u hovorů z pevné lidem ukazovalo číslo na pevnou a bylo všem jasný, že jde o telefon na stůl, ale je divný že u T-Mobile VoIP mobilních čísel to zjevně není problém. V pondělí ještě zkusím jestli to není jinak, ale ještě včera to tak bylo.
Odpovědět