VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: čtv 04. pro 2014 0:12:38
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Já myslel že je ten problém už vyřešený.
Telidoo blblo, nefungovalo a nedalo se z ivr ústředny přepojit na člověka..
Pak se mi to povedlo , řekli že to pojede, chvíli to blblo a pak to začalo postupně fungovat. Teď jsem zkoušel Odorik a ukazuje se VoIP číslo místo CLIP
Předpokládal jsme že to funguje udělal nový účet přítelkyni a řešil jsem jeslti jsem blbě nenastavil zoiper a iax ale když jsem to zkusil u sebe tak mi to také nefunguje..
Telidoo blblo, nefungovalo a nedalo se z ivr ústředny přepojit na člověka..
Pak se mi to povedlo , řekli že to pojede, chvíli to blblo a pak to začalo postupně fungovat. Teď jsem zkoušel Odorik a ukazuje se VoIP číslo místo CLIP
Předpokládal jsme že to funguje udělal nový účet přítelkyni a řešil jsem jeslti jsem blbě nenastavil zoiper a iax ale když jsem to zkusil u sebe tak mi to také nefunguje..
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Ted jsem byl v zahraničí, konkrétně v Egyptě a když jsem odtama volal přes Zoiper, tak to lidem normálně ukazovalo mojí správnou identifikaci, tz že ze zahraničí identifikace funguje... když jsem ted zase doma, tak mi to zase hlásí "zamezená identifikace". Tak nevím... Je to teda bordel tohle, mám já jako "postižený uživatel" někam napsat...? Klidně bych napsal, ale nějak moc se v této problematice neorientuji, tak když by tu byl nějaký vzor stížnosti, tak to klidně za sebe pošlu...
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Také jsem dostal odpověď od ČTÚ, ale bohužel je to víceméně upravené COPY a PASTE, zde již zveřejněného dopisu.
Vážený pane ......,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) obdržel dne 30. října 2023 Vaši stížnost na společnost T‑Mobile Czech Republic a.s. (dále jen „T-Mobile“), která znemožňuje využívání tzv. služby CLIP pro zákazníky se SIM kartami společnosti T-Mobile.
Úřad uvádí, že Vámi popisované situaci se již věnuje a aktuální podobu opatření k zabránění negativních dopadů spoofingu se společností T-Mobile a dalšími dotčenými osobami, včetně poskytovatelů služby CLIP, diskutuje. Dlouhodobě deklarovaným cílem Úřadu je uplatnění opatření, které zabrání podvodnému jednání založenému na tzv. spoofingu, aniž by však negativně ovlivnilo legitimní aktivity využívající spoofing pro poskytování služeb a aniž by poškodilo konkurenční prostředí.
Jakkoli Úřad zavádění opatření k zabránění nelegitimního spoofingu, a tím blokování některých druhů hovorů, na samoregulační úrovni podporuje, je třeba zdůraznit, že zavedenými opatřeními nesmí docházet k omezování legitimně poskytovaných služeb. Pokud se při implementaci opatření stane, že je zavedeným opatřením zasažena i takováto služba (což s ohledem na rozmanitost a komplikovanost prostředí elektronických komunikací a možností daných v prostředí IP nelze vyloučit), je potřeba rychle najít řešení. Úřad situaci se společností T‑Mobile řeší, aby legitimně poskytované služby jako jsou služby CLIP mohly být nadále využívány a poskytovány.
V obecné rovině platí, že v případě nespokojenosti s poskytovanou službou (např. její nefunkčnost) je třeba se primárně obracet na svého poskytovatele služby – ve Vašem případě na společnost miniTEL s.r.o. (který využívá Vámi uvedený obchodní název Odorik). Podle informací Úřadu společnost se svým velkoobchodním partnerem, v tomto konkrétním případě se společností T‑Mobile, jedná. Úřad za účelem zjištění stavu svolal společné jednání. Na základě zjištění pak případně přistoupí k dalším krokům v rámci svých kompetencí tak, aby nedocházelo k nežádoucím zásahům do poskytování služeb na trhu elektronických komunikací.
Podle informací dostupných Úřadu společnost T-Mobile deklarovala maximální připravenost nastalou situaci řešit.
K části Vašeho podání, ve kterém zmiňujete ceny datových balíčků, které T-Mobile prodává virtuálním operátorům, Úřad uvádí, že velkoobchodní ceny v rámci komerčně sjednaných smluv o přístupu mezi síťovými a virtuálními operátory nejsou předmětem regulace a Úřad momentálně nemá žádný zákonný nástroj, jakým by tyto ceny mohl přímo ovlivnit. Předchozí snahy o regulaci předmětného velkoobchodního trhu mobilních služeb byly zamítnuty rozhodnutími Evropské komise, naposledy v říjnu tohoto roku (blíže viz zde[https://www.ctu.cz/tiskova-zprava-evrop ... lniho-trhu] tisková zpráva Úřadu).
Vážený pane ...., Úřad je připraven Vám poskytnout v případě potřeby další či doplňující informace.
S pozdravem
Ing. Hana Hankiewiczová
ředitelka odboru regulace komunikačních činností a poštovních služeb
Za správnost: Ing. Tomáš Hendrich
Vážený pane ......,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) obdržel dne 30. října 2023 Vaši stížnost na společnost T‑Mobile Czech Republic a.s. (dále jen „T-Mobile“), která znemožňuje využívání tzv. služby CLIP pro zákazníky se SIM kartami společnosti T-Mobile.
Úřad uvádí, že Vámi popisované situaci se již věnuje a aktuální podobu opatření k zabránění negativních dopadů spoofingu se společností T-Mobile a dalšími dotčenými osobami, včetně poskytovatelů služby CLIP, diskutuje. Dlouhodobě deklarovaným cílem Úřadu je uplatnění opatření, které zabrání podvodnému jednání založenému na tzv. spoofingu, aniž by však negativně ovlivnilo legitimní aktivity využívající spoofing pro poskytování služeb a aniž by poškodilo konkurenční prostředí.
Jakkoli Úřad zavádění opatření k zabránění nelegitimního spoofingu, a tím blokování některých druhů hovorů, na samoregulační úrovni podporuje, je třeba zdůraznit, že zavedenými opatřeními nesmí docházet k omezování legitimně poskytovaných služeb. Pokud se při implementaci opatření stane, že je zavedeným opatřením zasažena i takováto služba (což s ohledem na rozmanitost a komplikovanost prostředí elektronických komunikací a možností daných v prostředí IP nelze vyloučit), je potřeba rychle najít řešení. Úřad situaci se společností T‑Mobile řeší, aby legitimně poskytované služby jako jsou služby CLIP mohly být nadále využívány a poskytovány.
V obecné rovině platí, že v případě nespokojenosti s poskytovanou službou (např. její nefunkčnost) je třeba se primárně obracet na svého poskytovatele služby – ve Vašem případě na společnost miniTEL s.r.o. (který využívá Vámi uvedený obchodní název Odorik). Podle informací Úřadu společnost se svým velkoobchodním partnerem, v tomto konkrétním případě se společností T‑Mobile, jedná. Úřad za účelem zjištění stavu svolal společné jednání. Na základě zjištění pak případně přistoupí k dalším krokům v rámci svých kompetencí tak, aby nedocházelo k nežádoucím zásahům do poskytování služeb na trhu elektronických komunikací.
Podle informací dostupných Úřadu společnost T-Mobile deklarovala maximální připravenost nastalou situaci řešit.
K části Vašeho podání, ve kterém zmiňujete ceny datových balíčků, které T-Mobile prodává virtuálním operátorům, Úřad uvádí, že velkoobchodní ceny v rámci komerčně sjednaných smluv o přístupu mezi síťovými a virtuálními operátory nejsou předmětem regulace a Úřad momentálně nemá žádný zákonný nástroj, jakým by tyto ceny mohl přímo ovlivnit. Předchozí snahy o regulaci předmětného velkoobchodního trhu mobilních služeb byly zamítnuty rozhodnutími Evropské komise, naposledy v říjnu tohoto roku (blíže viz zde[https://www.ctu.cz/tiskova-zprava-evrop ... lniho-trhu] tisková zpráva Úřadu).
Vážený pane ...., Úřad je připraven Vám poskytnout v případě potřeby další či doplňující informace.
S pozdravem
Ing. Hana Hankiewiczová
ředitelka odboru regulace komunikačních činností a poštovních služeb
Za správnost: Ing. Tomáš Hendrich
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Běžně volám z pevného VOIP telefonu, protože pokrytí signálem T-Mobile je zde mizerné a volat z mobilu bych jinak musel chodit ven. Logicky chci, aby se volaným osobám zobrazovalo moje mobilní číslo, které znají a na kterém mě mohou snadněji zastihnout v případě že volají zpět, když tedy zrovna nejsem v chalupě, kde není zmíněný signál. No a nyní se mi lidé zpět nedovolají, protože se jim zobrazí skryté číslo, nebo nějaký nesmysl.
No tak holt budu muset volat rovnou ze SIP čísla pevné linky, které mám rovněž v telefonu, a T-Mobile z toho nebude mít ani halíř.
No tak holt budu muset volat rovnou ze SIP čísla pevné linky, které mám rovněž v telefonu, a T-Mobile z toho nebude mít ani halíř.
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Chtěl jsem se zeptat jestli tato "změna" bude někdy vrácena. Zvláštní je, že to tolik let fungovalo bez problémů a najednou to je problém ...
Mám přidělené nomadické číslo ještě z doby, kdy CLIP nebyl, takže se mi nezobrazuje náhodné číslo, ale i tak bych byl mnohem raději, kdyby se zobrazovalo moje mobilní číslo.
Mám přidělené nomadické číslo ještě z doby, kdy CLIP nebyl, takže se mi nezobrazuje náhodné číslo, ale i tak bych byl mnohem raději, kdyby se zobrazovalo moje mobilní číslo.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8262
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Vrátit do normálu by se to určitě mělo. Spíše jde jen o to, kdy přesně to bude, jestli za měsíc nebo za dva. V každém případě bude nový proces aktivace, kterým bude třeba projít, a může trvat až měsíc, ale poté to bude fungovat zdarma a bez omezení.Zdenek Henek píše: ↑čtv 14. pro 2023 8:39:07 Chtěl jsem se zeptat jestli tato "změna" bude někdy vrácena. Zvláštní je, že to tolik let fungovalo bez problémů a najednou to je problém ...
Mám přidělené nomadické číslo ještě z doby, kdy CLIP nebyl, takže se mi nezobrazuje náhodné číslo, ale i tak bych byl mnohem raději, kdyby se zobrazovalo moje mobilní číslo.
Až bude proces nové aktivace znám, pošleme informace každému, kdo to v minulosti využíval.
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Tak snad to bude co nejdříve. Provizorně jsem si na clip hodil číslo vodafonu at se mi lidi dovolají,ale chtěl bych to zpátky na to původní TM.Tak doufám,že mi přijde info o aktivaci ikdyž ted mám jiné tel. číslo na clipu.
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Moc tomu nevěřím, pokud nebude větší tlak od nespokojených zákazníků, nestane se zhola nic. ČTÚ hraje mrtvého brouka a Odorik je, zdá se, malý pán. Já jsem to vyřešil prozatím tak, že jsem všem svým známým, kteří neberou neznámá čísla, vysvětlil, že jsem to já a v podstatě jsem rezignoval. Na blbost není recept.
- Dehumanizer
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48
Re: VoIP hovory z mobilních čísel Odorik nyní nejsou možné
Ziadne nove informacie ohladne tohto?