ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od 5uch »

V posledním týdnu jsem začal mít potíže s VoIP hovory z mobilního telefonu přes aplikaci ACR Phone v 0.321 (Motorola G41, Android 12).
Předtím jsem tyto potíže neměl (ale také běžně z mobilu nevolám - nemusel jsem si všimnout)

Příchozí VoiP hovory na VoIP číslo Odoriku a veškeré mobilní hovory z a na mobilní číslo - odchozí i příchozí - se zdají být v pořádku.
Problém je s některými odchozími VoIP hovory z VoIP čísla Odoriku - ty často neproběhnou.
Po volbě čísla a volby volacího účtu (chci volat VoIP přes Odorik) naběhne vyzváněcí obrazovka, ale nikam se nedovolám - nic se neozve, hovor nevyzvání, po chvíli je ukončen. Není slyšet ani navazování spojení, hovor se neobjeví ve výpisu nespojených hovorů Odorik na Odorik účtu. V historii hovorů na telefonu hovor evidován je.

Aby to nebylo jednoduché - někdy vzácně ke spojení dojde (ale trvá dlouho, než dojde k vyzvánění).

Někdo nějaký nápad, jak to napravit?

Zkoušel jsem běžné postupy:
- vypnout a zapnout volací účet Odorik
- násilně ukončit a znovu spustit aplikaci ACR Phone
- změnit systémovou volací aplikaci na tu od výrobce a pak zase zpět na ACR phone
- odinstalovat a znovu nainstalovat a nastavit aplikaci ACR Phone
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Máte zaplé push notifikace a vyponěné outbound proxy? To outbound proxy je podle návodu acr.odorik.cz:6688?
Mohu se podívat, jestli v okamžik, kdy se snažíte volat, něco přijde.
chrml
Příspěvky: 38
Registrován: pon 06. led 2014 15:06:26

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od chrml »

taky se mi to děje. Z ACR přes VOIP to nevolá. Push notifikace zaplé nemám, protože to na příchozí hovory nepoužívám. Jde o odchozí hovor přes odorik voip. Vyplneno mám uzivatelské jméno, heslo a port 6688...
Když provedu odchozí hovor přes voip, tak se mi v přihlášených zařízeních objeví 2x vteřinu po sobě pokus o registraci s výsledkem OK.
Nicméně v seznamu: Registrovaná SIP zařízení to píše:
Nemáte registrovaná žádná SIP zařízení.

Telefon nevolá, ve sluchátku se ani neozve vyzváněcí tón a za chvíli se to ukončí.
Když zkusim volat z linphone, tak to jede a zařízení zůstane registrované.


Dne 11.01.2024 v 10:49:46 hodin vaše zařízení ACR Phone/0.321-playStore-NoAccessibility-arm8/14/SM-A536B poslalo z IP adresy XX.XX.XX.43:25456 na IP adresu 81.31.45.51:6688 protokolem UDP následující registraci:

REGISTER sip:sip.odorik.cz:6688;transport=UDP SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP XX.XX.XX.43:25456;rport;branch=z9hG4bKPj6e43b8b6-9f39-495c-97a4-0424b2cbc996
Max-Forwards: 69
From: <sip:XXXXXX@sip.odorik.cz>;tag=bd81ddfd-34c1-46b5-a037-5a9781cdc2da
To: <sip:XXXXXX@sip.odorik.cz>
Call-ID: 1817cf24-8e78-401a-bd0e-74a141a29b97
CSeq: 62008 REGISTER
User-Agent: ACR Phone/0.321-playStore-NoAccessibility-arm8/14/SM-A536B
Contact: <sip:XXXXXX@XX.XX.XX.43:25456;ob>
Expires: 600
Allow: PRACK, INVITE, ACK, BYE, CANCEL, UPDATE, INFO, SUBSCRIBE, NOTIFY, REFER, MESSAGE, OPTIONS
Authorization: Digest username="XXXXXX", realm="sip.odorik.cz", nonce="ZZ+65WWfubm03b3CnkbuOaVBSyj/Ab+x", uri="sip:sip.odorik.cz:6688;transport=UDP", response="3a02aa34f8631be83fac752216b23d83"
Content-Length: 0

Náš server vyhodnotil zprávu jako: OK


Dne 11.01.2024 v 10:49:45 hodin vaše zařízení ACR Phone/0.321-playStore-NoAccessibility-arm8/14/SM-A536B poslalo z IP adresy XX.XX.XX.43:25456 na IP adresu 81.31.45.51:6688 protokolem UDP následující registraci:

REGISTER sip:sip.odorik.cz:6688;transport=UDP SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP XX.XX.XX.43:30433;rport;branch=z9hG4bKPj9852a78a-ccf2-493e-8038-cadbac413010
Max-Forwards: 69
From: <sip:XXXXXX@sip.odorik.cz>;tag=bd81ddfd-34c1-46b5-a037-5a9781cdc2da
To: <sip:XXXXXX@sip.odorik.cz>
Call-ID: 1817cf24-8e78-401a-bd0e-74a141a29b97
CSeq: 62007 REGISTER
User-Agent: ACR Phone/0.321-playStore-NoAccessibility-arm8/14/SM-A536B
Contact: <sip:XXXXXX@10.51.83.168:43214;ob>
Expires: 600
Allow: PRACK, INVITE, ACK, BYE, CANCEL, UPDATE, INFO, SUBSCRIBE, NOTIFY, REFER, MESSAGE, OPTIONS
Content-Length: 0

Náš server vyhodnotil zprávu jako: OK
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Můžete mi prosím poslat na email vaši veřejnou adresu,
zapnu sngrep a podívám se, co přesně dorazí v okamžik, kdy se snažíte volat.

Pokud by nic nedorazilo, lze zapnout logování a to pak poslat vývojáři.

Veřejnou ip adresu lze zjistit z té krátké registrace, nebo třeba na https://www.mojeip.cz . Ale je třeba to zjišťovat z toho telefonu.

Přidám do návodu a návod ještě o tom, jak sejmout log, když jsou potíže.

Tady (úplně dole) jsem napsal, jak si zapnout debug log a jak to pak hlásit vývojáři. https://www.odorik.cz/w/acr_phone:acr_p ... _debug_log
chrml
Příspěvky: 38
Registrován: pon 06. led 2014 15:06:26

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od chrml »

Pane Soukupe, díky za součinnost. Poslal jsem vám plný výpis do soukromé zprávy.
Jirka
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Zkuste prosím volat.
Jinak můžete zkusit místo sip.odorik.cz dát ip adresu 81.31.45.51, ale asi to tím nebude problém s dns mívají často jen gigasety.
chrml
Příspěvky: 38
Registrován: pon 06. led 2014 15:06:26

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od chrml »

Zdravím, zkoušel jsem to cca od 12.1. 8:50 - 9:00, jestli tam máte zaplé logování.
IP adresa nezabrala. I jsem zkoušel defaultní port 5060 místo 6688. Ve sluchátku ticho, po chvíli se to přeruší
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

chrml píše: pát 12. led 2024 9:02:27 Zdravím, zkoušel jsem to cca od 12.1. 8:50 - 9:00, jestli tam máte zaplé logování.
IP adresa nezabrala. I jsem zkoušel defaultní port 5060 místo 6688. Ve sluchátku ticho, po chvíli se to přeruší
Vidím jen samé register, pokus o hovor nepřišel žádný. Ještě mne napadá, jestli máte povolené "Účty pro volání". Kromě "SIP účtu " je třeba mít povolen i volací účet. Je to tak nelogicky zdvojené, protože to vyžaduje google.

Sám jsem se na to nachytal, že jsem myslel, že ACR phone je rozbitý, a bylo to tímto. Kdyžtak zkuste sip účet zakázat a znovu povolit, abyste se přes to černé okno dole (je třeba na něj ťuknout) dostal k těm záhadným "Účtům pro volání". Pokud to není tímto, tak prosím vytvořte log a pošlete vývojáři.



obrazek.png
obrazek.png (53.31 KiB) Zobrazeno 829 x
obrazek.png
obrazek.png (49.78 KiB) Zobrazeno 829 x
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od 5uch »

xsouku04 píše: čtv 11. led 2024 9:43:07 Máte zaplé push notifikace a vyponěné outbound proxy? To outbound proxy je podle návodu acr.odorik.cz:6688 ?
Mohu se podívat jestli v okamžik kdy se snažíte volat něco přijde.
Ano - v nastavení účtu jsou push notifikace zapnuté a Outbound proxy je acr.odorik.cz:6688.
To nelogické dvojí povolení účtu dělám pro jistotu po každé změně - SIP účet vypnu a pak zapnu jak účet SIP, tak účet pro volání.

Momentálně mi to jde.
Pomůže určení času a uživatelského jména, až to zase nepůjde? Obávám se ale, že ta chyba se odehrává někde v telefonu, že na komunikaci se servery Odorika vůbec nedojde.
WhatsApp Image 2024-01-12 at 18.16.10.jpeg
WhatsApp Image 2024-01-12 at 18.16.10.jpeg (61.26 KiB) Zobrazeno 812 x
WhatsApp Image 2024-01-12 at 18.16.49.jpeg
WhatsApp Image 2024-01-12 at 18.16.49.jpeg (49.1 KiB) Zobrazeno 812 x
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
chrml
Příspěvky: 38
Registrován: pon 06. led 2014 15:06:26

Re: ACR phone a nespolehlivé odchozí hovory

Příspěvek od chrml »

Dobrý den, ještě jsem to trochu zkoušel, zde je souhrn:
logy jsem poslal vývojářům, doporučili mi to zkusit přes wifi a i přes data ...
Fungovalo mi to na domáci Wifi.
Pracovní WiFi blokuje i registraci, ale to je běžné, naši admini se činěj. Takže tam to nemá smysl ani zkoušet.
Minulý týden mi to nefungovalo přes mobilní Vodafoní data. Nejdřív jsem si myslel, že za to nějak může změna operátora, protože dřív mi to přes data šlo, ale šel jsem z TMobile dat na firemní Vodafoní. Teď už to ale nemám s TM jak ověřit.
ALE před chvílí (15.1. 12:26, ID hovoru: 565642271) mi to přes vodafone data jelo (ikdyž je ve výpise nějaké nesmyslné číslo volajícího), po následném restartu telefonu už to zas nejede (12:33) Nechápu to...

Pokud dokážete zjisit, co se s tím děje, budu rád. Ale jinak to dál řešit nebudu. Linphone funguje a ikdyž by bylo fajn mít na oba typy volání jen jednu apku, asi to přežiju s dvěmi.
Zatím díky za pomoc
Odpovědět