Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8306
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od xsouku04 »

JPT píše: ned 24. bře 2024 2:18:44 Když bych chtěl přidat k lince veřejné telefonní číslo kvůli tomu CLIPU a volalo by se jen z domácího internetového telefonu s tím CLIPem, tak mám přidat radši geografické nebo je to jedno ?
Pokud budete volat vždy ze stejného místa (domácího telefonu), tak je lepší geografické. Lidi se vám na něj nebudou bát volat, a když si clip vypnete, nebude to vypadat tak divně.
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od JPT »

3.4. jsme byli se třema žádostma (já + rodiče) na pobočce v Hodoníně a paní nevěděla co s tím ani co je Firewall, jen říkala, že už tam s tím někdo byl. Že se musí zepat manažera a že je to složitá věc. Řekl jsem ať si tam ty žádosti nechá a třeba si naskenuje občanky a ať nás třeba prozvoní (jak to někde chtěli) ať tam nemusíme znova jezdit. Občanky si okopírovala, ale prozvánět nechtěla.

4.4. paní z pobočky dala vědět, že se žádost přijala ke zpracování.

5.5. poslal Kaktus mejl všem 3 lidem, že bylo číslo z firewallu vyjmuto a vypadá to, že CLIP začal hned fungovat i když ještě neni 10.den kdy Odorik posílá ty seznamy. Akorát co jsem zjistil se nemůžu já prozvonit z VoIP na mobil (píše to, že je obsazeno) a rodičům to funguje. Psal jsem na Odorik, ale asi to nebude chyba u nich, tak počkám, jestli se to po tom 10. dni nespraví a pak zkusím napsat na Kaktus, jestli to teda neni nějaká chyba u nich.
Radouch
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01. pro 2014 20:31:51

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od Radouch »

JPT píše: sob 06. dub 2024 10:30:28 3.4. jsme byli se třema žádostma (já + rodiče) na pobočce v Hodoníně
Já jsem tedy vzal asi 6 předplacených Twist/Kaktus čísel formálně na sebe a postupně to po jedné až dvou SIM naráz osobně řešil pořád se svou stejnou občankou, než do toho zatahovat další lidi z rodiny, kteří je reálně používají, a dávat T-Mobilu z mého pohledu zbytečně jejich osobní data.
JohnyH
Příspěvky: 14
Registrován: ned 11. srp 2013 14:32:30

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od JohnyH »

JPT píše: sob 06. dub 2024 10:30:28 Akorát co jsem zjistil se nemůžu já prozvonit z VoIP na mobil (píše to, že je obsazeno) a rodičům to funguje.
Nemáte na VOIP nastaven Clip volaného mobilního čísla? Pokud ano T-mobil to bere jako volání sám sobě. Je potřeba deaktivovat clip např. přidáním *0 za volané číslo (XXXXXXXXX*0).
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od JPT »

Ano. Všechny 3 linky mají nastavený CLIP vlastního mobilu, ale volání jde z HW VoIP telefonu do mobilu. Rodičům prozvonění (sama sebe na mobil) funguje, ale mě ne. (Ale to už jsem psal).

Kdybych volal z mobilu z VoIP programu do stejného mobilu, tak to bych chápal, že by to nefungovalo i když by to vlastně fungovat mohlo, protože v Androidu nefunguje v systému VoIP, ale nezkoušel jsem to. Vždycky mi prozvonění z VoIP fungovalo ale teď po té žádosti to rodičům funguje a mě ne. Potvrzení žádosti bylo v rozmezí minut mezi jednotlivýma číslama, tak to snad dělal jeden člověk, tak by tam snad extra pro mě nenastavil něco jiného co by zakázalo volat na vlastní číslo.
JohnyH
Příspěvky: 14
Registrován: ned 11. srp 2013 14:32:30

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od JohnyH »

Mě se to samé stalo asi před asi 3 lety. Nikdo nedokázal poradit, jen že není běžné volat sám sebe. Tak jsem to vyřešil úpravou dialplanu, bral jsem to jakože to T-Mobil začal blokovat.
Nyní jsem to zkusil a opět to funguje, ale číslo je již portované k Odoriku.
alfi
Příspěvky: 753
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od alfi »

Dotaz na Odorik - jak to má být s potvrzováním CLIP pro vlastní čísla u Odoriku? V textu se píše "Že uvedené číslo patří vám, ověřujeme pomocí kódu zaslaného v SMS (s výjimkou mobilních čísel Odorik na stejném účtu)", ale ve stejném účtu to stejně SMS poslalo? (linky 704809 a 765614). Chtělo by to upravit chování nebo popisek :)
jlo
Příspěvky: 165
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od jlo »

JPT píše: sob 06. dub 2024 20:49:00 Kdybych volal z mobilu z VoIP programu do stejného mobilu, tak to bych chápal, že by to nefungovalo i když by to vlastně fungovat mohlo, protože v Androidu nefunguje v systému VoIP, ale nezkoušel jsem to. Vždycky mi prozvonění z VoIP fungovalo ale teď po té žádosti to rodičům funguje a mě ne.
Ono by to ale opravdu fungovat nemělo (volání z jistého čísla na to samé číslo), respektive to chování je prostě nedefinovatelné – uvědomte si, že pořád jde o telekomunikační provoz, kde se pracuje s konceptem stanice, která má své číslo. Aby stanice volala sama sebe, to nedává smysl. Takže pokud to někde projde, je to v zásadě náhoda – a rozhodně bych to nezkoušel, riskujete tím například, že vaše zařízení bude podezíráno ze spoofingu s nekalými úmysly, který je v současné době bohužel skutečně problém (především díky lidské hlouposti).
A v případě sítě Odoriku skutečně postačí jen přidat za volané číslo *0, pokud potřebujete prozvonit mobil z VOIP s nastaveným CLIPem.
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od JPT »

jlo : Mě to vždycky takto fungovalo fungovalo s CLIPem. Teď to někde funguje a někde nefunguje. Tak buď by to mělo fungovat všem a nebo teda nikomu.

Teď jsem se teda znovu zkusil prozvonit a už to funguje. Asi to chtělo nějaký čas na provedení změn v systému i když jak jsem psal, tak vyřazení z Firewallu proběhlo u všech čísel v rozmezí pár minut. Nebo tomu pomohlo to, že Odorik odeslal T-Mobilu ty čísla k těm žádostem.
bman
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. kvě 2024 14:30:57

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Příspěvek od bman »

Jestli jsem to tedy pochopil dobře, tak toto dělá jen TM a jedná se jen o ochranu pokud se jedná o číslo TM volající do sítě TM. Tím pádem to je ale spíš markentigový blábol a propálená investice, protože to fakticky neřeší podvodné volání.

Nebo to chápu špatně?

Neplánuje např. ČTÚ nějaký jednotný a jednodušší systém?

Mě by přišlo rozumnější mít systém kdy za CLIP odpovídá operátor co jej posílá s tím, že si musí ověřit vlastnictví čísla (SMS, hovor apod.).
Odpovědět