Mladí lidé se bojí telefonovat
Napsal: stř 28. srp 2024 23:34:21
Dnes jsem narazil na článek na idnes.cz Čtvrtina mladých nikdy nezvedá telefon, zvonění ignoruje.
Zhruba to odpovídá mojí zkušenosti.
Zajímalo mne v které zemi se ten průzkum dělal, což idnes úplně zapomnělo uvést.
Zjistil jsem, že správné jméno agentury není Upswitch, jak uvádí idnes, ale Uswitch, průzkum probíhal ve Velké Británii a účastnilo se ho 2000 osob.
Na Idnes přes ČTK zkopírovali tedy nějaký více jak čtvrt roku starý britský článek, jako např. tenhle nebo tenhle, neuvedli původní zdroj a zkomolili jméno agentury.
V každém případě je to něco, co již pozoruji dlouho. Mladí lidé neochotně berou telefony a vždy přemýšlí, jestli to vůbec brát, zvláště když volá nějaké neznámé číslo. Dokonce i callcentra, kterým sami volaní dali na sebe číslo, aby je bylo možné kontaktovat, mají problém s tím, že jim to lidé neberou... A to často lidé, kteří stráví civěním do mobilu půl dne.
Je to skoro tak, že by se dnes telefonování mělo vyučovat jako dovednost ve škole?
Mít strach z hovorů totiž může způsobovat potíže v práci, můžete např. zmeškat volný termín na operaci, nebo se dlouho nedozvědět o tom, že je někdo blízký např. v nemocnici a podobně. Běžně to ale jen komplikuje komunikaci, kdy vypisování zpravidla zabere více času a na některé věci jako např. sjednání schůzky se vyloženě nehodí. Zákazníci Odoriku tím naštěstí netrpí, ale ostatní dost často.
Callcentrům lze snad jedině poradit, aby si svá čísla zaregistovala na google a telefony tak většinou ukazovaly jméno firmy. Ušetří tak nebračům googlení toho, kdo jim volal. A možná to i zvednou.
Zhruba to odpovídá mojí zkušenosti.
Zajímalo mne v které zemi se ten průzkum dělal, což idnes úplně zapomnělo uvést.
Zjistil jsem, že správné jméno agentury není Upswitch, jak uvádí idnes, ale Uswitch, průzkum probíhal ve Velké Británii a účastnilo se ho 2000 osob.
Na Idnes přes ČTK zkopírovali tedy nějaký více jak čtvrt roku starý britský článek, jako např. tenhle nebo tenhle, neuvedli původní zdroj a zkomolili jméno agentury.
V každém případě je to něco, co již pozoruji dlouho. Mladí lidé neochotně berou telefony a vždy přemýšlí, jestli to vůbec brát, zvláště když volá nějaké neznámé číslo. Dokonce i callcentra, kterým sami volaní dali na sebe číslo, aby je bylo možné kontaktovat, mají problém s tím, že jim to lidé neberou... A to často lidé, kteří stráví civěním do mobilu půl dne.
Je to skoro tak, že by se dnes telefonování mělo vyučovat jako dovednost ve škole?
Mít strach z hovorů totiž může způsobovat potíže v práci, můžete např. zmeškat volný termín na operaci, nebo se dlouho nedozvědět o tom, že je někdo blízký např. v nemocnici a podobně. Běžně to ale jen komplikuje komunikaci, kdy vypisování zpravidla zabere více času a na některé věci jako např. sjednání schůzky se vyloženě nehodí. Zákazníci Odoriku tím naštěstí netrpí, ale ostatní dost často.
Callcentrům lze snad jedině poradit, aby si svá čísla zaregistovala na google a telefony tak většinou ukazovaly jméno firmy. Ušetří tak nebračům googlení toho, kdo jim volal. A možná to i zvednou.