Ozvěna na ACR Phone
Napsal: ned 19. led 2025 17:31:31
Ahoj,
po delší pauze jsem se vrátil na používání VOIP na Odoriku. Nejsem velký telefonista a kdysi jsem Odorika používal na hardwarovém voip telefonu od Wellu, ale potom to zařízení odešlo a Csipsimple mi nikdy pořádně na telefonu s Androidem nefungovalo, takže jsem VOIP používat přestal, investice do nového hw telefonu by se mi nevyplatila a přeci jen se to telefonování mobilama hodně zlevnilo.
Teď jsem zkusil na telefonu s Androidem 11 to používat, ale vestavěný sip klient moc nefungoval, příjemce hovoru mě téměř neslyšel. Tak jsem prošel zdejší fórum a zjistil, že to je normální, že potřebuji nějakou slušnou aplikaci. Takže jsem nainstaloval ACR Phone, nastavil podle odorik návodu a výsledek byl, že to bylo o něco lepší, ale furt potichu ten můj hlas v telefonu u protistrany. Zase jsem tu našel radu, pohrát si s kodekama. Momentálně je to tak, že mám na Odoriku povolen pouze PCMA=G711A=ALAW a v ACR Phone mám pouze povolený PCMA 8000. Druhá strana mě, co se týká hlasitosti, slyší velmi dobře, ale stěžuje si, že tam má ozvěnu svého hlasu s asi vteřinovým zpožděním.
Zkusil jsem ubrat hlasitost hovoru na mém telefonu a podle protistrany se to zlepšilo, sice tam ještě jakoby v dáli malinko ozvěna je, ale už to skoro neslyší. Problém je, že teď sedim v tiché místnosti, ale kdybych byl v kanceláři, tak bych ani já neslyšel protistranu po tom mém ztišení hovoru.
Pro úplnost protistrana je na běžném Android mobilu u T-Mobile.
Vychází mi teda z toho, že protistrana slyší slyší svůj hlas z mého mobilu. Závada na Android telefonech být nemůže, protože když spolu mluvíme přes mobilní síť, tak se slyšíme bez ozvěny.
Abych teda ještě jednou shrnul problém: při volání, kdy já volám na Android mobilu z voip Odoriku (ACR Phone) a protistrana je na Android mobilu na mobilní síti T-Mobile, já slyším vše dobře, ale protistrana sebe slyší z mého telefonu jako ozvěnu.
Co by se dalo ještě vyzkoušet nebo nastavit?
po delší pauze jsem se vrátil na používání VOIP na Odoriku. Nejsem velký telefonista a kdysi jsem Odorika používal na hardwarovém voip telefonu od Wellu, ale potom to zařízení odešlo a Csipsimple mi nikdy pořádně na telefonu s Androidem nefungovalo, takže jsem VOIP používat přestal, investice do nového hw telefonu by se mi nevyplatila a přeci jen se to telefonování mobilama hodně zlevnilo.
Teď jsem zkusil na telefonu s Androidem 11 to používat, ale vestavěný sip klient moc nefungoval, příjemce hovoru mě téměř neslyšel. Tak jsem prošel zdejší fórum a zjistil, že to je normální, že potřebuji nějakou slušnou aplikaci. Takže jsem nainstaloval ACR Phone, nastavil podle odorik návodu a výsledek byl, že to bylo o něco lepší, ale furt potichu ten můj hlas v telefonu u protistrany. Zase jsem tu našel radu, pohrát si s kodekama. Momentálně je to tak, že mám na Odoriku povolen pouze PCMA=G711A=ALAW a v ACR Phone mám pouze povolený PCMA 8000. Druhá strana mě, co se týká hlasitosti, slyší velmi dobře, ale stěžuje si, že tam má ozvěnu svého hlasu s asi vteřinovým zpožděním.
Zkusil jsem ubrat hlasitost hovoru na mém telefonu a podle protistrany se to zlepšilo, sice tam ještě jakoby v dáli malinko ozvěna je, ale už to skoro neslyší. Problém je, že teď sedim v tiché místnosti, ale kdybych byl v kanceláři, tak bych ani já neslyšel protistranu po tom mém ztišení hovoru.
Pro úplnost protistrana je na běžném Android mobilu u T-Mobile.
Vychází mi teda z toho, že protistrana slyší slyší svůj hlas z mého mobilu. Závada na Android telefonech být nemůže, protože když spolu mluvíme přes mobilní síť, tak se slyšíme bez ozvěny.
Abych teda ještě jednou shrnul problém: při volání, kdy já volám na Android mobilu z voip Odoriku (ACR Phone) a protistrana je na Android mobilu na mobilní síti T-Mobile, já slyším vše dobře, ale protistrana sebe slyší z mého telefonu jako ozvěnu.
Co by se dalo ještě vyzkoušet nebo nastavit?