Stránka 1 z 2

Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: úte 29. kvě 2012 21:00:16
od serak
Dobrý den, mám číslo xxxxxx. Pokud z tohoto čísla zavolám, druhá strana to nevezme a já to položím, přesto to druhé straně stále ještě aspoň minutu vyzvání. Dokonce i když hovor odmítne má toto číslo někdy snahu po chvíli znovu druhou stranu prozvánět. Toto se děje i po té co já pokus o hovor ukončím a odpojím napájení mé VOIP gateway.
Zkoušel jsem kontaktovat support na skype odorik_info, ale nikdo nereaguje ani na chat ani na volání, tak to dávám sem.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: stř 30. kvě 2012 11:03:49
od Petr
Stejný problém mám taky. Na teplý drát jsem psal 21. května, ale odpovědi jsem se nedočkal.

Řešení (asi dočasné) existuje - místo sip.odorik.cz použijte stary.odorik.cz.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: stř 30. kvě 2012 14:04:33
od xsouku04
Pokus 1.
Ze svého VoIP telefonu jsem si volal na mobil. Počkal až mi mobil začne vyzvánět a poté telefon v mém případě SPA941 vytáhnul z elektřiny. A ehjle telefon, jak jsem čekal, zvonil dále. Jde o to, že vypnutý, kousnutý nebo od internetu odpojený telefon nemůže zvonění zrušit.

Pokus 2.
Vzal jsem svůj mobilní telefon síť Vodafone zavolal kolegovi a až telefon vyzváněl, tak jsem vytáhnul baterku. Kolegovi ale zvonil dále, i když já jsem měl už pěknou chvíli vytaženou baterii.


Je třeba si uvědomit, že tohle je normální chování. Pokud si telefon vypnete během hovoru, hovor bude přerušen do 15 vteřin, protože přestanou proudit RTP data. Pokud ale telefon vypnete během vyzvánění, maximální délka vyzvánění je 2 minuty. Běžně to nevadí, protože vyzvánění je zdarma navíc není spolehlivý způsob jak to hlídat.
Jaký používáte telefon ? Není možné, že došlo k přerušení internetového spojení ? Jaký je id hovoru kterého se týkalo ?
Po přihlášení ve výpise hovorů si zvolte typ výpisu výpis:podrobný.
ID hovoru najdete v pravém sloupečku výpisu hovorů, je to označeno jako call id . Tohle číslo můžete zveřejnit zde na fóru, protože žádné osobní informace neprozrazuje.

A nyní se dostávám k tomu, v čem se Odorik liší od běžných operátorů. Pokud hovor volající odmítne, automaticky hovor zkoušíme spojit jinou cestou. Proto telefon opět může za chvíli začít zvonit. Je to tak proto, že obecně není na signalizaci vzdálených operátorů spolehnutí a my hájíme především zájmy volajícího a chceme aby se vždy dovolal. Není to tedy chyba ale je to preventivní opatření proti možným potížím někde po cestě.

Pokud na telefonu opravdu došla k zavěšení, pošlete nám informace o konkrétním hovor a my dohledáme, jestli váš telefon poslal chybný paket nebo zavěšovací paket k nám vůbec nedorazil. (a nebo je chyba u nás )
Díky logování veškeré sip komunikace už není diagnostika takových potíží žádný problém.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: stř 30. kvě 2012 16:17:20
od serak
ID = 44753330.
28.5.-29.5. -> Všechny hovory z daného čísla byly zkušební, právě při hledání příčiny.

Uvedený stav nastává i v případě že během zvonění telefon položím.
To zkoušení s odpojením VOIP bylo při snaze blíže lokalizovat problém.

Vadí mi to mimo jiné i proto, že někdy někoho jen prozvoním anebo zjistím, že jsem se spletl a pak mám prostě smůlu a druhé straně to dvě minuty vyzvání.

S tím hledáním druhé cesty jsem to moc nepochopil. Chová se to asi takto: Zavolám, zvoní to, položím. Druhá strana to pořád slyší vyzvánět, hovor odmítne. Za chvíli jí to volá znovu. Druhá strana to tedy zvedne a slyší samozřejmě ticho, protože já už jsem dávno položil. Nevidím v tom žádný přínos.
Já jsem iniciátorem hovoru a v momentě, kdy chci ukončit přenos tak to dělám opravdu proto, že ho ukončit chci. Nechci potom poslouchat ve zpětném volání, proč volám, když se pak neozvu, nebo proč to nechávám tak zoufale dlouho zvonit.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: stř 30. kvě 2012 21:46:17
od Petr
xsouku04 píše:Jaký používáte telefon ?
Interbell IB 135, fw 2.2.534 (803060)
xsouku04 píše:Není možné, že došlo k přerušení internetového spojení ?
Pokus lze opakovat do omrzení. Při nastavení stary.odorik.cz se závada neprojevuje - volání se ihned ukončí. Přerušení připojení k internetu je nepravděpodobné.
xsouku04 píše:Jaký je id hovoru kterého se týkalo ?
44808062
xsouku04 píše: Pokud na telefonu opravdu došla k zavěšení, pošlete nám informace o konkrétním hovor a my dohledáme, jestli váš telefon poslal chybný paket nebo zavěšovací paket k nám vůbec nedorazil. (a nebo je chyba u nás )
Díky logování veškeré sip komunikace už není diagnostika takových potíží žádný problém.
Bude-li třeba, můžu nagenerovat více závadných hovorů.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: čtv 31. kvě 2012 11:43:39
od kovik
Dobry den,
opravil jsem problem s nepreposlanym CANCEL, ktery obsahoval to-tag coz je spatne chovani zarizeni. Prosim overte jestli problem pretrvava Dekuji.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: čtv 31. kvě 2012 12:19:35
od Petr
kovik píše:Prosim overte jestli problem pretrvava Dekuji.
Děkuji Vám, problém byl odstraněn!

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: čtv 31. kvě 2012 12:53:09
od ViR
kovik píše:Dobry den, opravil jsem problem s nepreposlanym CANCEL, ktery obsahoval to-tag coz je spatne chovani zarizeni.
Zdá se, že se opět s masivním nástupem androidích SIP VoIP klientů vracíme někam do doby před šesti až osmi léty, kdy operátoři byli nuceni nastavovat ústředny specificky (téměř) pro každého SW či HW klienta, protože jejich tvůrci v nich často používali RFC pro SIP (3261 či 2543) značně "tvůrčím" a originálním způsobem ;) . No a když se to vychytalo, přijde nová platforma telefonů (které, pravda, mají telefonování spíš jen jak doplňkovou funkci, a podle toho to vypadá...) a kolotoč začíná nanovo... Štěstí je, že operátoři jako je Odorik to umí na straně ústředny většinou ošetřit.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: čtv 31. kvě 2012 20:17:24
od serak
U mě už je taky vše OK. Díky.

To Vir: Nejedná se o problém s mobilními SIP klienty. U mě se to dělo i na stařičké gateway ATA171P.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním

Napsal: stř 26. pro 2012 21:30:57
od les
Mám úplně stejný problém:
Grandstream GPX1400 Verze software 1.0.4.13
call id 55212910 hovor jsem ukončil položením sluchátka, přesto testovaná mobilní telefon zvoní dále. Po vypršení timeoutu se volání samovolně zopakovalo call id 55212968. V tuto chvíli již Grandstream měl dávno položené sluchátko.