Keep alive generuje nechtěný provoz
Napsal: pát 07. zář 2012 11:15:56
Mám zde jeden dotaz, který by asi zajímal více lidí, dávám je tedy sem včetně odpovědi:
>
> Obracím se na Vás s následujícím dotazem:
>
> Mám na samostatné IP adrese (vnitřní) mého poskytovatele internetového
> připojení bezdrátový telefon Gigaset C610. (Počítač je na jiné).
>
> Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku - na
> udržování spojení s Vámi prý stačí občasný impuls.
>
> Nejde mi o ta data ale je to takové divné ????????.
>
> Jsou tam i nějaké skoky - třeba včera cca od 13 do 15 hodin.
>
> Přikládám přehled trafficu za poslední měsíc - soubor .doc. (starší záznamy
> - od ledna 2012, kdy telefon používám už nejde získat).
>
> Pokud byste potřebovali nějaké další údaje, budu se snažit dodat.
>
> Na telefonu jsou 3 čísla
Dobrý den,
Předpokládám, že se jedná o keep alive pakety ze strany vašeho siemensu, který tyohle posílá defaultně.
"Pro jistotu" také zasílá keep alive pakety naše sip proxy, což v tomto případě není nutné.
Vše se to navíc opakuje pro 3 různé linky.
Zasílání/nezasílá keep alive z naší strany si můžete zapnout/vypnut nastavení "Návody a nastavení" -> "Volání z internetu" -> Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru.
Pak by se mělo množství dat snížit o více jak polovinu.
V siemens gigaset je možné nastavit perioda posílání keep alive, je možné ji prodloužit a tím snižit přenesená data. Pro příliš dlouhé periodě, nebude vaše zařízení chvílemi dovolatelné čehož je třeba se vyvarovat.
Více si na dané téma můžete přečíst zde
http://www.telefonujeme.cz/about7736.html
Ta volba se zdá se jmenuje Nat refresh time a zdá se, že je defaultně nastavená na 60 sec, což je rozumné.
Lze to najít v "Settings" ->"Telephony"->"Connections" a je to vidět i na obrázku zde http://www.odorik.cz/w/siemensip
Můžete zkusit nastavit třeba 120s pokud máte router, který to spojení udrží. Tím si snížíte množství zbytečně přenesených dat na polovinu.
U zařízení Linksys/Cisco tohle bývá defualtně vypnuté a je jmenuje se to "NAT keep alive"
--
s pozdravem
Petr Soukup
Odorik.cz
miniTEL s.r.o.
>
> Obracím se na Vás s následujícím dotazem:
>
> Mám na samostatné IP adrese (vnitřní) mého poskytovatele internetového
> připojení bezdrátový telefon Gigaset C610. (Počítač je na jiné).
>
> Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku - na
> udržování spojení s Vámi prý stačí občasný impuls.
>
> Nejde mi o ta data ale je to takové divné ????????.
>
> Jsou tam i nějaké skoky - třeba včera cca od 13 do 15 hodin.
>
> Přikládám přehled trafficu za poslední měsíc - soubor .doc. (starší záznamy
> - od ledna 2012, kdy telefon používám už nejde získat).
>
> Pokud byste potřebovali nějaké další údaje, budu se snažit dodat.
>
> Na telefonu jsou 3 čísla
Dobrý den,
Předpokládám, že se jedná o keep alive pakety ze strany vašeho siemensu, který tyohle posílá defaultně.
"Pro jistotu" také zasílá keep alive pakety naše sip proxy, což v tomto případě není nutné.
Vše se to navíc opakuje pro 3 různé linky.
Zasílání/nezasílá keep alive z naší strany si můžete zapnout/vypnut nastavení "Návody a nastavení" -> "Volání z internetu" -> Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru.
Pak by se mělo množství dat snížit o více jak polovinu.
V siemens gigaset je možné nastavit perioda posílání keep alive, je možné ji prodloužit a tím snižit přenesená data. Pro příliš dlouhé periodě, nebude vaše zařízení chvílemi dovolatelné čehož je třeba se vyvarovat.
Více si na dané téma můžete přečíst zde
http://www.telefonujeme.cz/about7736.html
Ta volba se zdá se jmenuje Nat refresh time a zdá se, že je defaultně nastavená na 60 sec, což je rozumné.
Lze to najít v "Settings" ->"Telephony"->"Connections" a je to vidět i na obrázku zde http://www.odorik.cz/w/siemensip
Můžete zkusit nastavit třeba 120s pokud máte router, který to spojení udrží. Tím si snížíte množství zbytečně přenesených dat na polovinu.
U zařízení Linksys/Cisco tohle bývá defualtně vypnuté a je jmenuje se to "NAT keep alive"
--
s pozdravem
Petr Soukup
Odorik.cz
miniTEL s.r.o.