Jediné co má cvičeným uchem slyšitelný rozdíl je použité kodek. Na lince 683652 v historii hovorů však vidím, že byl použit kodek alaw, to je tedy v pořádku.
Co má ještě podstatný vliv je použitý analogový telefon. Analogové telefony nejnižší cenové kategorie na tom nejsou dobře, u starších telefonů je to individuální. Osobně mám nejlepší zkušenost s telefony panasonic.
Zkuste prosím prohodit používané analogové telefony jestli se pak prohodí i kvalita hovoru.
Co se týče hlasitosti tak aby byla optimální je možné to štelovat ve volbě Gain.
Kde jsou dovolené hodnoty -6 dB až +6 DB. Čistě teoreticky i volba Disable Line Echo Canceller (LEC), ale nikdy jsem potíže s kvalitou neřešil.
Ostatní volby by neměli mít na kvalitu vliv.
Jinak chci pochválit za přesné nahlášení potíží.
Pokud oba operátoři používají alaw, rozdíl v kvalitě být nemůže. Leda že by směrem k nám byl např. nějaký nevhodný jitter a směrem do fayn nebyl. Jitter znamená, že se občas nějaký paket nevhodně zpozdí a hrozí, že nestihne přijít včas. Pak by mohlo pomoci změnit volbu jitter buffer type a jitter buffer length. Je možné zkusit volbu fixed a high. Nezdá se mi to ale pravděpodobné. Jaký máte ping směrem na sip.odorik.cz ? (vizl.
http://www.odorik.cz/w/internet) Je možné, že pakety k nám jsou jinou problematičtější cestou než do fayn. A chyba je na cestě. Je to ale také hodně vzácné i když možné. Největší potíže s kvalitou internetu bývají v poslední míli, která je stejná.
Také je možné, že kvalita internetu různě kolísá a když jste volal přes nás byla zrovna náhodou horší.
Také je možné, že Fayn používá kodek ulaw (G711u,PCMU), který je dafaultně nastaven jako první. V Evropě se ale nepoužívá a kromě zabagovaného koncového zařízení (setkal jsem s jedním čínským který ani alaw neuměl) zde není důvod jej používat.