lepší přehled o tom kdo volá a kam volá
Napsal: stř 03. říj 2012 18:17:29
Nově pokud vám volá telefonní číslo, které máte uložené v rychlých kontaktech, uvidíte na displeji VoIP telefonu jméno volajícího. Kromě jména je vidět i číslo pod kterým je v rychlých kontaktech položka uložena. Např. "99.Mamka prace" . Háčky a čárky jsou odstraněny, azbuka převedena na latinku.
Pokud jméno uložené nemáte, vidíte kromě čísla volajícího i poslední tři číslice geografického čísla na které je voláno. Např. "608424631>858" v mém konkrétním případě značí, že je voláno z mobilního telefonu +420608424631 na číslo 539085858. Z čísla 539085858 jsou ale zobrazeny jen poslední tři číslice. Předchozí číslice jsou u pobočky v jednom kraji vždy stejné a celé číslo by se na displej nevešlo. I pokud máte různá čísla, je málo pravděpodobné, že jsou právě poslední číslice stejná.
Některé telefony, jako např. cisco SPA 504G kromě čísla volajícího a jména volajícího zobrazují i celé veřejné číslo na které je voláno. Pokud tedy dočasně vyřizujete telefony jak za technickou podporu i pro účetní oddělení, vždy vidíte na jaké číslo volající volá a můžete se podle toho tvářit. Číslo je označeno na disleji telefonu jako via, latinksy cesta. Funguje to díky nově přidávané SIP hlavičce Diversion, kterou ale bohužel podporuje menšina telefonů.
(Odbočka pro lidi s vlastní Asterisk ústřednou: U jednoho našeho zákazníka s asteriskem se nejspíše projevil bug a to tím, že přestalo fungovat volání na uri ve tvari sip:@cislo_linky. Asterisk se zjevě z hlavičky Diversion pomát a na žádost o hovor vůbec neodpovídal. O jiných potížích nevíme, řešením může být vypsat celé číslo tedy sip:cele_verezjne_cuslo@cislo_linky kdy se bug uvnitř jisté verze asterisku neuplatní)
Nově je též možné pro různá veřejná telefonní čísla nastavit různé vyzvánění a to i v případě, že je hovor přesměrován z vícero veřejných čísel na tutéž linku v síti. Podle zvuku vyzvánění tak okamžitě poznáte na jakou linku se zákazník snaží dovolat. Více na toto téma je zde http://www.odorik.cz/w/alert-info:ruzna_zvoneni a zde http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=662
Číslo volajícího na SIP uri: sip:cislo@sip.odorik.cz by nyní mělo správně zobrazovat na FritzBox ADSL modemu a ATA adaptéru. Informace o tom, že se jedná o hovor na uri by měla být zřejmá ze jména volajícího.
Kromě IVR menu jsou tak hotové všechny základní funkce pobočkové ústředny vhodné pro firemní zákazníky včetně přepojování hovorů a hlasové schránky. Máte-li hovorů více, můžete využít bohaté možnosti paralelního zvonění včetně zpožděného paralelního zvonění. Nestihne-li hovor nikdo vyřídit, můžete hovor zdvihnout hlasová schránka, která se zákazníkovi omluví. O hovoru který dlouho zvonil a nikdo nevyřídil se dozvíte emailem spolu s případným vzkazem od zákazníka v podobě mp3. Kontaktovat zákazníka pak můžete jakmile bude některý s telefonistů k dispozici. Žádné nepříjemné a drahé čekání ve frontě hovorů !!!
Všechny naše řešení jsou stavěny tak, aby byla dobře škálovatelná, tedy snesla velké množství hovorů a uživatelů !
Pokud jméno uložené nemáte, vidíte kromě čísla volajícího i poslední tři číslice geografického čísla na které je voláno. Např. "608424631>858" v mém konkrétním případě značí, že je voláno z mobilního telefonu +420608424631 na číslo 539085858. Z čísla 539085858 jsou ale zobrazeny jen poslední tři číslice. Předchozí číslice jsou u pobočky v jednom kraji vždy stejné a celé číslo by se na displej nevešlo. I pokud máte různá čísla, je málo pravděpodobné, že jsou právě poslední číslice stejná.
Některé telefony, jako např. cisco SPA 504G kromě čísla volajícího a jména volajícího zobrazují i celé veřejné číslo na které je voláno. Pokud tedy dočasně vyřizujete telefony jak za technickou podporu i pro účetní oddělení, vždy vidíte na jaké číslo volající volá a můžete se podle toho tvářit. Číslo je označeno na disleji telefonu jako via, latinksy cesta. Funguje to díky nově přidávané SIP hlavičce Diversion, kterou ale bohužel podporuje menšina telefonů.
(Odbočka pro lidi s vlastní Asterisk ústřednou: U jednoho našeho zákazníka s asteriskem se nejspíše projevil bug a to tím, že přestalo fungovat volání na uri ve tvari sip:@cislo_linky. Asterisk se zjevě z hlavičky Diversion pomát a na žádost o hovor vůbec neodpovídal. O jiných potížích nevíme, řešením může být vypsat celé číslo tedy sip:cele_verezjne_cuslo@cislo_linky kdy se bug uvnitř jisté verze asterisku neuplatní)
Nově je též možné pro různá veřejná telefonní čísla nastavit různé vyzvánění a to i v případě, že je hovor přesměrován z vícero veřejných čísel na tutéž linku v síti. Podle zvuku vyzvánění tak okamžitě poznáte na jakou linku se zákazník snaží dovolat. Více na toto téma je zde http://www.odorik.cz/w/alert-info:ruzna_zvoneni a zde http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=662
Číslo volajícího na SIP uri: sip:cislo@sip.odorik.cz by nyní mělo správně zobrazovat na FritzBox ADSL modemu a ATA adaptéru. Informace o tom, že se jedná o hovor na uri by měla být zřejmá ze jména volajícího.
Kromě IVR menu jsou tak hotové všechny základní funkce pobočkové ústředny vhodné pro firemní zákazníky včetně přepojování hovorů a hlasové schránky. Máte-li hovorů více, můžete využít bohaté možnosti paralelního zvonění včetně zpožděného paralelního zvonění. Nestihne-li hovor nikdo vyřídit, můžete hovor zdvihnout hlasová schránka, která se zákazníkovi omluví. O hovoru který dlouho zvonil a nikdo nevyřídil se dozvíte emailem spolu s případným vzkazem od zákazníka v podobě mp3. Kontaktovat zákazníka pak můžete jakmile bude některý s telefonistů k dispozici. Žádné nepříjemné a drahé čekání ve frontě hovorů !!!
Všechny naše řešení jsou stavěny tak, aby byla dobře škálovatelná, tedy snesla velké množství hovorů a uživatelů !