Stránka 1 z 1

Je slyšet jen ticho

Napsal: stř 14. lis 2012 21:39:03
od huncut
Ahoj,

mám Odorik účet už nějaký čas a jsem s ním spokojený. Nyní jsem ho nastavil rodičum, ale ne a ne to rozchodit.

Jejich internet je za NATem, za kterým mají připojený Linksys PAP2T. Je nastaven dle stránek za použití Provisioningu. Linka je nastavena a status hlásí registered. Z čísla lze volat, vyzvání to, jakmile to druhá strana zvedne, je slyšet jen ticho na obou stranách. Když volám já, opět přes Odorik, na druhé straně to vyzvání, ale po zvednutí opět jen ticho.

Zkoušeli jsme volat i ze softwarového telefonu odorik.exe a chová se to stejně, ticho... Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Je možné nějak ověřit, že nedochází k nějaké blokaci na straně poskytovatele internetu? Telnetem se na sip.odorik.cz na portu 5060 připojím. Nebo je problém v NATu, za kterým mám smůlu?

Díky moc.

Re: Je slyšet jen ticho

Napsal: stř 14. lis 2012 23:06:45
od maluodorik
Napsat jen ze je za NATem a nespecifikovat co to je za model/vyrobce je stejne jako napsat 'bylo to cervene auto'. Zapojte do problemu klidne poskytovatele internetu, jiste ma vetsi moznosti proverit kde je problem (pokud poskytovatel neni nejaky 'moloch' ktereho vas problem nezajima). Nektere routery NATuji provoz SIPu takovym zpusobem, ze to nejde vubec pouzit.

Re: Je slyšet jen ticho

Napsal: stř 14. lis 2012 23:12:54
od xsouku04
Já bych začal tím, že zde napíšete jaký přesně router máte. Nevím o žádným poskytovateli internetu, který by VoIP blokoval. Hovor se po 15 vteřinách přeruší ?
Můžeme vám na vaší lince zkusit zapnout rtp proxy, nějkteré routery pak uspokojí, že signalizace i hovor samotný chodí ze stejné ip adresy.

Re: Je slyšet jen ticho

Napsal: stř 14. lis 2012 23:27:43
od huncut
Jako router mi slouží zmíněný PAP2T. Ten je ovšem za nějakým routerem od poskytovatele, o kterém nic nevím. Zkusím je tedy kontaktovat a uvidíme, zda se něco dozvíme.

Ano, myslím, že se ono "ticho" vždy po cca 15 vteřinách ukončilo, ale ještě to prověřím.

Re: Je slyšet jen ticho

Napsal: čtv 15. lis 2012 0:16:57
od xsouku04
huncut píše:Jako router mi slouží zmíněný PAP2T. Ten je ovšem za nějakým routerem od poskytovatele, o kterém nic nevím. Zkusím je tedy kontaktovat a uvidíme, zda se něco dozvíme.

Ano, myslím, že se ono "ticho" vždy po cca 15 vteřinách ukončilo, ale ještě to prověřím.
PAP2T neumí sloužit jako router ani ne jako "rozdvojka" tedy switch.

Re: Je slyšet jen ticho

Napsal: čtv 15. lis 2012 12:20:03
od huncut
Máte pravdu, moje chyba, on je to vlastně SPA 2102.
Nicméně hlavní je, že problém se vyřešil, zkusil jsem port 443 a najednou vše funguje jak má :)
Díky moc za rychlé reakce.