Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selhalo"
Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selhalo"
Dobrý den,
můžete mi prosím poradit jak se můžu zbavit časté chyby odpojení telefonu od LAN sítě (hláška "Přihlášení u poskytovatele selhalo")? Mám Siemens Gigaset A510 IP, nastavený přímo na vaší pobočce. Děje se to několikrát denně, ale internet je v pořádku (neodpojuje se), zvládá v pohodě i streamovat videa ve full-HD rozlišení bez jakýchkoli problémů.
Chyba se projevuje i tak že sluchátko se tváří připojeně, ale když chce člověk volat, tak už to nejde a po chvíli to hodí tu výše zmiňovanou hlášku. Pak je to ale za 5 minut třeba zase OK a pořád dokola. Děje se to jak při volání, tak i mimo volání. Děje se to i 2 metry od základny.
předem díky za radu.
můžete mi prosím poradit jak se můžu zbavit časté chyby odpojení telefonu od LAN sítě (hláška "Přihlášení u poskytovatele selhalo")? Mám Siemens Gigaset A510 IP, nastavený přímo na vaší pobočce. Děje se to několikrát denně, ale internet je v pořádku (neodpojuje se), zvládá v pohodě i streamovat videa ve full-HD rozlišení bez jakýchkoli problémů.
Chyba se projevuje i tak že sluchátko se tváří připojeně, ale když chce člověk volat, tak už to nejde a po chvíli to hodí tu výše zmiňovanou hlášku. Pak je to ale za 5 minut třeba zase OK a pořád dokola. Děje se to jak při volání, tak i mimo volání. Děje se to i 2 metry od základny.
předem díky za radu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8184
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Dobrý den,
zkusil bych, co se nastavení týče, nahradit sip.odorik.cz ip adresou. 81.31.45.51
Návod je zde: http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
zkusil bych, co se nastavení týče, nahradit sip.odorik.cz ip adresou. 81.31.45.51
Návod je zde: http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Dobry den
Taky me A510 takto zlobila sic ne tak casto jak uvadite nicmene mam nastaveny vse svepomoci presne podle navodu jak uvadi p. Soukup v odkazu.
Navic sem jen nastavil IP adresu napevno a jako DNS jsem pouzil adresy resolveru 217.31.204.130 a 193.29.206.206
Firmware mam verzi 42.075 (420750000000 / V42.00)
Po vyse uvedenem zasahu jiz je vse OK.
Taky jsem si nastavil zasilani emailu pri odhlaseni/prihlaseni zarizeni k ustredne Odoriku a tento jiz chodi pouze kdyz vypadne internet doma treba kvuli vypadku el nebo nekde od poskytovatele.
Taky me A510 takto zlobila sic ne tak casto jak uvadite nicmene mam nastaveny vse svepomoci presne podle navodu jak uvadi p. Soukup v odkazu.
Navic sem jen nastavil IP adresu napevno a jako DNS jsem pouzil adresy resolveru 217.31.204.130 a 193.29.206.206
Firmware mam verzi 42.075 (420750000000 / V42.00)
Po vyse uvedenem zasahu jiz je vse OK.
Taky jsem si nastavil zasilani emailu pri odhlaseni/prihlaseni zarizeni k ustredne Odoriku a tento jiz chodi pouze kdyz vypadne internet doma treba kvuli vypadku el nebo nekde od poskytovatele.
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Jeste jsem spomel na podobny problem u znameho ktery ma predchozi generaci A510 a taky mu vypadaval, nedalo se mu dovolat a podobne zloby.
Po navsteve jsem zjistil ze kabel od poskytovatele netu ktery vede primo od anteny pres POE zdroj mu vede do WAN strany routeru (nejaky Dlink) a pak teprve z LAN do telefonu. Proc to ? kdyz antena od providera ma v sobe router a naco routovat znovu dalsim zarizenim. Dlink jsem prekonfiguroval z rezimu router do rezimu AP cimz se z ethernetovych zasuvek stal rovnocenny switch a z wifi pristupovy bod ve stejne siti jako kabelova sit a uz bylo po problemu. Z toho plyne ponauceni ze router je zlo a pokud uz doma nejaky mate (coz je velmi pravdepodobne) tak nedavat do cesty dalsi.
Po navsteve jsem zjistil ze kabel od poskytovatele netu ktery vede primo od anteny pres POE zdroj mu vede do WAN strany routeru (nejaky Dlink) a pak teprve z LAN do telefonu. Proc to ? kdyz antena od providera ma v sobe router a naco routovat znovu dalsim zarizenim. Dlink jsem prekonfiguroval z rezimu router do rezimu AP cimz se z ethernetovych zasuvek stal rovnocenny switch a z wifi pristupovy bod ve stejne siti jako kabelova sit a uz bylo po problemu. Z toho plyne ponauceni ze router je zlo a pokud uz doma nejaky mate (coz je velmi pravdepodobne) tak nedavat do cesty dalsi.
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Dobrý den,
mám podobný problém s C450 IP. Ve čtvrtek mi to začalo hlásit "sip registace selhala". Vyjel jsem si logy na mém účtu, poslední 9.10. 7:45, včera jsem přenastavil tu ip ze sip.odorik.cz na 81.31.45.51. Fungovalo to přesně do dnešního rána, 7:45 poslední registrace.
Už jsem zkoušel reset základny a znovu vše nastavit, nic. Když se dívám na router, podle ip adres se to pokouší navázat spojení, takže problém předpokládám až za routerem.
Děkuji za případnou radu.
mám podobný problém s C450 IP. Ve čtvrtek mi to začalo hlásit "sip registace selhala". Vyjel jsem si logy na mém účtu, poslední 9.10. 7:45, včera jsem přenastavil tu ip ze sip.odorik.cz na 81.31.45.51. Fungovalo to přesně do dnešního rána, 7:45 poslední registrace.
Už jsem zkoušel reset základny a znovu vše nastavit, nic. Když se dívám na router, podle ip adres se to pokouší navázat spojení, takže problém předpokládám až za routerem.
Děkuji za případnou radu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8184
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Dobrý den.ondrej píše:Dobrý den,
mám podobný problém s C450 IP. Ve čtvrtek mi to začalo hlásit "sip registace selhala". Vyjel jsem si logy na mém účtu, poslední 9.10. 7:45, včera jsem přenastavil tu ip ze sip.odorik.cz na 81.31.45.51. Fungovalo to přesně do dnešního rána, 7:45 poslední registrace.
Už jsem zkoušel reset základny a znovu vše nastavit, nic. Když se dívám na router, podle ip adres se to pokouší navázat spojení, takže problém předpokládám až za routerem.
Děkuji za případnou radu.
O jakou se jedná linku? Změnit porty jste zkoušel?
Někdy z poměrně záhadných důvodů může pomoci jen pouhá "bezvýznamná" změna lokálního SIP portu.
http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Také moje A510-IP má poslední dobou čas od času tento problém.
Možná po upgrade na Firmware version: 42.207 (422070000000 / V42.00) - ale s jistotou to říct nemůžu.
Konfiguraci mám dle návodu, žádné standardní porty.
Zařízení se registruje na 5 účtů odorika - VoIP a 4 clip mobily.
Když registrace selže, není přihlášen ani jeden účet - takže potíže s DNS jsou celkem pravděpodobné.
Moc se mi nechce 5x v konfiguraci zadávat číselnou IP adresu místo sip.odorik.cz
Dnes jsem si na domácím serveru pustil ladící výpisy z DNS serveru-forwardéru.
A510-IP asi celkem správně žádá záznamy typu NAPTR a SRV, ale DNS zodpoví jen typ A
Nemůže být problém právě v tom? Můžete zajistit doplnění záznamů na příslušném name serveru?
Možná po upgrade na Firmware version: 42.207 (422070000000 / V42.00) - ale s jistotou to říct nemůžu.
Konfiguraci mám dle návodu, žádné standardní porty.
Zařízení se registruje na 5 účtů odorika - VoIP a 4 clip mobily.
Když registrace selže, není přihlášen ani jeden účet - takže potíže s DNS jsou celkem pravděpodobné.
Moc se mi nechce 5x v konfiguraci zadávat číselnou IP adresu místo sip.odorik.cz
Dnes jsem si na domácím serveru pustil ladící výpisy z DNS serveru-forwardéru.
A510-IP asi celkem správně žádá záznamy typu NAPTR a SRV, ale DNS zodpoví jen typ A
Kód: Vybrat vše
dnsmasq: query[NAPTR] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[SRV] _sip._udp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._udp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[SRV] _sip._tcp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._tcp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[NAPTR] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.162.34
dnsmasq: query[SRV] _sip._udp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._udp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[A] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: reply sip.odorik.cz is 81.31.45.51
dnsmasq: query[SRV] _sip._tcp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._tcp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8184
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Domény máme u forpsi a ti NAPTR prý neumí. Tedy když jsem to naposledy zadal našlo jim to na webu zadat a na email mně tvrdili, že to neumí. Pěkná vizitka pro někoho, kdo se zabývá ve velkém prodejem domén.
Dříve jsme měli vlastní DNS server - tak to zadáno bylo. Na požádání jsme to přidali.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1154
Původně bylo plánováno pomocí DNS dělat loadbalncing, proto jsme dříve měli vlastní DNS servery.
To se ale ukázalo jako ne příliš dobré a zbytečné. Proto jsme vlastní DNS zrušili a necháváme to dělat "specialisty".
Nyní máme jen záznamy SRV. Forpsi podporuje jen záznamy SRV. NAPTR neumí. Je lepší i ty SRV smazat?
Doménám moc nerozumím. Ale myslím, že by se s tím měl gigaset vypořádat. Problém trochu je v tom, že ne každý SIP klient NAPTR podporuje a tak je lepší to vypnout a používat stejně jen A záznam. A porty si nastavit ručně. Otevřené porty není třeba vykřikovat do světa.
Problém s DNS by také mohl být na DNS serverech Vašeho poskytovatele internetu. Lze použít Google veřejné DNS servery. https://developers.google.com/speed/public-dns/ 8.8.8.8 a 8.8.4.4
Zadat si veřejnou ip adresu přímo do gigasetu je sice poslední možnost, ale ip adresu změnit rozhodně neplánujeme.
Pokud je na DNS někdo větší odborník, rád si nechám poradit.
Dříve jsme měli vlastní DNS server - tak to zadáno bylo. Na požádání jsme to přidali.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1154
Původně bylo plánováno pomocí DNS dělat loadbalncing, proto jsme dříve měli vlastní DNS servery.
To se ale ukázalo jako ne příliš dobré a zbytečné. Proto jsme vlastní DNS zrušili a necháváme to dělat "specialisty".
Nyní máme jen záznamy SRV. Forpsi podporuje jen záznamy SRV. NAPTR neumí. Je lepší i ty SRV smazat?
Doménám moc nerozumím. Ale myslím, že by se s tím měl gigaset vypořádat. Problém trochu je v tom, že ne každý SIP klient NAPTR podporuje a tak je lepší to vypnout a používat stejně jen A záznam. A porty si nastavit ručně. Otevřené porty není třeba vykřikovat do světa.
Problém s DNS by také mohl být na DNS serverech Vašeho poskytovatele internetu. Lze použít Google veřejné DNS servery. https://developers.google.com/speed/public-dns/ 8.8.8.8 a 8.8.4.4
Zadat si veřejnou ip adresu přímo do gigasetu je sice poslední možnost, ale ip adresu změnit rozhodně neplánujeme.
Pokud je na DNS někdo větší odborník, rád si nechám poradit.
- Přílohy
-
- forpsi_neumi_NAPTR.png (15.78 KiB) Zobrazeno 12678 x
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Díky za odpověď, pane Soukup.
Také nejsem odborník na DNS. Asi jsem se při testování příliš zaměřil na NAPTR záznam
a nevšiml si, že SRV funguje - alespoň teď ano. Bohužel lokální server-forwardér dnsmasq
odpověď z cache na SRV záznam vůbec neuvede v debug výpisu a to mě spletlo.
Pro jistotu jsem si v IP konfiguraci Gigasetu nastavil alternativní nameserver přímo na adresu ns.forpsi.cz
Pokud to nepomůže, pokusím se něco nachytat WireSharkem.
Také nejsem odborník na DNS. Asi jsem se při testování příliš zaměřil na NAPTR záznam
a nevšiml si, že SRV funguje - alespoň teď ano. Bohužel lokální server-forwardér dnsmasq
odpověď z cache na SRV záznam vůbec neuvede v debug výpisu a to mě spletlo.
Pro jistotu jsem si v IP konfiguraci Gigasetu nastavil alternativní nameserver přímo na adresu ns.forpsi.cz
Pokud to nepomůže, pokusím se něco nachytat WireSharkem.
Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh
Známý měl stejný problém (s C610 IP), tak jsem mu aktualizoval telefon, router, adresu serveru zadal pomocí IP, zkrátil Registration refresh time (tuším na 15 minut) a pro jistotu zapnul NAT keep alive směr Odorik->zákazník. Od té doby zatím bez problémů.