Rozumnější cena za data na obzoru?
Rozumnější cena za data na obzoru?
Zdá se, že se konečně hnuly ledy - viz: https://www.dtest.cz/clanek-5691/o2-a-v ... i-ceny-lte
Tak snad je jen otázka blízké doby, kdy se k ostatním operátorům připojí j T-Mobile a snížení se promítne i do nabídky Odoriku.
Pro mě je asi nejdůležitější základní cena za 1MB - nikdy nevím, kdy a kolik dat budu potřebovat, tak nejraději platím jen za skutečně přenesená data.
Plánuje Odorik úpravu ceníku, pokud i T-mobile přestane bláznit a začne se chovat trošku normálněji?
Tak snad je jen otázka blízké doby, kdy se k ostatním operátorům připojí j T-Mobile a snížení se promítne i do nabídky Odoriku.
Pro mě je asi nejdůležitější základní cena za 1MB - nikdy nevím, kdy a kolik dat budu potřebovat, tak nejraději platím jen za skutečně přenesená data.
Plánuje Odorik úpravu ceníku, pokud i T-mobile přestane bláznit a začne se chovat trošku normálněji?
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Až tak moc bych nejásal, protože T-Mobile už ty cenové stropy splňuje teď, takže nemá důvod něco měnit.
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Jednak nechápu jak to může T-Mobile splňovat, když ta cena je vyšší, jestli se do toho průměruje i cena balíků.
A jednak tohle je VO cena nejspíš bez DPH, virtuál asi nebude moct jít pod řekněme 0,25 Kč s daní, což je zlepšení u dat počítaných po 1 MB a malých balíčků, ale pro objemy 5, 10 GB a více je to stále šíleně drahé. (Teď sem náhodou viděl ceník šedivky s cenou pod 200 Kč za 10 GB).
A jednak tohle je VO cena nejspíš bez DPH, virtuál asi nebude moct jít pod řekněme 0,25 Kč s daní, což je zlepšení u dat počítaných po 1 MB a malých balíčků, ale pro objemy 5, 10 GB a více je to stále šíleně drahé. (Teď sem náhodou viděl ceník šedivky s cenou pod 200 Kč za 10 GB).
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Jak se ta šedivka jmenuje? Rád změním barvu kabátu,zatím TM10GB.xtonda píše:Jednak nechápu jak to může T-Mobile splňovat, když ta cena je vyšší, jestli se do toho průměruje i cena balíků.
A jednak tohle je VO cena nejspíš bez DPH, virtuál asi nebude moct jít pod řekněme 0,25 Kč s daní, což je zlepšení u dat počítaných po 1 MB a malých balíčků, ale pro objemy 5, 10 GB a více je to stále šíleně drahé. (Teď sem náhodou viděl ceník šedivky s cenou pod 200 Kč za 10 GB).
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že web je zaheslovaný a že v žádosti o připojení ke službě se uvádí jméno stávajícího doporučujícího klienta to bohužel nelze šířit po fórech. Jen sem tím chtěl ilustrovat, že operátoři nemají problém dávat firmám takové ceny (datová SIM). Krom této šedivky jsem viděl i ceník co má jedna finanční instituce kde jsou ceny ještě o pár desetikaček níže. Kdyby ceny pro koncáky (přeci jen je s nimi nějaká režie ve srovnání s tím, kdy většinu práce odvede správce ve firmě) byla dvojnásobná, tak fajn, ale čtyř až pěti násobek s dvouletým úvazkem je masakr a ceny co předvedl Vodafone u nových tarifů Red Data+ bez závazku je do nebe volající (10 GB za 1250 Kč).
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8184
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Cena pro koncáky by měla být tak o 20 % vyšší než pro velkoodběratele. Jistě by se našlo spousta těch, co to rádi přeprodají i s 10% marží. To se ale v ČR nesmí, šedivky jsou zakázány a virtuálové dostanou mizerné podmínky, aby nemohli kazit ceny.xtonda píše:Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že web je zaheslovaný a že v žádosti o připojení ke službě se uvádí jméno stávajícího doporučujícího klienta to bohužel nelze šířit po fórech. Jen sem tím chtěl ilustrovat, že operátoři nemají problém dávat firmám takové ceny (datová SIM). Krom této šedivky jsem viděl i ceník co má jedna finanční instituce kde jsou ceny ještě o pár desetikaček níže. Kdyby ceny pro koncáky (přeci jen je s nimi nějaká režie ve srovnání s tím, kdy většinu práce odvede správce ve firmě) byla dvojnásobná, tak fajn, ale čtyř až pěti násobek s dvouletým úvazkem je masakr a ceny co předvedl Vodafone u nových tarifů Red Data+ bez závazku je do nebe volající (10 GB za 1250 Kč).
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Nastupující ředitel Vodafone říká v tomto rozhovoru následující:
Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou.
IMO by ČTÚ měl zregulovat VO nabídku pro virtuály stejně jako terminaci na základě nákladového modelu a zajistit rovný přístup, tedy virtuál splňující daná objemová kritéria by měl mít stejnou cenu jako firemní klient, ale toho se taky jen tak nedočkáme.
Tak já si dokážu představit, že někteří klienti dokáží vytěžovat call centrum i pobočku dost slušně, Odorik není úplně přístupný jednodušším klientům, tak tím možná tolik netrpí. Já s datovou kartou nevolám na call centrum jak je rok dlouhý, volal sem jen jednou když přestala fungovat změna tarifu v sámošce, docela bych uvítal jak jeden čas byl někde tarif "po svém" s cenami jako pro korporáty, kde by si klient vše řešil sám přes sámošku a řešení věcí co mohl vyřešit sám na prodejně nebo call centru by bylo zpoplatněno. Ale to se nestane, protože vyšší náklady jsou jen výmluva, koncáci se prostě drbou.Mluví se také o rozdílech v cenách pro spotřebitele a pro firemní klienty. Proč existují?
Když vezmu trh jako celek, může to být pravda, ale není to nic neobvyklého. Takto to funguje i na zahraničních trzích. U Vodafonu je to však ještě trochu jiné. V telekomunikacích existují dva základní ukazatele: průměrný výnos na SIM kartu a průměrný výnos na celý zákaznický účet. Když to zjednoduším, u firemního zákazníka, kde pracuje deset lidí, je výnos na zákazníka v tomto případě tvořen z deseti SIM karet. A my jako Vodafone máme průměrný rozdíl mezi výnosem na SIM u spotřebitele a u firmy jenom 6,7 procenta. Takže průměrné ceny spotřebitelské a firemní jsou u nás z pohledu celé báze skoro stejné. Průměrná výše výnosů na firmu je mnohonásobně vyšší než na koncového zákazníka. Když se však podíváte na naše konkurenty, neuvidíte rozdíl v řádu jednotek procent, bude to rozdíl násobný. Takže velké rozdíly v průměrných cenách mohou existovat, ale ty se netýkají Vodafonu. To jsme schopni doložit. A teď to zásadní: fungujeme nejen na výnosech, ale i na nákladech. A nákladová struktura u firemního zákazníka je jednoduchá: jeden obchodník takového zákazníka získá, jedna osoba ho má na starosti, zákazník dostane jednu elektronickou fakturu a zaplatí. Když se podíváte na spotřebitele, máme týmy kolegů v prodejnách, v call centrech, posíláme miliony faktur a často se stane, že ne všichni zaplatí. Náklady jsou nesrovnatelné.
Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou.
IMO by ČTÚ měl zregulovat VO nabídku pro virtuály stejně jako terminaci na základě nákladového modelu a zajistit rovný přístup, tedy virtuál splňující daná objemová kritéria by měl mít stejnou cenu jako firemní klient, ale toho se taky jen tak nedočkáme.
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
"Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou."
Vyjádření různých ředitelů je potřeba brát s rezervou, přece jenom říkají hlavně to, co by měla veřejnost slyšet v rámci kladného pohledu na operátora
Vyjádření různých ředitelů je potřeba brát s rezervou, přece jenom říkají hlavně to, co by měla veřejnost slyšet v rámci kladného pohledu na operátora
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8184
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Přesně. Vodafone se nechová výrazně jinak než ti zbylí dva. Často je to právě on, kdo ceny u větších zákazníků nesmyslně podráží. Náklady na pobočky a callcentrum má zbytečně vysoké, protože funguje neefektivně a stránky má nepřehledné, tarify a procedury změn má často nelogicky komplikované - podobně jako ti ostatní.Pitomec píše:"Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou."
Vyjádření různých ředitelů je potřeba brát s rezervou, přece jenom říkají hlavně to, co by měla veřejnost slyšet v rámci kladného pohledu na operátora
Investovat do honosných poboček na hlavní třídě v centech města mi přijde většinou jako nesmysl. Mohlo by to být smysl pro někoho začínajícího, aby byl vidět, ale zavedený operátor, o kterém ví, že existuje, každý, to nemá zapotřebí. Klíč pro nízké náklady je vyřídit toho co nejvíce přes webové stránky, emailem nebo po telefonu. Ostatně je to většinou pohodlnější i pro samotné zákazníky. Ty náklady jsou pak několikanásobně nižší. Ale tyto neduhy jsou rozšířeny celosvětově. Pokud už by někdo vyloženě vyžadoval osobní návštěvu, bylo by možné to vyřídit rychle a efektivně klidně i někde v prvním patře. Tam jsou nájmy několikanásobně nižší.
On nemůže přiznat, že bez možnosti odrbat koncáky, co volají méně a moc nesmlouvají (nebo smlouvají, ale není jim to nic platné), by měl malé zisky, protože na větších zákaznících skoro nic nevydělá. A tak plácá jen polopravdy, aby zbytečně neprovokoval veřejnost. Pokud nic jiného, mohli by zachovat přístup Oskara a konkurovat alespoň lepším přístupem k zákazníkům, což se jim ale poslední dobou také moc nedaří, hodně zákazníků si úplně zbytečně naštvali. To, že nechali svého virtuála Opencall živořit (nevýhodné zmatečné podmínky, blokované LTE) a pak jej donutili přejít k O2, považuji vyloženě za nesmyslné selhání.
Jediné, co opravdu funguje, je zdravé konkurenční prostředí, kde relativně snadno může přijít další hráč na trh a dostane přiměřené podmínky. Snad ale něco změní nyní docela výhodné podmínky pro roamování, kdy bude možné docela levně roamovat i v ČR. Přidat k tomu ještě české číslo by už nemusel být takový problém. Dělal to tak zkrachovalý EurekaGo, i když ti vsadili na tehdy vysoké poplatky za příchozí hovory, které se mnohonásobně snížily, a proto z toho zkrachovali. Nyní je situace opravdu lepší.
Re: Rozumnější cena za data na obzoru?
Teď si nejsem jist, že to bylo správně pochopeno Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou. bylo mířeno směrem k Odoriku jako reakce na Cena pro koncáky by měla být tak o 20 % vyšší než pro velkoodběratele. a nikoliv k Vodafone. Vodafone, ačkoliv se dřív snažil prezentovat jako férový, tak dnes je v lecčem z trojky nejhorší včetně cen dat jako třeba cena 10 GB bez závazku.
Já tedy nejsem schopen posoudit náklady na call centrum a pobočky, protože je prostě neznám, a ani nedokážu posoudit přínos poboček, protože netuším kolik lidí vyžaduje osobní kontakt a nikdy by nepoužilo sjednání služeb přes internet nebo korespondenčně. Onlineově jsou zaměřeny low cost brandy velké trojky - Kaktus, Blesk, Oskarta.
Jenže do mobilních telekomunikací snadno další hráč přijít nemůže, jednak nejsou frekvence a jednak náklady na vstup do odvětví jsou extrémní. Každopádně 4. operátora ČTÚ zazdil, když pásma pro něj připravená (10 MHz LTE800 a blok v pásmu 1800 MHz) rozdělil stávající trojce když hned v prvním kole nikdo neprojevil zájem stát se čtyřkou na trhu. Případný 4. operátor v pásmu 700 MH je otázka minimálně pěti let.
Já tedy nejsem schopen posoudit náklady na call centrum a pobočky, protože je prostě neznám, a ani nedokážu posoudit přínos poboček, protože netuším kolik lidí vyžaduje osobní kontakt a nikdy by nepoužilo sjednání služeb přes internet nebo korespondenčně. Onlineově jsou zaměřeny low cost brandy velké trojky - Kaktus, Blesk, Oskarta.
Jenže do mobilních telekomunikací snadno další hráč přijít nemůže, jednak nejsou frekvence a jednak náklady na vstup do odvětví jsou extrémní. Každopádně 4. operátora ČTÚ zazdil, když pásma pro něj připravená (10 MHz LTE800 a blok v pásmu 1800 MHz) rozdělil stávající trojce když hned v prvním kole nikdo neprojevil zájem stát se čtyřkou na trhu. Případný 4. operátor v pásmu 700 MH je otázka minimálně pěti let.