Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Výpis hovorů mi přijde značně nepřehledný a chybový... nevím, zda se v poslední době něco měnilo, ale nezdá se mi pár věcí v květnovém výpisu:
a) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc odchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako odchozí hovor z volajícího čísla (!) na interní číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)
b) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc příchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako příchozí hovor z volajícího čísla na interní číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)
Zdvojování příchozích hovorů (a, b) se netýká všech příchozích volání, někdy je to i správně !
c) "Odchozí" hovory z "cizího" čísla (nejde o callback)
Ve výpisu vidím hovor označený jako odchozí - neuskutečněný. Je ale veden z cizího čísla (mimo síť Odorik) na interní číslo Odorik, kte kterému je výpis pořizován (235 xxx xxx -> *68xxxx). Hovor má název destinace "Česká rep. - * v síti".
Domnívám se, že ve skutečnosti jde nikoli o odchozí, ale o zmeškaný příchozí hovor z čísla 235 xxx xxx. Podle výpisu šlo patrně o situaci, kdy volající dostal vzápětí po vytočení čísla falešnou hlášku, že volané číslo je nedostupné a během 3 vteřin zavěsil (falešná nedostupnost = častý problém používaného telef. adaptéru/routeru)
d) Označení všech příchozích hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Hovory přicházející z mobilních sítí i pevných linek (mimo síť Odorik) jsou označeny tímto způsobem. Není to velký problém, ale je to trochu zavádějící.
e) Matoucí dvojznačnost označení destinace hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Je v těchto dvou označeních nějaký rozdíl?
Nevím, zda tyto chyby a nepřehlednosti vznikají až při sestavování dotazu do databáze (a jde o záležitost chybné konstrukce dotazu), nebo zda jsou nesrovnalosti už v ukládaném logu o proběhlých aktivitách.
a) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc odchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako odchozí hovor z volajícího čísla (!) na interní číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)
b) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc příchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako příchozí hovor z volajícího čísla na interní číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)
Zdvojování příchozích hovorů (a, b) se netýká všech příchozích volání, někdy je to i správně !
c) "Odchozí" hovory z "cizího" čísla (nejde o callback)
Ve výpisu vidím hovor označený jako odchozí - neuskutečněný. Je ale veden z cizího čísla (mimo síť Odorik) na interní číslo Odorik, kte kterému je výpis pořizován (235 xxx xxx -> *68xxxx). Hovor má název destinace "Česká rep. - * v síti".
Domnívám se, že ve skutečnosti jde nikoli o odchozí, ale o zmeškaný příchozí hovor z čísla 235 xxx xxx. Podle výpisu šlo patrně o situaci, kdy volající dostal vzápětí po vytočení čísla falešnou hlášku, že volané číslo je nedostupné a během 3 vteřin zavěsil (falešná nedostupnost = častý problém používaného telef. adaptéru/routeru)
d) Označení všech příchozích hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Hovory přicházející z mobilních sítí i pevných linek (mimo síť Odorik) jsou označeny tímto způsobem. Není to velký problém, ale je to trochu zavádějící.
e) Matoucí dvojznačnost označení destinace hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Je v těchto dvou označeních nějaký rozdíl?
Nevím, zda tyto chyby a nepřehlednosti vznikají až při sestavování dotazu do databáze (a jde o záležitost chybné konstrukce dotazu), nebo zda jsou nesrovnalosti už v ukládaném logu o proběhlých aktivitách.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Přesně tak.paty07 píše:Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Může být... ale proč se to (zbytečně) tahá do přehledu? Navíc někdy jako příchozí a někdy jako odchozí hovor a někdy to jde bez toho?paty07 píše:Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
Čitelnost takového přehledu je i pro mne dost náročná (a to jsem zvyklý analyzovat data). Pro běžného uživatele je to dost zmatek.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Proč? Protože i mistr tesař se někdy utne.5uch píše: Může být... ale proč se to (zbytečně) tahá do přehledu? Navíc někdy jako příchozí a někdy jako odchozí hovor a někdy to jde bez toho?
Čitelnost takového přehledu je i pro mne dost náročná (a to jsem zvyklý analyzovat data). Pro běžného uživatele je to dost zmatek.
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Jako ajťák tomu utnutí moc dobře rozumím. Ale kvůli tomuto zdůvodnění jsem to sem nepsal...
Ještě jedna podivnost - hovory na pevné linky, které začnou ve špičce a pokračují mimo špičku, mají podivnou cenu (v neprospěch Odorika).
Řekl bych, že se do ceny hovoru započtou jen minuty v pásmu, ve kterém hovor začal. Alespoň ve výpise to tak vypadá.
Teď jsem možná někomu šlápnul do košíčku, ale já jsem takový upřímný Mirek Dušín.
Ještě jedna podivnost - hovory na pevné linky, které začnou ve špičce a pokračují mimo špičku, mají podivnou cenu (v neprospěch Odorika).
Řekl bych, že se do ceny hovoru započtou jen minuty v pásmu, ve kterém hovor začal. Alespoň ve výpise to tak vypadá.
Teď jsem možná někomu šlápnul do košíčku, ale já jsem takový upřímný Mirek Dušín.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Asi je takových případů tak málo, ze Odoriku vůbec nestojí za to se tím zabývat
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
Když už se budete vrtat v účtování, zkusil jsem si vyjet součet provolaného kreditu asi za rok (výpis hovorů -> součet sloupečku cena, SMS v konkrétním účtu nejsou používány a tedy ani účtovány) a porovnat to s připsanými částkami a aktuálním kreditem, taky ty hodnoty úplně neseděly. V rozsahu asi 13 provolaných hodin šlo podle způsobu počítání o rozdííl 50 - 90 Kč (tentokrát ve prospěch odoriku), zřejmě jde o nějaké zaokrouhlování, kdoví, za daných okolností to pro mě vůbec nemá cenu řešit a nemá to žádný vliv na cokoliv, ale někdo by se v tom mohl chtít vrtat ...xsouku04 píše:No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby
A nemůže to být tím, že ve statistice hovorů prostě nějaké hovory chybí a proto součet ze statistik nedává přesně úbytek kreditu ? To jsme objevili minulý týden. Není to ale chyba účtování, ale chyba ve výpisu statistik. Měli bychom to nyní opravit.Hooonza píše:Když už se budete vrtat v účtování, zkusil jsem si vyjet součet provolaného kreditu asi za rok (výpis hovorů -> součet sloupečku cena, SMS v konkrétním účtu nejsou používány a tedy ani účtovány) a porovnat to s připsanými částkami a aktuálním kreditem, taky ty hodnoty úplně neseděly. V rozsahu asi 13 provolaných hodin šlo podle způsobu počítání o rozdííl 50 - 90 Kč (tentokrát ve prospěch odoriku), zřejmě jde o nějaké zaokrouhlování, kdoví, za daných okolností to pro mě vůbec nemá cenu řešit a nemá to žádný vliv na cokoliv, ale někdo by se v tom mohl chtít vrtat ...xsouku04 píše:No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.