No, z ekonomické logiky to až tak neplyne. Ten poplatek je určen na pokrytí (části) nákladů za ukončení hovoru v síti volaného operátora. Virtuální operátor ovšem žádnou síť nemá - funguje v pronajaté. Ty náklady na ukončení hovoru tedy nemá on, ale síťový operátor, který pronajal síť. Na druhé straně část nákladů (ale nikoli těch, které jsou předmětem terminačních poplatků - jde hlavně o náklady na administraci účastníků) od síťového operátora převezme ten virtuální, přičemž jejich velikost může být do jisté míry ovlivněna objemem (příchozích i odchozích) hovorů. Takže není z hlediska ekonomické bilance vyloučeno zohlednění objemu příchozích hovorů.Host píše:Laický dotaz: Zavedení měsíčního poplatku/paušálu je bič na "nevolače". Z mobilu skoro vůbec nevolám, používám jen voip a back call, ale mám hodně příchozích hovorů. Tzn. že by za příchozí hovory virtuál inkasoval poplatek od operátora, pokud se nemýlím?
Jinak z hlediska ekonomické logiky je správná jak varianta, kdy síťový operátor přenechá virtuálnímu celý terminační poplatek, ale naúčtuje mu také celý "air time", neboli čas jak za odchozí tak příchozí hovory, tak varianta, kdy síťový operátor virtuálnímu z terminačního poplatku nedá vůbec nic (ale neúčtuje mu "použití sítě" u příchozích hovorů). A možné jsou samozřejmě různé kombinace.