Odorik virtuálním mobilním operátorem

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od ViR »

nunyf píše:Já myslel že kvalitní servis je pro všechny nejen pro vip jedině že by vip s větší utratou poskytovala videotelefonem servis nějaká nahoře bez .....
Určité prvky kvality servisu a podpory jsou poměrně nákladné. Navíc, podle pár let staré reference od 802.VOX (ještě z doby Mattes AD) zhruba 10% nejméně platících klientů využilo až 90 % kapacity zákaznické podpory, a to většinou stupidními požadavky a dotazy.

A operátor se většinou snaží chovat racionálně. Takže buď zaměstná, aby dostál zásadě rovnosti a uspokojil potřeby volajících, pár (s nadsázkou a s odpuštěním) "cvičených opic", které podle manuálu na callcentru odpovídají reatailu na retailové dotazy, a snaží se nějak ty závažné potřeby, notabene ekonomicky důležitých klientů, odfiltrovat a zpracovat odděleně ("eskalovat" výše), nebo je oddělí rovnou tím, že pro ně třeba zavede "VIP servis".

A ten může poskytovat klidně třeba na bázi CBR (CLIP Based Routing), kdy volání z určitého čísla rovnou "padne na stůl" v problematice plně gramotné osobě, namísto té "cvičené o....". Tím VIP mám na mysli třeba firemní klienty, kteří obvykle na jedné straně přinesou větší peníz, ale na druhé očekávají (a potřebují) rychlý a gramotný servis. Samozřejmě, výhodou je, že za tu firmu už obvykle volá na podporu někdo, kdo alespoň umí popsat problém...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Pitomec »

luky píše:takovou reklamní masáž jakou má Tesco mobile v TV těžko někdo trumfne. Tesco má obrovskou vyjednávací pozici vůči GSM operátorům. Až sníží nebo zruší ten 300 korunový "paušál", tak bude lídr na trhu (bez emocí). Řekl bych, že raději budou se ziskem na nule, než aby se o nich psalo, že neumí dělat byznys. Jde jim o jméno. Navíc lidé znají Tesco, budou mu věřit více než neznámému virtualovi, "který není v televizi"
U Tescomobile je hlavně zajímavý ten dvojnásobný kredit, který připíší za dobití, protože v tomto momentu je Clubcard balíček za 150,-Kč/měsíc, volá se defacto kamkoliv za 1,45Kč/min., internet 150MB/měsíc je za 75,-Kč atd. Pokud ho ale zruší a cena bude dle ceníku, tak Tescomobile už nemá žádný význam.
Hrozně se těším

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Hrozně se těším »

Dobrý den, mohl bych se zeptat na upřesňující termín, kdy hodláte spustit své služby a ukážete ceník služeb? Nepotřebuji(byť bych za něj byl rád) přesné datum, spíš jestli to spustíte v nejbližších dnech(tzn. do týdne) nebo až ke konci července či ještě později? Děkuji za co nejpřesnější odpověď :-) Jsem opravdu zvědavý a nemůžu se dočkat.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Kabek »

ViR píše:
nunyf píše:Já myslel že kvalitní servis je pro všechny nejen pro vip jedině že by vip s větší utratou poskytovala videotelefonem servis nějaká nahoře bez .....
Určité prvky kvality servisu a podpory jsou poměrně nákladné. Navíc, podle pár let staré reference od 802.VOX (ještě z doby Mattes AD) zhruba 10% nejméně platících klientů využilo až 90 % kapacity zákaznické podpory, a to většinou stupidními požadavky a dotazy.

A operátor se většinou snaží chovat racionálně. Takže buď zaměstná, aby dostál zásadě rovnosti a uspokojil potřeby volajících, pár (s nadsázkou a s odpuštěním) "cvičených opic", které podle manuálu na callcentru odpovídají reatailu na retailové dotazy, a snaží se nějak ty závažné potřeby, notabene ekonomicky důležitých klientů, odfiltrovat a zpracovat odděleně ("eskalovat" výše), nebo je oddělí rovnou tím, že pro ně třeba zavede "VIP servis".

A ten může poskytovat klidně třeba na bázi CBR (CLIP Based Routing), kdy volání z určitého čísla rovnou "padne na stůl" v problematice plně gramotné osobě, namísto té "cvičené o....". Tím VIP mám na mysli třeba firemní klienty, kteří obvykle na jedné straně přinesou větší peníz, ale na druhé očekávají (a potřebují) rychlý a gramotný servis. Samozřejmě, výhodou je, že za tu firmu už obvykle volá na podporu někdo, kdo alespoň umí popsat problém...

No, jsem docela šokován!!!!! Uvědomujete si, že mezi těmi 10-ti % mohou být klidně lidé, kteří sice jsou autory stupidních požadavků a dotazů, ale třeba někomu z Vašich blízkých, ne-li přímo Vám nebo Vašim dětem, zachránili život! Oni mohou být z pohledu společenské potřebnosti možná více potřební jak..... Zpravidla to tak bývá - schopný lékař umí opravit srdce, ale neumí si ani pomalu vyměnit žárovku. On žije tím svým oborem a ostatní ho nezajímá, a je to dobře!

Rozumím tomu, že za služby se platí! Ovšem ta selekce, jak je popsaná v příspěvku, smrdí........
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od ViR »

Kabek píše:Rozumím tomu, že za služby se platí! Ovšem ta selekce, jak je popsaná v příspěvku, smrdí........
Obecně se ta selekce používá, ale samozřejmě ve složitější podobě. Takže se stejně i ten retail nakonec dostane ke gramotné osobě, pokud je "asertivní", nebo zavolá znovu. Ano, z hlediska obecných principů je to zdánlivě nehumánní. Kdyby ovšem měla všechny požadavky obsloužit jen plně "gramotná osoba", vznikne v ČR problém, protože tolik telekomunikačně gramotných jedinců k dispozici není (druhá věc, i když to není jen o penězích, je, že se tady bavíme o desetikorunách paušálu, mnoho lidí proti tomu brojí, ale taková masová a kvalifikovaná podpora by si pak vyžádala spíš stokoruny měsíčně).

Je to klasický střet nedostatečnosti zdrojů a požadavků na ně. A jen na okraj - obdobná selekce se zcela běžně používá i v medicíně, a to zejména za krizových stavů, už od Napoleonova tažení do Ruska. Statisticky to totiž výrazně zvyšuje úspěšnost. V medicíně přežití (zvýšení o desítky procent), v telekomunikacích počet spokojených zákazníků a ekonomickou úspěšnost operátora.

(Samozřejmě, Odorik je ZATÍM specifický tím, že na relativně malý počet klientů má poměrně dost lidí, kteří jsou schopni poskytnout kvalitní podporu. Ale to byl kdysi 802.VOX také. Jenže pak začal nabírat klienty z pár set až na nějakých 70 tis. A pří nízkých cenách by jako low-cost operátor plně kvalifikované lidi na podpoře neuplatil ani omylem.... Ostatně, nemají je tam ani velcí operátoři, jen jednoho či dva na směnu.)
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Kabek »

Jo, s tím lze souhlasit.

Problém je, a nejen u VoIP a výrobků s tím spojených, ale obecně, že u velké většiny výrobků spotřební elektroniky (brány atd. pro VoIP jsou asi též spotřební ) dnes vlastně není návod "pro blbce". Něco podobného je, když si neodborník koupí TV nebo TV+ sat. Kolikrát i člověk, jež se tím zabývá, dlouho tápe, než pochopí architekturu ovládání. Dnešní výrobky z oboru elektro a příbuzných mají tolik funkcí, že některé za celou dobu "života" daného výrobku to uživatel ani jednou nevyužije, o mnohých neví nebo neví, k čemu to je dobré.

Vraťme se k VoIP. Například zkusme najít někde srozumitelné vysvětlení pro uživatele laika k rtp portům, k NATu a pod. V krátké době to běžný uživatel nemá šanci najít, byť má internet...... Potom jsme na začátku - volá a volá a hledá pomoc, vysvětlení, radu. Narazí-li na "cvičenou...", a že těch např. u O2 je (!), pak v tom má stejně chaos, neboť každá ta cvičící dívčina mu řekne něco zcela odlišného až protichůdného. O2 není zrovna pro VoIP vhodný příklad! Ale obecně ano.
Já rozumím tomu, že odborníka, který navíc rozumí laikovi (!!!), musí každý chytrý podnikatel zaplatit. Ale takových je asi opravdu málo a jsou "k nezaplacení"..... Pak nezbývá, než si je vychovat. To je také opět o penězích...
Je to vždy jistý kompromis - neodradit dotěrného laika, uspokojit ho a získat pro moje podnikání - mít mu co nabídnout.
Nechť se to lidem od pana Soukupa daří!!!
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Pitomec »

Kabek píše:Jo, s tím lze souhlasit.

Problém je, a nejen u VoIP a výrobků s tím spojených, ale obecně, že u velké většiny výrobků spotřební elektroniky (brány atd. pro VoIP jsou asi též spotřební ) dnes vlastně není návod "pro blbce". Něco podobného je, když si neodborník koupí TV nebo TV+ sat. Kolikrát i člověk, jež se tím zabývá, dlouho tápe, než pochopí architekturu ovládání. Dnešní výrobky z oboru elektro a příbuzných mají tolik funkcí, že některé za celou dobu "života" daného výrobku to uživatel ani jednou nevyužije, o mnohých neví nebo neví, k čemu to je dobré.

Vraťme se k VoIP. Například zkusme najít někde srozumitelné vysvětlení pro uživatele laika k rtp portům, k NATu a pod. V krátké době to běžný uživatel nemá šanci najít, byť má internet...... Potom jsme na začátku - volá a volá a hledá pomoc, vysvětlení, radu. Narazí-li na "cvičenou...", a že těch např. u O2 je (!), pak v tom má stejně chaos, neboť každá ta cvičící dívčina mu řekne něco zcela odlišného až protichůdného. O2 není zrovna pro VoIP vhodný příklad! Ale obecně ano.
Já rozumím tomu, že odborníka, který navíc rozumí laikovi (!!!), musí každý chytrý podnikatel zaplatit. Ale takových je asi opravdu málo a jsou "k nezaplacení"..... Pak nezbývá, než si je vychovat. To je také opět o penězích...
Je to vždy jistý kompromis - neodradit dotěrného laika, uspokojit ho a získat pro moje podnikání - mít mu co nabídnout.
Nechť se to lidem od pana Soukupa daří!!!
V takovém případě si ovšem každý člověk může zaplatit firmu, která mu vše zprovozní a vysvětlí, příp. mu servisuje jeho zařízení (typicky přelaďování televizorů a set-top-boxů a řazení programů v nich dle přání klienta). Samozřejmě to ale není zadarmo, ovšem v tržním hospodářství je to logické.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Kabek »

Přesně tak! U TV+sat to je již běžné a něco podobného by bylo asi zajímavé i pro VoIP, ale... VoIP telefonů (je zcela jedno, zda brána nebo telefon) je ale žalostně málo, to by neuživilo ani jednoho člověka v přijatelně velké lokalitě. To je třeba k něčemu "přifařit". Pak je to ještě jeden podstatný aspekt - VoIP telefon se zpravidla nastaví a dost dlouho se s tím nemusí nic dělat, když uživatel nechce migrovat k někomu jinému. Kdežto satelit je "živý" - nové programy a co hlavní - stále se přelaďuje......
Jsou tu ještě SW telefony. To je asi doména těch, co je to baví nebo techniků, kteří se starají lidem o PC a jiné mašinky.....

Bohužel, "firem", které mají zmáknuté VoIP-ky, je moc málo. Také hodně "ajťáků" na to nahlíží jako na něco ne moc z jejich ranku (jestli mi rozumíte). Tím se jich nechci nikterak dotknout.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od ViR »

Kabek píše:Bohužel, "firem", které mají zmáknuté VoIP-ky, je moc málo. Také hodně "ajťáků" na to nahlíží jako na něco ne moc z jejich ranku (jestli mi rozumíte). Tím se jich nechci nikterak dotknout.
Vím přesně, o čem je řeč :-). Synek se živí jako "ajťák" u firmy, která m.j. zajišťuje sítě různým veřejným institucím. Firma dostala od jedné školy, jejíž sítě a servery má v péči, oficiální cestou požadavek na optimalizaci telefonní sítě. Nikdo tam nevěděl o co go (!), tak je odkázali na TO2. Kde ale řekli, že už se s tím nedá nic dělat, neb mají to nejlepší (ISDN) a nejlacinější, co je na trhu... Jedině ještě udělat novou ústřednu a dát všude interní ISDN telefony.... A kdyby volali dvojnásobně, tak že jim dají slevu na hovorném...

Vedení školy se pak při diskuzi zmínilo synovi, který tam byl na nějaké běžné "servisní akci", že sice dopadli jak dopadli, poptávali ještě nějaké další IT firmy, ale že se jim to stejně nezdá a popsali mu historii, která běžela mimo něj. On, když viděl náklady, tak se lehce zděsil, s tím, že to určitě řešitelné bude.

A že on to sice neumí, a tyhle "černé skříňky co mění hlas na data" se nehodlá učit, ale že na to jsou "specialisté", a poslal jim mne. Výsledek je, že škola volá přes Odorika, HW a přenesení čísel se zaplatilo za čtvrt roku, náklady na hovorné mají čtvrtinové, a k tomu několikanásobně vyšší uživatelský komfort. A s tím, že se mnou dohodli dohled, aby se nemuseli o nic starat.

Z mého hlediska to přitom byla technicky naprosto primitivní věc, na které bylo nejdůležitější to, zda mají dostatečně kvalitní internetové připojení, což mají. ( A samozřejmě, vybrat vhodného operátora :-).)
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem

Příspěvek od Zedna »

Hrozně se těším píše:Dobrý den, mohl bych se zeptat na upřesňující termín, kdy hodláte spustit své služby a ukážete ceník služeb? Nepotřebuji(byť bych za něj byl rád) přesné datum, spíš jestli to spustíte v nejbližších dnech(tzn. do týdne) nebo až ke konci července či ještě později? Děkuji za co nejpřesnější odpověď :-) Jsem opravdu zvědavý a nemůžu se dočkat.
V prvnim prispevku tohoto vlakna:
xsouku04 píše:První simkarty pro koncové zákazníky bychom měli obdržet cca 15. července. Co se týče přesného fungování a podmínek, ještě se necháme inspirovat tím, s čím přijdou do té doby jiní.
Odpovědět