Keep alive generuje nechtěný provoz

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8193
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od xsouku04 »

Mám zde jeden dotaz, který by asi zajímal více lidí, dávám je tedy sem včetně odpovědi:

>
> Obracím se na Vás s následujícím dotazem:
>
> Mám na samostatné IP adrese (vnitřní) mého poskytovatele internetového
> připojení bezdrátový telefon Gigaset C610. (Počítač je na jiné).
>
> Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku - na
> udržování spojení s Vámi prý stačí občasný impuls.
>
> Nejde mi o ta data ale je to takové divné ????????.
>
> Jsou tam i nějaké skoky - třeba včera cca od 13 do 15 hodin.
>
> Přikládám přehled trafficu za poslední měsíc - soubor .doc. (starší záznamy
> - od ledna 2012, kdy telefon používám už nejde získat).
>
> Pokud byste potřebovali nějaké další údaje, budu se snažit dodat.
>
> Na telefonu jsou 3 čísla

Dobrý den,
Předpokládám, že se jedná o keep alive pakety ze strany vašeho siemensu, který tyohle posílá defaultně.
"Pro jistotu" také zasílá keep alive pakety naše sip proxy, což v tomto případě není nutné.
Vše se to navíc opakuje pro 3 různé linky.
Zasílání/nezasílá keep alive z naší strany si můžete zapnout/vypnut nastavení "Návody a nastavení" -> "Volání z internetu" -> Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru.
Pak by se mělo množství dat snížit o více jak polovinu.
V siemens gigaset je možné nastavit perioda posílání keep alive, je možné ji prodloužit a tím snižit přenesená data. Pro příliš dlouhé periodě, nebude vaše zařízení chvílemi dovolatelné čehož je třeba se vyvarovat.

Více si na dané téma můžete přečíst zde
http://www.telefonujeme.cz/about7736.html

Ta volba se zdá se jmenuje Nat refresh time a zdá se, že je defaultně nastavená na 60 sec, což je rozumné.
Lze to najít v "Settings" ->"Telephony"->"Connections" a je to vidět i na obrázku zde http://www.odorik.cz/w/siemensip
Můžete zkusit nastavit třeba 120s pokud máte router, který to spojení udrží. Tím si snížíte množství zbytečně přenesených dat na polovinu.

U zařízení Linksys/Cisco tohle bývá defualtně vypnuté a je jmenuje se to "NAT keep alive"

--
s pozdravem
Petr Soukup
Odorik.cz
miniTEL s.r.o.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2589
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od Pitomec »

Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku


Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď :evil:
Obrázek
romanf

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od romanf »

Pitomec píše: Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď :evil:
To byste jistě mohl, ale dost možná byste si tím neposloužil. :-) Ono to totiž ze strany poskytovatele také mohlo být dobře míněné bezpečnostní upozornění. Pokud poskytovatel nemá dost informací (např. že tam je IP telefon, který si se sipproxy konstatně a oboustranně vyměňuje KEEP ALIVE), tak může usuzovat i na věci, o které byste nejspíš opravdu nestál ...
evid
Příspěvky: 74
Registrován: úte 27. pro 2011 16:18:29

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od evid »

Od poskytovatele připojení to bylo skutečně dobře míněné bezpečnostní upozornění - znám se s ním dobře. O ta data se vůbec nejednalo. A já jsem také hned podvědomě usuzoval na věci, "o které by nikdo nestál", jak píše diskutující přede mnou. Jinak bych se o to dál nezajímal.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2589
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od Pitomec »

romanf píše:
Pitomec píše: Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď :evil:
To byste jistě mohl, ale dost možná byste si tím neposloužil. :-) Ono to totiž ze strany poskytovatele také mohlo být dobře míněné bezpečnostní upozornění. Pokud poskytovatel nemá dost informací (např. že tam je IP telefon, který si se sipproxy konstatně a oboustranně vyměňuje KEEP ALIVE), tak může usuzovat i na věci, o které byste nejspíš opravdu nestál ...
V životě jsem se nesetkal s tím, že by poskytovatel někoho upozorňoval na to, že od něho tečou data a navíc je to už z principu nesmysl, protože klidně můžu mít puštěný torrenty nebo prostě nonstop surfovat po netu nebo třeba streamovat video. Navíc takový monitoring provozu s upozorňováním klientů si neumím představit v praxi, jak to třeba UPC bude provádět, když má statisíce klientů. To aby si kvůli tomu založili nový oddělení :D
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8193
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od xsouku04 »

Já na tom nic špatnýho nevidím. Lidi zvídavý mám rád. Ostatně alespoň jsem dostal možnost na konkrétním případě vysvětlit k čemu může možné u nás to keep alive vypnout. Třeba 802.cz ono keep alive defaultně nazasílá, ostatní to zase zasílají a nejde to vypnout. Možná bychom mohli udělat automatikou detekci toho, jestli to zařízení zasílá samo a v tom případě to nezasílat, jinak ano.

Vypnout keep alive může mít smysl především pokud voláte z mobilu přes 3G internet. Můžete tak šetřit data i baterku telefonu.
Tom
Příspěvky: 15
Registrován: stř 22. kvě 2013 14:52:16

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od Tom »

Dnes jsem si trochu hrál s nastavením SIP v Androidu abych lépe šetřil baterii.
Nakonec jsem si kvůli keepalive udělal tcpdump a tím jsem viděl následující:

Použit UDP transport:
Pokud je nastaven keepalive aktivní v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html posílá odorik každých 40 sec platný SIP paket OPTIONS a klient na něj odpovídá.
Pokud je nastaven keepalive NEaktivní posílá odorik každých 40 sec skoro prázdný UDP paket. I ten na mém routeru stačí na udržení spojení. Z hlediska úspory baterie nebo GSM dat to ideální není.

TCP transport:
Žádné keepalive nevidím bez ohledu na nastavení v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html.

Netvrdím, že je to tak špatně, jen by to možná mělo být lépe dokumentováno.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 509
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
bylo to tak, i pri vypnutem `NAT keep-alive` se posilal `0000` UDP packet zanatovanym clientum.

Dnes jsem to opravil a nic se uz neposila.

Diky za nahlaseni.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od utx »

Možná by bylo zajímavé otestovat tuzemské mobilní operátory, a zjistit čas, po kterém se NATované 3G spojení rozpadne, a zdokumentovat je na webu nebo přizpůsobovat podle příchozí IP adresy. Mám v CSipSimple dva účty aktivní na příjmu na 3G, a baterie den nevydrží. (Ono by pro baterie bylo vůbec nejlepší, kdyby nějaký SIP klient implementoval push zprávy o příchozím hovoru. To by ale vyžadovalo součinnost nějakého serveru na netu (který by držel SIP spojení na příjmu, a nejspíš by musel znát heslo), serverů Google (kterým by se posílala žádost o push zprávu) a serveru VoIP operátora (který musí povolit více paralelních klientů na příjmu).)

Nedávno jsem s keep alive bojoval ve firemní WiFi síti, a skončil jsem s hodnotou 40 sekund.

Pokusím se udělat pokus s kartou O2 mobilní internet.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Keep alive generuje nechtěný provoz

Příspěvek od utx »

utx píše:Pokusím se udělat pokus s kartou O2 mobilní internet.
Takže: Použil jsem CSipSimple se zapnutým UDP a vypnutým Keep alive na serveru Odorik. Testoval jsem vždy jen prozvonění.

Při intervalu 130 sekund jsem se konzistentně nedovolal, při intervalu 110 sekund jsem se konzistentně dovolal. Z čehož vyplývá, že jsou servery O2 nastaveny na 120 sekund.
Odpovědět