Keep alive generuje nechtěný provoz
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Keep alive generuje nechtěný provoz
Mám zde jeden dotaz, který by asi zajímal více lidí, dávám je tedy sem včetně odpovědi:
>
> Obracím se na Vás s následujícím dotazem:
>
> Mám na samostatné IP adrese (vnitřní) mého poskytovatele internetového
> připojení bezdrátový telefon Gigaset C610. (Počítač je na jiné).
>
> Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku - na
> udržování spojení s Vámi prý stačí občasný impuls.
>
> Nejde mi o ta data ale je to takové divné ????????.
>
> Jsou tam i nějaké skoky - třeba včera cca od 13 do 15 hodin.
>
> Přikládám přehled trafficu za poslední měsíc - soubor .doc. (starší záznamy
> - od ledna 2012, kdy telefon používám už nejde získat).
>
> Pokud byste potřebovali nějaké další údaje, budu se snažit dodat.
>
> Na telefonu jsou 3 čísla
Dobrý den,
Předpokládám, že se jedná o keep alive pakety ze strany vašeho siemensu, který tyohle posílá defaultně.
"Pro jistotu" také zasílá keep alive pakety naše sip proxy, což v tomto případě není nutné.
Vše se to navíc opakuje pro 3 různé linky.
Zasílání/nezasílá keep alive z naší strany si můžete zapnout/vypnut nastavení "Návody a nastavení" -> "Volání z internetu" -> Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru.
Pak by se mělo množství dat snížit o více jak polovinu.
V siemens gigaset je možné nastavit perioda posílání keep alive, je možné ji prodloužit a tím snižit přenesená data. Pro příliš dlouhé periodě, nebude vaše zařízení chvílemi dovolatelné čehož je třeba se vyvarovat.
Více si na dané téma můžete přečíst zde
http://www.telefonujeme.cz/about7736.html
Ta volba se zdá se jmenuje Nat refresh time a zdá se, že je defaultně nastavená na 60 sec, což je rozumné.
Lze to najít v "Settings" ->"Telephony"->"Connections" a je to vidět i na obrázku zde http://www.odorik.cz/w/siemensip
Můžete zkusit nastavit třeba 120s pokud máte router, který to spojení udrží. Tím si snížíte množství zbytečně přenesených dat na polovinu.
U zařízení Linksys/Cisco tohle bývá defualtně vypnuté a je jmenuje se to "NAT keep alive"
--
s pozdravem
Petr Soukup
Odorik.cz
miniTEL s.r.o.
>
> Obracím se na Vás s následujícím dotazem:
>
> Mám na samostatné IP adrese (vnitřní) mého poskytovatele internetového
> připojení bezdrátový telefon Gigaset C610. (Počítač je na jiné).
>
> Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku - na
> udržování spojení s Vámi prý stačí občasný impuls.
>
> Nejde mi o ta data ale je to takové divné ????????.
>
> Jsou tam i nějaké skoky - třeba včera cca od 13 do 15 hodin.
>
> Přikládám přehled trafficu za poslední měsíc - soubor .doc. (starší záznamy
> - od ledna 2012, kdy telefon používám už nejde získat).
>
> Pokud byste potřebovali nějaké další údaje, budu se snažit dodat.
>
> Na telefonu jsou 3 čísla
Dobrý den,
Předpokládám, že se jedná o keep alive pakety ze strany vašeho siemensu, který tyohle posílá defaultně.
"Pro jistotu" také zasílá keep alive pakety naše sip proxy, což v tomto případě není nutné.
Vše se to navíc opakuje pro 3 různé linky.
Zasílání/nezasílá keep alive z naší strany si můžete zapnout/vypnut nastavení "Návody a nastavení" -> "Volání z internetu" -> Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru.
Pak by se mělo množství dat snížit o více jak polovinu.
V siemens gigaset je možné nastavit perioda posílání keep alive, je možné ji prodloužit a tím snižit přenesená data. Pro příliš dlouhé periodě, nebude vaše zařízení chvílemi dovolatelné čehož je třeba se vyvarovat.
Více si na dané téma můžete přečíst zde
http://www.telefonujeme.cz/about7736.html
Ta volba se zdá se jmenuje Nat refresh time a zdá se, že je defaultně nastavená na 60 sec, což je rozumné.
Lze to najít v "Settings" ->"Telephony"->"Connections" a je to vidět i na obrázku zde http://www.odorik.cz/w/siemensip
Můžete zkusit nastavit třeba 120s pokud máte router, který to spojení udrží. Tím si snížíte množství zbytečně přenesených dat na polovinu.
U zařízení Linksys/Cisco tohle bývá defualtně vypnuté a je jmenuje se to "NAT keep alive"
--
s pozdravem
Petr Soukup
Odorik.cz
miniTEL s.r.o.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Dnes jsem řešil nějaký problém s poskytovatelem a ten mne při té
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku
Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď
> příležitosti upozornil, že na IP adrese neustále tečou data (sice velmi
> malá, ale pořád stejná) a že to podle jeho názoru není v pořádku
Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
To byste jistě mohl, ale dost možná byste si tím neposloužil. Ono to totiž ze strany poskytovatele také mohlo být dobře míněné bezpečnostní upozornění. Pokud poskytovatel nemá dost informací (např. že tam je IP telefon, který si se sipproxy konstatně a oboustranně vyměňuje KEEP ALIVE), tak může usuzovat i na věci, o které byste nejspíš opravdu nestál ...Pitomec píše: Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Od poskytovatele připojení to bylo skutečně dobře míněné bezpečnostní upozornění - znám se s ním dobře. O ta data se vůbec nejednalo. A já jsem také hned podvědomě usuzoval na věci, "o které by nikdo nestál", jak píše diskutující přede mnou. Jinak bych se o to dál nezajímal.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
V životě jsem se nesetkal s tím, že by poskytovatel někoho upozorňoval na to, že od něho tečou data a navíc je to už z principu nesmysl, protože klidně můžu mít puštěný torrenty nebo prostě nonstop surfovat po netu nebo třeba streamovat video. Navíc takový monitoring provozu s upozorňováním klientů si neumím představit v praxi, jak to třeba UPC bude provádět, když má statisíce klientů. To aby si kvůli tomu založili nový odděleníromanf píše:To byste jistě mohl, ale dost možná byste si tím neposloužil. Ono to totiž ze strany poskytovatele také mohlo být dobře míněné bezpečnostní upozornění. Pokud poskytovatel nemá dost informací (např. že tam je IP telefon, který si se sipproxy konstatně a oboustranně vyměňuje KEEP ALIVE), tak může usuzovat i na věci, o které byste nejspíš opravdu nestál ...Pitomec píše: Takového poskytovatele bych napřed nakopl někam a pak mu dal rychle výpověď
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8193
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Já na tom nic špatnýho nevidím. Lidi zvídavý mám rád. Ostatně alespoň jsem dostal možnost na konkrétním případě vysvětlit k čemu může možné u nás to keep alive vypnout. Třeba 802.cz ono keep alive defaultně nazasílá, ostatní to zase zasílají a nejde to vypnout. Možná bychom mohli udělat automatikou detekci toho, jestli to zařízení zasílá samo a v tom případě to nezasílat, jinak ano.
Vypnout keep alive může mít smysl především pokud voláte z mobilu přes 3G internet. Můžete tak šetřit data i baterku telefonu.
Vypnout keep alive může mít smysl především pokud voláte z mobilu přes 3G internet. Můžete tak šetřit data i baterku telefonu.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Dnes jsem si trochu hrál s nastavením SIP v Androidu abych lépe šetřil baterii.
Nakonec jsem si kvůli keepalive udělal tcpdump a tím jsem viděl následující:
Použit UDP transport:
Pokud je nastaven keepalive aktivní v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html posílá odorik každých 40 sec platný SIP paket OPTIONS a klient na něj odpovídá.
Pokud je nastaven keepalive NEaktivní posílá odorik každých 40 sec skoro prázdný UDP paket. I ten na mém routeru stačí na udržení spojení. Z hlediska úspory baterie nebo GSM dat to ideální není.
TCP transport:
Žádné keepalive nevidím bez ohledu na nastavení v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html.
Netvrdím, že je to tak špatně, jen by to možná mělo být lépe dokumentováno.
Nakonec jsem si kvůli keepalive udělal tcpdump a tím jsem viděl následující:
Použit UDP transport:
Pokud je nastaven keepalive aktivní v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html posílá odorik každých 40 sec platný SIP paket OPTIONS a klient na něj odpovídá.
Pokud je nastaven keepalive NEaktivní posílá odorik každých 40 sec skoro prázdný UDP paket. I ten na mém routeru stačí na udržení spojení. Z hlediska úspory baterie nebo GSM dat to ideální není.
TCP transport:
Žádné keepalive nevidím bez ohledu na nastavení v https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html.
Netvrdím, že je to tak špatně, jen by to možná mělo být lépe dokumentováno.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Dobry den,
bylo to tak, i pri vypnutem `NAT keep-alive` se posilal `0000` UDP packet zanatovanym clientum.
Dnes jsem to opravil a nic se uz neposila.
Diky za nahlaseni.
bylo to tak, i pri vypnutem `NAT keep-alive` se posilal `0000` UDP packet zanatovanym clientum.
Dnes jsem to opravil a nic se uz neposila.
Diky za nahlaseni.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Možná by bylo zajímavé otestovat tuzemské mobilní operátory, a zjistit čas, po kterém se NATované 3G spojení rozpadne, a zdokumentovat je na webu nebo přizpůsobovat podle příchozí IP adresy. Mám v CSipSimple dva účty aktivní na příjmu na 3G, a baterie den nevydrží. (Ono by pro baterie bylo vůbec nejlepší, kdyby nějaký SIP klient implementoval push zprávy o příchozím hovoru. To by ale vyžadovalo součinnost nějakého serveru na netu (který by držel SIP spojení na příjmu, a nejspíš by musel znát heslo), serverů Google (kterým by se posílala žádost o push zprávu) a serveru VoIP operátora (který musí povolit více paralelních klientů na příjmu).)
Nedávno jsem s keep alive bojoval ve firemní WiFi síti, a skončil jsem s hodnotou 40 sekund.
Pokusím se udělat pokus s kartou O2 mobilní internet.
Nedávno jsem s keep alive bojoval ve firemní WiFi síti, a skončil jsem s hodnotou 40 sekund.
Pokusím se udělat pokus s kartou O2 mobilní internet.
Re: Keep alive generuje nechtěný provoz
Takže: Použil jsem CSipSimple se zapnutým UDP a vypnutým Keep alive na serveru Odorik. Testoval jsem vždy jen prozvonění.utx píše:Pokusím se udělat pokus s kartou O2 mobilní internet.
Při intervalu 130 sekund jsem se konzistentně nedovolal, při intervalu 110 sekund jsem se konzistentně dovolal. Z čehož vyplývá, že jsou servery O2 nastaveny na 120 sekund.