Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Zvažujem prenos mobilného čísla k Odorikovi, aby som mal všetko pod jednou strechou.
Toto mobilné číslo však pravdepodobne bude väčšinu času vypnuté.
Moje otázky:
1. Bude možné nastaviť, aby počas doby keď bude číslo vypnuté, boli hovory presmerované na iné číslo?
2. Budem za číslo platiť denný paušál, aj keď bude vypnuté?
Zámerom teda je, aby som platil, len keď je číslo naozaj aktívne, inak chcem hovory presmerovať na iné číslo.
Toto mobilné číslo však pravdepodobne bude väčšinu času vypnuté.
Moje otázky:
1. Bude možné nastaviť, aby počas doby keď bude číslo vypnuté, boli hovory presmerované na iné číslo?
2. Budem za číslo platiť denný paušál, aj keď bude vypnuté?
Zámerom teda je, aby som platil, len keď je číslo naozaj aktívne, inak chcem hovory presmerovať na iné číslo.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Přesměrovat číslo na Voip číslo by mělo jít za 0,59 Kč/min. Tato možnost samozřejmě bude fungovat, i když bude mobil vypnutý.repy píše:Zvažujem prenos mobilného čísla k Odorikovi, aby som mal všetko pod jednou strechou.
Toto mobilné číslo však pravdepodobne bude väčšinu času vypnuté.
Moje otázky:
1. Bude možné nastaviť, aby počas doby keď bude číslo vypnuté, boli hovory presmerované na iné číslo?
2. Budem za číslo platiť denný paušál, aj keď bude vypnuté?
Zámerom teda je, aby som platil, len keď je číslo naozaj aktívne, inak chcem hovory presmerovať na iné číslo.
Denní paušál se platí i pokud je číslo vypnuté. Paušál se neplatí, pokud simkartu suspendujete, tedy uspíte, pak se ale na číslo dočasně nedá dovolat. Je třeba to v praxi vyzkoušet, ale předpokládám, že je to tak, jak píši.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
To, řekl bych, plyne z logiky věci. Suspendovaná karta by měla být taková, na níž nejsou aktivní žádné služby. Jenže přesměrování nejen že je služba, ale dokonce placená. Čili patrně nebude možné, aby byla aktivní na neaktivní kartě...xsouku04 píše:Denní paušál se platí i pokud je číslo vypnuté. Paušál se neplatí, pokud simkartu suspendujete tedy uspíte, pak se ale na číslo dočasně nedá dovolat. Je třeba to v praxi vyzkoušet, ale předpokládám, že je to tak jak píši.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Když už je řeč o tom přesměrování, tak jak to bude s paralelním vyzváněním? Příklad - mám linku *123456, na ní je geografické číslo 533533XXX. Pak mám linku *987654, na ní je mobilní číslo 799794XXX, ale zároveň je tato linka přihlášena i na pevném IP telefonu. Takže když nechám linku *123456 paralelně zvonit na lince *987654, tak při příchozím hovoru na 533533XXX se bude platit hovorné VoIP>>mobil? Nebo jenom v případě, že ten hovor fyzicky přijmu na mobilním telefonu a ne na IP telefonu?
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Pokud bude nastaveno vyzvánění na vnitřní linku *987654, pak bude hovor vyzvánět na pevném IP telefonu, neopustí vůbec vnitřní síť Odoriku a na mobil se vůbec nedostane. A bude to pak samozřejmě zdarma.Pitomec píše:Když už je řeč o tom přesměrování, tak jak to bude s paralelním vyzváněním? Příklad - mám linku *123456, na ní je geografické číslo 533533XXX. Pak mám linku *987654, na ní je mobilní číslo 799794XXX, ale zároveň je tato linka přihlášena i na pevném IP telefonu. Takže když nechám linku *123456 paralelně zvonit na lince *987654, tak při příchozím hovoru na 533533XXX se bude platit hovorné VoIP>>mobil? Nebo jenom v případě, že ten hovor fyzicky přijmu na mobilním telefonu a ne na IP telefonu?
Pokud by to mělo vyzvánět na mobilu, musel byste zadat pro paralelní zvonění nikoli interní (technologicky jen a pouze vnitřní VoIP) linku *987654, ale veřejné mobilní číslo. Pak by ovšem byl hovor placený, protože by byl z odoričí pevné směrován do (externí) mobilní sítě. Zkuste si to namalovat.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
To si nemusím malovat, pokud ta linka *987654 není přímo svázaná s mobilním číslem do té míry, že i pouhé zavolání na linku znamená hovor na mobilní telefon, tak není co řešit.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Není. Zavolání na interní linku u Odoriku NIKDY pro volajícího neznamená zavolání na veřejné číslo. Už se to tu řešilo několikrát.Pitomec píše:To si nemusím malovat, pokud ta linka *987654 není přímo svázaná s mobilním číslem do té míry, že i pouhé zavolání na linku znamená hovor na mobilní telefon, tak není co řešit.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Jenomže pokud mám někde na VoIP telefonu přihlášené veřejné číslo, tak tam mám automaticky přihlášenou i linku, což ale u GSM zjevně neplatí (jinak by se dalo na GSM dovolat i voláním čísla linky). Takže už to netřeba dále řešit.
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Naopak, mám-li přihlášenou linku, mám na ní přihlášené veřejné číslo.
Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk 4
Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk 4
Re: Portácia mobilného čísla - presmerovanie + paušál
Na VoIP telefonu u Odoriku NIKDY nemáte přihlášené veřejné číslo, ale vždy interní linku, respektive interní SIP URI (např. sip:987654@sip.odorik.cz), jako reálnou adresu konkrétního HW či SW VoIP klienta. To je základní VoIP vrstva uvnitř odoričí sítě.Pitomec píše:Jenomže pokud mám někde na VoIP telefonu přihlášené veřejné číslo, tak tam mám automaticky přihlášenou i linku, což ale u GSM zjevně neplatí (jinak by se dalo na GSM dovolat i voláním čísla linky).
Čísla pevné veřejné sítě jsou jen aliasy, z nichž je příchozí hovor na linku, k níž je číslo přiděleno (namapováno), "přeposílán" (lze uživatelsky operativně měnit). A pokud jste k lince přidělíl číslo (geografické, nomadické, nebo mobilní) přidělíte jí tím CLIP tohoto čísla.
Jinak si prosím všimněte, že k interní lince (resp. SIP URI) nelze nastavit paralelní vyzvánění. Tam je prostě už "konečná", neb je to reálná adresa terminálu a není kam uhnout. A stejně tak nejde na ústředně nastavit paralelní vyzvánění k mobilnímu číslu, protože to, na rozdíl od geo či nomadického čísla není (z pohledu odoričí sítě) alias, ale reálná adresa terminálu ve veřejné mobilní síti.