Správa 2 mobilních čísel pod jedním uživatelským účtem

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
jiri.filip
Příspěvky: 118
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Správa 2 mobilních čísel pod jedním uživatelským účtem

Příspěvek od jiri.filip »

Rád bych zjednodušil správu svých 2 mobilních telefonních čísel.
Jedno je u Vodafone a kvůli nejvýhodnějším datovým tarifům tam ještě asi nějaký „pátek“ zůstane. Z něj volám přes Odorik v rámci VoIP.
Druhé je zatím u O2, ale bude přeneseno do sítě Odorik Mobile.

Lze založit v uživatelském profilu vytvořeném pro jedno mobilní číslo (VF) další mobilní číslo (O2) tak, aby bylo možno se do profilu přihlásit z kteréhokoliv z těchto 2 mobilních čísel a volat přes Internet podle volby také z kteréhokoliv z těchto 2 mobilních čísel (tzn. např. i možnost, abych byl přihlášen číslem u VF, ale volaný viděl jako můj CLIP číslo u O2)?

Nebo je požadavek takové funkčnosti pod jedním uživatelským účtem u Odoriku nemožný a je nutno založit pro každé mobilní číslo vlastní uživatelský profil? V takovém případě by se pro obě linky, resp. uživatelské profily pak „křížem“ založily sdílené identifikace linky?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Správa 2 mobilních čísel pod jedním uživatelským účtem

Příspěvek od ViR »

jiri.filip píše:Rád bych zjednodušil správu svých 2 mobilních telefonních čísel.
;)
jiri.filip píše:Jedno je u Vodafone a kvůli nejvýhodnějším datovým tarifům tam ještě asi nějaký „pátek“ zůstane. Z něj volám přes Odorik v rámci VoIP.
Jasné. Přeloženo do odoričí terminologie, máte k nějaké VoIP lince zřízen tzv. "mobilní CLIP" s tímto vodafoním číslem.
jiri.filip píše:Druhé je zatím u O2, ale bude přeneseno do sítě Odorik Mobile.
Také jasné. U tohoto O2 čísla prostě změníte operátora - přejdete od O2 k Odoriku.
jiri.filip píše:Lze založit v uživatelském profilu vytvořeném pro jedno mobilní číslo (VF) další mobilní číslo (O2) tak, aby bylo možno se do profilu přihlásit z kteréhokoliv z těchto 2 mobilních čísel a volat přes Internet podle volby také z kteréhokoliv z těchto 2 mobilních čísel (tzn. např. i možnost, abych byl přihlášen číslem u VF, ale volaný viděl jako můj CLIP číslo u O2)?
Předpokládám, že pod pojmem "uživatelský profil" máte na mysli svůj stávající účet u Odoriku? V zásadě taková funkčnost možná je. Jako první si ve stávajícím "uživatelském profilu", tedy Odorik účtu koupíte za 5 Kč další interní linku, dále si e-shopu odoriku pořídíte novu SIM, a na tuto novou SIM si přenesete číslo od O2 (a propojíte na nově zakoupenou interní linku). Budete mít tedy nadále 2 VoIP linky, kdy jedna může používat jako CLI jednak číslo které máte u Vodafone, a jednak "nativní" odoričí číslo, pravděpodobně nomadické (lze přepínat v osobním rozhraní = "uživatelském profilu"), a druhá bude (relativně) pevně svázána s přeneseným číslem.

K oběma linkám je možné se přihlásit s VoIP klientem a z každé z nich je možné uskutečnit VoIP hovor s CLI příslušného přiřazeného mobilního telefonu.

Pokud budete chtít uskutečnit hovor s CLI druhé linky, půjde to u stávající linky (s číslem které máte u VF) logicky pouze přes VoIP, zatímco u druhé linky (s odoričí SIM) půjde "zaměnit" CLI jak u hovorů vedených přes VoIP, tak přes GSM.

A to tak, že napřed pro každou linku povolíte zde https://www.odorik.cz/ucet/sdilene_identifikace_linky sdílené identifikace linky, a pak následně, pokud budete chtít identifikaci pro konkrétní hovor zaměnit, jen za volané číslo při jeho volbě zadáte "*" a pořadové číslo linky.

Tedy když například budete volat na č. 222333444 ze SIM s číslem které přenesete od O2 na odoričí SIM, ale budete požadovat CLI čísla které máte u Vodafone, vytočíte hovor z odoričí SIM jako 222333444*1.

Pozor! Pokud u již existující VoIP linky s "mobilním CLI" vypnete na webu mobilní CLIP tak, že se linka bude prezentovat svým "nativním" (pravděpodobně nomadickým) číslem, převezme toto nativní, aktuálně pro stávající linku platné, i druhá linka!
jiri.filip píše:Nebo je požadavek takové funkčnosti pod jedním uživatelským účtem u Odoriku nemožný a je nutno založit pro každé mobilní číslo vlastní uživatelský profil? V takovém případě by se pro obě linky, resp. uživatelské profily pak „křížem“ založily sdílené identifikace linky?
Viz výše.... Jinak křížem mezi účty toho jako zákazník asi moc nezaložíte....
Odpovědět