CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
tom

CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od tom »

Pri pouzivani sluzeb jsem narazil na nekolik vlastnosti, bude je mozne upravit/zmenit v budoucnu?
1. CALLBACK>
a) nemuze ustredna po treba 1x prozvoveni mi hovor neprijmout a sama ho aktivne polozit? (clovek o tom sice vi, ale dost by to pomohlo novackum a lidem co musi myslet na vice veci najednou)
b) pokud zvednu hovor od ustredny a do treba 30s nezacnu psat na klavesnici(nebo ukoncim hovor), aby hovor sama polozila? (eliminuje moznost nechteneho zapomenuti polozit)
c) zkracena volba(1# + 10 ustreden) je super, ale neslo by prozvanet rovnou libovolne cislo? napr. CISLO_USTREDNY-ZNAK-VOLANE CISLO?

2. VYUCTOVANI>
a) neni mozne pridat volbu "NAHRADIT CISLA ALIASY" tedy tim co mam v seznamu se cislo nahradi JMENEM a cislo meho mobilu se nahradi treba "MOBIL1" ?
b) odlisit barevne typy hovoru CALLBACK=CB(INVERZNE) A JINE(BEZNE)?
c) u callbacku odlisit barvou/oramovanim/podtabukou hovory uskutecnene CB a ty "SLOUCIT" - tedy mam jeden hovor, prozvonim, "zavolam si nekam" 1 a vice cisel a a ty se mi barevne "SLOUCI" a odlisi o nasledujiciho CB ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od xsouku04 »

Pri pouzivani sluzeb jsem narazil na nekolik vlastnosti, bude je mozne upravit/zmenit v budoucnu?
1. CALLBACK>
a) nemuze ustredna po treba 1x prozvoveni mi hovor neprijmout a sama ho aktivne polozit? (clovek o tom sice vi, ale dost by to pomohlo novackum a lidem co musi myslet na vice veci najednou)

To by možná šlo ale vracet podivné kauzy není moc zdravé a zbytečně upozorňujeme všechny operátory po cestě na divné chování.
Také to nemá žádný moc praktický význam. Navíc musíme mít jistotu, že účastník opravdu zavěsil, takže je dobré si počkat na to až to sám udělá. Nechť si každý zvoní jak dlouho chce, zpětné volání se aktivuje až zavěsí.

b) pokud zvednu hovor od ustredny a do treba 30s nezacnu psat na klavesnici(nebo ukoncim hovor), aby hovor sama polozila? (eliminuje moznost nechteneho zapomenuti polozit)

Myslím že to tak je. Zjistil jste něco jiného?

c) zkracena volba(1# + 10 ustreden) je super, ale neslo by prozvanet rovnou libovolne cislo? napr. CISLO_USTREDNY-ZNAK-VOLANE CISLO?

Ne to technicky možné není.

2. VYUCTOVANI>
a) neni mozne pridat volbu "NAHRADIT CISLA ALIASY" tedy tim co mam v seznamu se cislo nahradi JMENEM a cislo meho mobilu se nahradi treba "MOBIL1" ?

Myslíte jako aby místo čísel byly uložen u hovoru i textový název čísla v rychlých kontaktech? To by možné bylo, ale je nutné tuto infomraci ukládat už během ukončení hovoru. Dodatečně to zjišťovat by příliš zpomalilo výpis. Ledaže bychom to implementovali pomocí javascriptu u samého uživatele. Nebo pomcí nějakého heshe až před zobrazením. To je možnost. Jde o to, aby se zobrazování výrazně nezpomalilo.
Manipulovat s celou databází hovorů se chci vyhnout, protože tam jsou desítky miliónu hovorů.

b) odlisit barevne typy hovoru CALLBACK=CB(INVERZNE) A JINE(BEZNE)?

To je dobrý nápad. Nenapadlo mne to. Kromě callback hovorů, by mohly být ještě jinak barevně označeny hovory na 822333444 a pod. Ale zase je to o tom, že by to chtělo ukládat příznak už během samotného volání, což mohl vyžadovat změny v databázi.
Pokud budeme přepracovávat callback, tak na tohle zkusím pomyslet.

c) u callbacku odlisit barvou/oramovanim/podtabukou hovory uskutecnene CB a ty "SLOUCIT" - tedy mam jeden hovor, prozvonim, "zavolam si nekam" 1 a vice cisel a a ty se mi barevne "SLOUCI" a odlisi o nasledujiciho CB ?

Platí to stejné jako u předchozího. Každý callback by mohl mít svůj ID a pomocí něho by šel barevně rozlišovat. Je to ale náročnější proto, že to vyžaduje zásah jak v části v které se provádí zpětné volání tak v databázi u všech uložených hovorů.
Tom

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od Tom »

1a) Chapu a nema to u me az takovou prioritu, byl to jen napad.
b) Zjistil, ale az po odeslani jsem si vsiml, ze neporovnavam delku hovoru, ale cenu, takze to byl dotaz postaveny na omylu.
c) Mel jsem dojem, ze jsem to zde zahledl v minulosti na foru, jako priklad bylo uvedeno neco jako +420822300400p_CISLO_CO_CHCI_VOLAT(presny tvar si nepamatuji ani zda se to vztahovalo k CB). Tohle by pro NEJEN me melo VELKOU prioritu, nemusel bych neco zadavat do DB odoriku, ale mit to u sebe v telefonu.
2.a) Nemusi by ulozen soucasne i nazev, tel. cislo muze byt "primarni klic" a ALIASu. JInak je mi celkem jedno, kde a jak to bude "nahrazeno", treba na strane klienta.
b,c) Obarveni CB by melo byt mozne stejne jako 2a (JS), musi existovat prvotni CB a v dobe hovoru musel byt uskutecnen druhy. Bezny clovek(>90%) asi neuskutecnuje 2 hovory v teze chvili, ale neznam technicke moznosti a detaily.
Ted me napada, ze vypis primo z DB by byl nejidealnejsi v CVS(lepe se parsuje jak HTML ala excel), s daty si pak mohu manipulovat sam, ale to asi nepomuze dalsim klientum.

Jinak diky, za to co delate.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od ViR »

Tom píše:Mel jsem dojem, ze jsem to zde zahledl v minulosti na foru, jako priklad bylo uvedeno neco jako +420822300400p_CISLO_CO_CHCI_VOLAT(presny tvar si nepamatuji ani zda se to vztahovalo k CB). Tohle by pro NEJEN me melo VELKOU prioritu, nemusel bych neco zadavat do DB odoriku, ale mit to u sebe v telefonu.
To se nevztahovalo k CallBacku, ale k provolbě. Po vytočení toho čísla +420822300400 dojde k vyzvednutí hovoru, tedy také ke zpoplatnění (!), a telefon volané číslo "odpítá" odoričí ústředně jako DTMF.

Jistá "drobná" nevýhoda je, že přes 822 čísla nejde volat z GSM sítí a jiná čísla operátoři jako veřejnou službu nesmějí, s ohledem na číslovací plán, pro provolbu nabídnout. U CallBacku by sice něco podobného šlo, ale muselo by také dojít k vyzvednutí hovoru! Pak k odeslání čísla jako DTMF, ukončení relace, a teprve pak ke zpětnému volání. Což by asi byl ve většině případů ekonomicky nesmysl...

Bez vyzvednutí hovoru to nejde jednoduše proto, že běžné telefonní sítě číslice za nějakým tím oddělovačem (výše písmeno "p", ale mohla by tam být třeba hvězdička) normální signalizací nepřenesou.
Forrrest

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od Forrrest »

Když už je tu tohle vlákno, mohl bych sesumírovat své starší návrhy (posílané emailem). Možná někoho napadlo to samé, někdo bude souhlasit, jiný mě třeba opraví, doplní... ;)
1) Volání přes Skype do sítě Odorik zdarma pro všechny, i bez účtu u Odoriku (třeba pro tento účel vytvořit speciální skypovský účet).
2) Posílání SMS přes VoIP telefony (pro lidi, kteří nechtějí použít webové rozhraní, nebo dokonce ani nemají PC).
3) U příchozích hovorů z odorikovských účtů na VoIP telefon by bylo dobré vědět, kdo volá, což nefunguje i přesto, že mají svá veřejná nomadická čísla. A to: a) když se volá přes Skype, b) u přednastaveného zpětného volání z mobilu, když se nejdříve volá na VoIP, a po zvednutí se teprve vytáčí číslo mobilu. Ideálně v obou případech zobrazovat veřejné číslo toho, z jehož účtu se volá.
4) U callbacku prozvoněním, s výběrem čísla kontaktu... jsem navrhoval možnost, že po potvrzení # by mohlo automaticky dojít k ukončení hovoru. Tím by se odbouralo nepříjemné placení za čekání, než to druhý účastník zvedne (nebo případně vůbec nezvedne, což je ještě nepříjemnější). Ukončením hovoru by se tedy přehodilo pořadí volání, tzn. nejdřív druhý účastník, teprve po (případném) zvednutí by se zavolalo zákazníkovi Odoriku, který callback vyvolal. Ideální by na to asi bylo zavedení dalšího (alternativního) čísla na prozvonění.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od xsouku04 »

2.a) Nemusi by ulozen soucasne i nazev, tel. cislo muze byt "primarni klic" a ALIASu. JInak je mi celkem jedno, kde a jak to bude "nahrazeno", treba na strane klienta.

Bohužel většina toho co se učí na školách o správném návrhu databází neplatí, pokud máte v tabulkách miliony záznamů.
Pak se to prostě musí dělat s ohledem na to, aby to bylo rychlé. Dělat sql dotaz z tabulky kde jsou desítky miliónů záznamů může být samo o sobě pomalé. Pokud by se tyto data měli dávat ještě dohromady s jinou tabulkou přímo v rámci téhož sql dotazu, pravděpodobně už to nebude použitelné. To ale neznamená, že to řešit nelze, jen to není úplně triviální a vyžaduje to trochu rozmyslu.

b,c) Obarveni CB by melo byt mozne stejne jako 2a (JS), musi existovat prvotni CB a v dobe hovoru musel byt uskutecnen druhy. Bezny clovek(>90%) asi neuskutecnuje 2 hovory v teze chvili, ale neznam technicke moznosti a detaily.
Ted me napada, ze vypis primo z DB by byl nejidealnejsi v CVS(lepe se parsuje jak HTML ala excel), s daty si pak mohu manipulovat sam, ale to asi nepomuze dalsim klientum.

Myslím že na to se vůbec nedá spoléhat. Naši zákazníci jsou firmy, navíc podporujeme přepojování hovorů http://www.odorik.cz/w/prepojovani je běžné mít na jedné lince více hovorů. Export výpisu hovorů je možný do speciální tabulky a tu je možné pomocí copy paste dát do excelu nebo openoffice calc a z toho můžete mít csv.

Budu na to myslet, časem to snad přidáme.

Jinak diky, za to co delate.[/quote]
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od xsouku04 »

Ještě odpovídám na připomínky od uživatele Forrrest .
Všechno beru jako OK, akorát 4 si myslím že pro většinu lidí je to zbytečná komplikace. Už tak je to moc složité.
Až bude čas tak alespoň něco bychom měli udělat.
Tom

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od Tom »

xsouku04:
2a) Prave protoze nevim, nad cim delate, jak to delate proto tam byly "" (take spravuji DB s radove 10M zaznamy), nemel to byt technicky navrh, jen nastin.
b,c) To jsem vubec netusil, ze delate i prepojovani, tak tedy pockam na nejake "systemove reseni". Copy+paste+"xls" moc nefunguje u skriptu a manualne jsem liny, tak tedy pockam na Vase reseni.

3. A jeste doplnim neco na co jsem prisel vcera pri zadavani 30. a vice "rychlych kontaktu". Formular zacne utikat dolu a musi se za nim neustale scrolovat + chybi mi barevne odliseni hodnoty ktere neni tel.cislo=SKYPE.
Jako reseni bych videl moznost mit nahore formular a pod tim tabulku, pripadne vice tabulek vedle sebe(volba 1-3). Nebo import pres CVS(preferuji, pouziji vsech 99 hodilo by se i 300 cisel), primy import z mobilu nebo si ho vyplnim v .xls -> CVS -> upload. Beru jakekoliv reseni, ale zatim jsem s plnenim prestal asi u 40. hodnot, zaclo to byt neusnosne. Snad tohle nebo cast je realizovatelne rychle/snadne a nenarazi na problemy, za me asi uplne vsechno, dekuji za predesle odpovedi, tesim se zda se neceho v budoucnu dockam.
akubik
Příspěvky: 8
Registrován: ned 25. zář 2011 21:59:44

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od akubik »

xsouku04 píše:Ještě odpovídám na připomínky od uživatele Forrrest .
Všechno beru jako OK, akorát 4 si myslím že pro většinu lidí je to zbytečná komplikace. Už tak je to moc složité.
Až bude čas tak alespoň něco bychom měli udělat.
Já bych se taky přimlouval za ten 4. bod. Přece jen hodně lidí přes odorik volá kvůli nízké ceně a tohle mi taky docela vadí, že se mi účtuje hovor dřív než to druhá strana zvedne. Nehledě na to, že hodně lidí váhá, jestli takové číslo vůbec zvedne...
semach
Příspěvky: 8
Registrován: pon 28. lis 2011 0:20:25

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Příspěvek od semach »

Ano, i já se přimlouvám za zlepšení adresáře, aby jej šlo připravit bokem a načíst do systému. Pro časté používání a změny je to dost potřebné.
Odpovědět