Dobrý den,
máme problém s příchozími hovory. Máme VoIP bránu Cisco SPA112 připojenou na tel. ústřednu Alphatel. Když někdo zavolá na naše odoričí číslo, tak ve sluchátku uslyší 2x vyzvánění, pak se najednou ozve "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné". Ve zkutečnosti telefon ani nepípne. Ve výpisu se hovor objeví jako zmeškaný (9 zvonění).
Můžete poradit kde je problém? Bylo to zkoušeno z různých čisel (mobil, pevná, Odorik) se stejným výsledkem. Jednou nebo 2x hovor prošel (z dvaceti pokusů).
Id hovorů: 68931260, 68931282, 68942248, 68943657, apod.
Volané číslo není v tuto chvíli dostupné
Re: Volané číslo není v tuto chvíli dostupné
Koukněte na. http://www.odorik.cz/w/pap2
Pokud se cestou k ústředně vyskytuje překlad adres (tzv. NAT), je vhodné nastavit NAT Keep Alive Enable: YES a případně nastavit něco jako Keep Alive Time na cca 300-600s. Problém s tímto nastavením se projevuje tak, že telefon se jeví být zaregistrován, ale nelze se na něj z druhé strany dovolat.
Keep Alive Time nastavte tak, aby se "nezavřel" NAT. Zkuste třeba i 15 s. (co nejméně)
Pokud se cestou k ústředně vyskytuje překlad adres (tzv. NAT), je vhodné nastavit NAT Keep Alive Enable: YES a případně nastavit něco jako Keep Alive Time na cca 300-600s. Problém s tímto nastavením se projevuje tak, že telefon se jeví být zaregistrován, ale nelze se na něj z druhé strany dovolat.
Keep Alive Time nastavte tak, aby se "nezavřel" NAT. Zkuste třeba i 15 s. (co nejméně)
Re: Volané číslo není v tuto chvíli dostupné
Měl jsem stejné potíže s telefonním adaptérem/routerem ZyXel, kterému pomáhal jen restart.
Bylo to navíc nevyzpytatelné - někdy se na příjmu udržel několik týdnů, jindy jen pár hodin.
Nepomohlo mi ani experimentování s různými kombinacemi Keep Alive v nastavení zařízení nebo Odoriku.
Mám pocit, že se to navíc zhoršilo po přechodu od VOX 802 k Odoriku a jinému poskytovateli internetu, ale to může být jen shoda okolností.
Nyní je zařízení u jiného uživatele s jiným poskytovatelem internetu (a Odorikem). Navíc ten uživatel zařízení na noc vždy vypíná a zdá se, že problémy ustaly.
Bylo to navíc nevyzpytatelné - někdy se na příjmu udržel několik týdnů, jindy jen pár hodin.
Nepomohlo mi ani experimentování s různými kombinacemi Keep Alive v nastavení zařízení nebo Odoriku.
Mám pocit, že se to navíc zhoršilo po přechodu od VOX 802 k Odoriku a jinému poskytovateli internetu, ale to může být jen shoda okolností.
Nyní je zařízení u jiného uživatele s jiným poskytovatelem internetu (a Odorikem). Navíc ten uživatel zařízení na noc vždy vypíná a zdá se, že problémy ustaly.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Volané číslo není v tuto chvíli dostupné
Tak jsem zkusil zapnout "NAT Keep alive" na 15s. Prozatím se zdá, že to funguje. Tak to ještě během dne budu testovat.
Díky za pomoc.
Díky za pomoc.