Co takhle +4U Mobile?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od ViR »

vajda píše: Co je ovšem zajímavé je skutečnost, že přenos čísla i s výpovědí u TM provedl operátor +4U sám (po mém souhlasu) a na mé přihlašovací stránce v TM se objevil můj nový tarif i s logem +4U. Nedalo mi, a tak jsem se ptal u operátorky TM. Její informace byla velice zajímavá. Tím, že jsem jako bývalý klient TM přešel k firmě, která využívá se souhlasem jejich síť, se přenos de facto nemusel provádět a tudíž není co platit !!
Z pohledu ZoEK je to od TMo chybná informace. Vy jste fakticky dobrovolně převedl své účastnické číslo na jiného účastníka, totiž "+4U", a přestal jste být nejen účastníkem veřejně dostupné telefonní služby ve smyslu § 2 písm. p) ZoEK, kterým se stala patrně Plus4U Net a.s., ale dokonce i účastníkem veřejně dostupné služby elektronických komunikací.

To znamená, že se vás netýkají například ustanovení § 34 o přenositelnosti čísel a obecně jakákoli ustanovení, která definují práva účastníků těchto typů (veřejně dostupných) služeb, ale máte více méně pouze taková práva (a povinnosti), která jste si v rámci své "neveřejné" služby s jejím poskytovatelem nasmlouval.

Je sice pravda, že v některých případech ČTÚ ve sporech mezi posyktovateli a uživateli i u neveřejných služeb využívá podpůrně analogie se ZoEK, ale musí postupovat velmi uvážlivě, neboť může poměrně snadno překročit své kompetence a dostat se s poskytovatelem takové neveřejné služby do soudního sporu. "Neveřejné" služby jsou totiž z velké části mimo regulaci a působnost ČTÚ. Jinak samozřjmě, to že využíváte neveřejnou službu nemusí být na závadu, pokud máte smluvně ošetřeno to, co považujete za potřebné a podstatné.

vajda píše: Tak mne napadlo, je férové když cca polovina virtuálů-šedivek využívá sítě TM a od bývalých klientů TM vyžadují poplatky za přenos čísla? ;)
U virtuálů to samozřejmě férové je, protože je tam jiný právní vztah a i z principu jiné routování hovorů u přenesených čísel. Jiná už je ale situace u "šedivek" protože tam, pokud číslo zůstává ve stejné hostitelské síti, k přenosu čísel nedochází, aproto by ten poplatek neměl být účtován.

Jinak ty poplatky za přenesení čísla vyžadují přijímající operátoři ve všech mně známých případech jen tehdy, pokud je od nich požaduje opouštěný operátor, a kdy fakticky proběhne proces portace, se záznamem do RNPDB-M (či RNPDB-FNG).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji Virovi za vysvětlní.

A ta "neférovost" tkví hlavně v tom, že si hrají na neveřejnou službu, a přestože se každý může ihned registrovat bez omezujících podmínek, tedy je ve skutečnosti dostupná pro všechny. Tedy veřejná.
A to jim může být podle mého názoru zatrhnuto.

A to že má firma i vysokou školu o férovosti podle mého samo o sobě nesvědčí. Nabízí vysokoškolský titul za dva měsíce veřejně nebo jen dobrým známým, nebo nabídku po provalení onoho skandálu již úplně zrušili a trvá to rok?

To by také Odorik mohl začít být mobilní šedivkou a tvrdit, že služba je jen pro ty, co používají veřejně dostupnou službu VoIP. Je to ale nabídka na chatrných základech a obcházení smluv a zákona a pro nic jiného než snad data se zjevně nehodí.

A proto to označení šedivý operátor, protože to, co dělají, není úplně korektní.

Zato mbank nabízí jen zprostředkování speciálně výhodné smlouvy s Vodafonem, takže tam je to po této stránce korektnější. Nekorektní se mi zdá jen to, že pokud chce člověk před "podpisem" znát i méně výhodné detaily smlouvy jako třeba cenu volání na 844 čísla, musí to velmi zdlouhavě od nich vytahovat na infolince a poslouchat přitom nesmysly, jako že si to má najít na internetu, nebo že cenu určuje majitel čísla ... Ale pravda asi to není záměr spíše neschopnost.
Mbank nebo Vodafone by měly zveřejnit veškeré detaily takové smlouvy ještě předtím, než vyzývají k objednání.
No snad je ČTÚ za podobné praktiky vytahá za uši.
vajda
Příspěvky: 18
Registrován: sob 27. črc 2013 11:34:12

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od vajda »

Několikrát jsem se vás, kluci z Odoriku, já i jiní zákazníci ptali na různé nedodělky či slabosti (např. sim toolkit, roaming apod.). Vaše odpovědi jsou pokaždé výpadem proti těm co to umí a poskytují. Nebylo by poctivější přiznat - my to neumíme, nevíme jak na to, nemáme na to .... než pokaždé útočit a z tazatele dělat hlupce? Teď ještě jednou k +4U ! Stačí si malinko zagooglit a zjistíte, že +4u a Unicorn jedno jest a že, jak se na stránkách http://mobilni-operatori.eu/mobilni-operatori/4u-mobile uvádí, Firma Unicorn, která za aktuálně nejlepšími tarify stojí, rozhodně nepatří k žádným „šmejdům“ neblaze proslulých z minulých let. Jedná se o jednu z největších a nejúspěšnějších českých firem s ročním obratem v řádu miliard korun a s více než 1000 zaměstnanci. Její zakladatel a současný generální ředitel Vladimír Kovář získal v roce 2008 prestižní titul podnikatele roku (rozhovor s ním najdete například na http://hn.ihned.cz/c1-39322420-bosy-boss ).
V těchto intencích je, myslím, trapné rozvíjet diskusi o korektnosti +4u.
P.S.: Nejsem agentem +4u a navíc si myslím, že tak veliký podnik ani propagaci tímto kanálem nepotřebuje. Původně tuto službu nejspíše zamýšlel pro své zaměstnance a studenty. To, že se otevřel i nazainteresované veřejnosti, je chvályhodné. Ale nejspíše nepotřebuje davy. Nu a zdá se, že solidní firma přijímá do svých řad solidní zájemce. To jen takové rýpnutí na závěr do těch, kteří mohou vidět překážku v povinném inkasu, které +4u vyžaduje ;)
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od Largon »

vajda píše:Několikrát jsem se vás, kluci z Odoriku, já i jiní zákazníci ptali na různé nedodělky či slabosti (např. sim toolkit, roaming apod.). Vaše odpovědi jsou pokaždé výpadem proti těm co to umí a poskytují. Nebylo by poctivější přiznat - my to neumíme, nevíme jak na to, nemáme na to .... než pokaždé útočit a z tazatele dělat hlupce?
Dohledával jsem si ty výpady, tak to tady pro úplnost i zalinkuju: SIM toolkit, roaming.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od Pitomec »

Jenom tak pro info by mě zajímalo, kolik lidí opravdu potřebuje SIM Toolkit a Roaming, resp. kolik lidí není schopno si ten roaming zařídit v případě potřeby (např. 1x ročně na dovolené v cizině) jinak, třeba nákupem nějaké Blesk předplacenky apod.?! Mně osobně nechybí ani jedno z toho a pokud bych jel do ciziny, tak si do mobilu šoupnu VF kartu s Nulovým tarifem na míru (nebo si v první trafice koupím předplacenku od některého ze tří největších OPů) a callback aplikací od Odoriku.
vajda
Příspěvky: 18
Registrován: sob 27. črc 2013 11:34:12

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od vajda »

Pitomec píše:Jenom tak pro info by mě zajímalo, kolik lidí opravdu potřebuje SIM Toolkit a Roaming, resp. kolik lidí není schopno si ten roaming zařídit v případě potřeby (např. 1x ročně na dovolené v cizině) jinak, třeba nákupem nějaké Blesk předplacenky apod.?! Mně osobně nechybí ani jedno z toho a pokud bych jel do ciziny, tak si do mobilu šoupnu VF kartu s Nulovým tarifem na míru (nebo si v první trafice koupím předplacenku od některého ze tří největších OPů) a callback aplikací od Odoriku.
1. Nu, nejspíše průzkum o potřebě roamingu existuje, jinak by tyto služby operátoři neposkytovali a této problematice a cenám za roaming by tolik času a námahy nevěnovala rada EU! 2. Do zahraničí lidé nejezdí jen na dovolenou. Například v příhraničních oblastech se lidé pohybují v obou směrech téměř denně a aktuálně je pro ně služba hlasového roamingu pohodlnější a samozřejmě i levnější než hovory do zahraničí z místní karty. 3. Téma mého vstupu do fóra ovšem tentokrát bylo "Co takhle +4U Mobile" a očekával jsem objektivní posouzení. Měl jsem si uvědomit, že vstupuji do fóra milovníků Odorika a vše co by mohlo naznačit nějakou slabinu či nedostatek se setká s nevolí. Myslím, ke škodě Odorika. Paradoxně, právě ony reakce mne dotlačili k tomu, abych více "googlil" a ověřoval prezentované kritické domněnky... a tak jsem se stal zákazníkem +4U. Díky!
P.S.: 1. Budu si pamatovat, že je užitečné v diskusích rozlišovat roaming datový od hlasového (jenž je, pokud vím, poskytován bez obav všemi operátory automaticky...krom Odorika)
2. Na závěr informace - odchozí hovory v rámci hlasového roamingu v EU a EEA účtuje +4u za 2,42 Kč (30+1), příchozí za 1,82 Kč (1+1), vše včetně DPH
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Jenom tak pro info by mě zajímalo, kolik lidí opravdu potřebuje SIM Toolkit a Roaming,
Roaming je určitě dobrá věc a zájemců je prostě určitě dost, hold nejde mít všechno hned a přitom spolehlivě a kvalitně. Předpokládám, že roaming by měl být nejpozději do měsíce do dvou. Není fér srovnávat naše služby s někým, kdo je jen přeprodává a má se zákazníkem podepsanou smlouvu, ve které zákazník ručí celým svým majetkem. On jen počká na vyúčtování, něco přirazí a přepošle to dál.

Co se týče nemožnost mít SIM toolkit. Tam jeho (ne)funkčnost nezávisí na nás nebo na tom, co dovedeme, ale je to rozhodnutí GTS a T-mobile. Jen jsem zdůvodňoval, proč si myslím, že to, že jej rozhodli nepodporovat, je moudré. Tedy říkat my to neumíme, není přesné. V době, kdy je možné celý mobilní telefon ovládat na dálku, sms toolkit žádné extra zabezpečení nepřináší. Věřím, že kdyby to technicky nebyla pravda, někdo by se zde určitě ozval a dokázal mi proč. Používat sms toolkit k platbám je stejně bezpečné, jako když se přihlásíte přes https jménem a heslem a na ten stejný mobil (to je trochu chyba) si necháte zaslat ověřovací SMS.

A myslím, že není fér v našem vlastním fóru srovnávat naše služby s šedivkou. Šedivka není nadávka nebo pomluva, šedivka je prostě jiná kategorie a tam jsou podobné ceny (bohužel pro opravdové virtuální operátory) normální. A pokud někdo říká A - tedy dobré ceny - ty jsou jasné, je třeba říci i B - tedy ty méně povzbudivé aspekty šedivek. Ano, vypadá to, že obvyklá slabost šedivky "pochybná firma, co za tím stojí" zde neplatí, ale ostatní pochybnosti typické pro šedivky zůstávají a neberte to jako osobní útok, když o nich mluvím.
alfi
Příspěvky: 791
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od alfi »

pokud pro aktivaci služby s TM číslem nevyžaduje změnu sim karty, pak je to "šedivka" = velký zákazník s rámcovou smlouvou a tarifem od TM. všichni virtuálové včetně kaktusu mají vlastní sim karty - a nejmíň o ně bude virtuální služba vždycky dražší..
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od xsouku04 »

alfi píše:pokud pro aktivaci služby s TM číslem nevyžaduje změnu sim karty, pak je to "šedivka" = velký zákazník s rámcovou smlouvou a tarifem od TM. všichni virtuálové včetně kaktusu mají vlastní sim karty - a nejmíň o ně bude virtuální služba vždycky dražší..
Tady nejde o cenu těch sim karet. Jde o to, že trh v ČR je pokřiven. Existují tady dvě úrovně cen. Jedna je pro střední a větší firmy, tam jsou ceny nízké a blíží se skutečným nákladům.
A pak jsou zde ceny pro běžné koncové zákazníky, které jsou příliš vysoké.
,
Vzniklo to tak, že mobilní operátoři místo aby investovali do technologie a svoje služby zdokonalovali, tak se zabývali hlavně tím, jak si přetahovat firemní zákazníky navzájem. A každý firemní zákazník, předpokládám, má svého obchodníka, který pro něj kope za lepší ceny. Z tohoto důvodu ceny pro tyto firemní zákazníky výrazně klesly na rozdíl od všech ostatních cen, které jsou stále pro mobilní operátory nezdravě ziskové.

A šedivka dělá to, že tyto zvýhodněné ceny běžně platné jen pro střední a větší firmy nabízí i koncovým uživatelům, kteří se tak rázem dostanou na poloviční i nižší ceny. Problém je, že je to šedá zóna, protože šedivky mají sice povoleno službu přeprodávat od svého operátora, co ale přesně mají ve smlouvě, nikdo neví a nedá se to ani zjistit. Bývá to o tom, že služby nesmí nabízet veřejně, ale jen nějaké uzavřené skupině osob. Typicky zaměstnanci a jejich rodinní příslušníci. Šedivka ale udělá to, že možnost stát se součástí oné uzavřené neveřejné skupiny osob zpřístupním všem (po vstupu do klubu), čímž možná poruší co si nasmlouvala...

A celé to vzniklo proto, že ony šedivky se dostanou k lepším cenám než opravdoví virtuální operátoři a to ne proto, že by měli větší odběr nebo nějakou opravdovou přidanou hodnotu, ale jen proto, že jsou v jiném - plně konkurenčním segmentu trhu. A pomocí jakési právní finty nechají z toho profitovat i lidi, kteří by jinak museli platit plnou cenu. Pokud by zde byl zdravě regulovaný trh, šedivky nebudou moci nabídnout větší slevu než např. 20 % z běžných koncových cen a budou na podobné úrovni jako virtuální operátoři.

Tedy problém je v tom, že ceny, které mobilní operátoři nabízí virtuálním operátorům, určují oni sami, tak aby jim to moc neuškodilo. Kdežto ceny, které nabízí šedivkám určuje již plně konkurenční trh v dané oblasti. A že se ceny tolik liší, ukazuje na to, že zde stále není plně konkurenční trh a je nutné tomu pomoci regulací.
alfi
Příspěvky: 791
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Co takhle +4U Mobile?

Příspěvek od alfi »

tohle je mi jasné. otázkou je, kolik z virtuálů dokáže nabídnout tisíce až desetitisíce simkaret a deseti-statisícové útraty měsíčně = podobný provoz jako velké firmy a šedivky? snad jen ti větší ala blesk nebo mobil.cz - a ti pak můžou mít i lepší podmínky, než nabízí gts.
a věřím, že i tohle se časem změní a taky velkoobchodní nabídky začnou mít tržní cenu :)
Odpovědět