Náměty a připomínky

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
Odpovědět
xjedlins
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 12. pro 2013 12:46:28

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od xjedlins »

Co mi tu chybí:

1) Po vstupu na fórum nevidím nikde nic, na co by se dalo kliknout a vrátit se na home, tj. www.odorik.cz.
2) Zabezpečení pinem se čtyřmi číslicemi se mi jeví jako nedostatečné, rozebírám jinde spolu s požadavkem na jednu registraci a vícero spravovanými účty.
3) Bylo by toho víc, ale nechci prudit, jsem jinak spokojený a doporučuju kudy chodím.
Uživatelský avatar
blayen
Příspěvky: 67
Registrován: stř 18. zář 2013 9:50:38
Bydliště: Liberec

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od blayen »

Zdravím. Mě by se zase líbilo mít tuhle sekci převedenou na samostatný fórum, kde by každej námět měl svoje téma, který by se po vyřešení zamklo a byl by v tom trošku pořádek. Tohle vlákno už je dost dlooouhý a prolejzat to jesi se už něco podobnýho neřešilo neni moc košer. Ale to jen v rámci přehlednosti, takže až bude čas. Teď sou důležitější věci na práci. :)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8193
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od xsouku04 »

blayen píše:Zdravím. Mě by se zase líbilo mít tuhle sekci převedenou na samostatný fórum, kde by každej námět měl svoje téma, který by se po vyřešení zamklo a byl by v tom trošku pořádek. Tohle vlákno už je dost dlooouhý a prolejzat to jesi se už něco podobnýho neřešilo neni moc košer. Ale to jen v rámci přehlednosti, takže až bude čas. Teď sou důležitější věci na práci. :)
Myslím, že je to dobrý nápad. Podfórum jsem založil. Nejde totiž vyhovět úplně každému, ale mít v tom zbytečně nepořádek ničemu nesvědčí.
vlk
Příspěvky: 184
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od vlk »

Dobrý den, jsem nováček, pokusím se své připomínky strukturovat.

Náměty, tipy pro vás:
  • Jak vytvářet dokumentaci: Na úvod, toto dlouhé vlákno jsem nečetl, nedokážu poznat, které připomínky jsou ještě platné, které jsou už implementované... Na tohle by se hodila wikina, což by znamenalo ruční práci na vaší straně, ale fakt by stálo za to, tohle ohromné množství informací čas od času dát na wiki, aby se usnadnilo hledání těch platných a užitečných informací.
  • Jak prioritizovat náměty: Na to, abyste lépe odhadli, která vlastnost je více žádaná, je nejlepší systém jako u Taskcoach: http://sourceforge.net/p/taskcoach/support-requests/ (Každý registrovaný uživatel může dát náměty, každý má pár bodů, které může rozdělit mezi náměty ostatní. No a autoři mohou jít po těch nápadech, které zajímá nejvíce lidí...)
----
Trocha konstruktivní kritiky:
  • - dotazy - "Pokud potřebujete odpověd ihned, doporučujeme vám navštívit naše fórum. Zde najdete odpovědi na většinu dotazů." - ihned není správné slovo, když člověk čeká na schválení registrace...
  • - průvodce nastavením - vlastní číslo - Nastavení CLIP - "Služba CLIP (Calling Line Identification Presentation) umožňuje registraci Vašeho čísla mobilního telefonu na vybranou linku." Byl jsem trochu natvrdlý, než jsem pochopil, že abych dal CLIP na mobilní číslo, musím mít další geografické číslo a nestačí mi Odorik číslo. (Tímto ruším můj dotaz přes web formulář). Změnil bych úvodní větu i pro natvrdlé: "Služba CLIP (Calling Line Identification Presentation) umožňuje registraci Vašeho čísla mobilního telefonu na vybranou linku, která má již přidělené geografické/"internetové" číslo."
    BTW: Když budu volat z mobilu přes Odorika (CLIP na toto číslo), kde je nastavené geografické číslo a adresa, porušuji tímto telekomunikační zákon?
  • - 4místný PIN opravdu není bezpečný. Osobně bych uvítal klasické ztížení hádání PINu:
    • vložení prodlevy mezi pokusy o přihlášení, např. 30 sekund
    • vložení zablokování přístupu do účtu na např. 1 hodinu po např. 3 neúspěšných pokusech.
      Pokud už to tak je, tak se omlouvám, ale nezkoušel jsem to v praxi ;)
----
Náměty:
  • - Více linek: jak je v jiném vlákně řešeno: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=34&t=1133, také bych rád jeden účet s více linkami. Jsem v podobné situaci. Nyní mám u IPvoxu číslo na mamku, naše číslo, mě - OSVČ, ženu - OSVČ. Nicméně nejde mi zatím o tak komplexní účet, mně osobně by stačilo:
    • MUST - Výpis, ze kterého půjde snadno vyfiltrovat útraty z jednotlivých linek (současná podoba to neumožňuje, zvláště když se používá CLIP)
    • Mít virtuální peněžní účty - tedy možnost dobít si kredit se SS symbolem linky a následně si nastavit upozornění, když na dané lince dochází její kredit
    • To, že ty virtuální účty mohou jít do mínusu (na úkor ostatních), beru jako přednost.
    Nice to have - více podřízených přístupů
  • - uvítal bych možnost nějakého automatického dobíjení. Ideálně stržení peněz pomocí povoleného trvalého inkasa z karty (jak to např. umožňuje Slevomat), nebo alespoň prosté inkaso z účtu. (+ když se ocitnu v nesnázích, nebudu řešit cenu hovoru, ale to že se dovolám. Bude vždy dostatečný kredit. Trvalé inkaso nastavím z kreditní karty, či z účtu s KTK)
-----
Pochvala:
Uvažuji o přechodu se všemi svými způsoby na Odorik. Zatím jsem "přešel" tak, že budu používat call back s CLIPem na mobilu s nulovým tarifem. A budu moci vyčerpat kredity na Skypu a jednom IPvoxu - fáze 1.
Přechod dalších tří čísel, popř. dalších dvou mobilních, záleží, jak vymyslím vyčerpání kreditu, přechod/zrušení čísel a také právě možnost si snadno vyfiltrovat výpisy. Cenový rozdíl není takový, abych si místo dvou účtu na IPVoxu zakládal jiné dva účty (a k nim nová telefonní čísla) na Odoriku.

Zatím jsem překvapen, nadšen a spokojen s fází 1 tak, že jsem vám udělal reklamu u svých přátel: "...stále jsem překvapen, jak dokáže velice jednoduše propojit vše účelně dohromady za vynikající cenu. Skype, GSM, VoIP/SIP, CallBack, CLIP, SMS, MMS, telefonní budky. Vše, na co si vzpomenu (jsem náročný), lze nějak nastavit, udělat. Zatím zkouším, ale možná budu využívat víc, než jsem si myslel... Zvlášť se mi líbí možnost přijít k budce a volat kamkoliv jen se znalostí jednoho nového tel. čísla, pokud jste si někdy zapomněli mobil, či zabouchli byt, víte o čem mluvím..."
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2589
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od Pitomec »

Vyfiltrovat útraty pro jednotlivé linky jde v pohodě, stačí ve svém účtu vybrat výpis volání / Statistika, pak vybrat konkrétní linku a požadované období.
Obrázek
d2-mac
Příspěvky: 27
Registrován: stř 23. kvě 2012 9:18:09

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od d2-mac »

Pitomec píše:Vyfiltrovat útraty pro jednotlivé linky jde v pohodě, stačí ve svém účtu vybrat výpis volání / Statistika, pak vybrat konkrétní linku a požadované období.
Nelze v případě volání s CLIP ze SIM Odorik :-(
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... =60#p14504
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2589
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od Pitomec »

Myslíš když mám VoIP linku a na ní CLIP, který je zároveň mobilním číslem na SIM od Odoriku? To funguje statistika/výpis hovorů v pohodě. Jediné co nelze zjistit, jsou příchozí hovory na SIM Odorik, ale v tomto případě se nejedná o útratu (příchozí hovory jsou zdarma), takže to nemá smysl řešit.


A jestli máš na mysli toto:

Kód: Vybrat vše

Není chybou, že v případě volání ze SIM karty Odorik s použitím identifikace (CLIP) z jiné linky s použitím sufixu *x se hovor účtuje na linku přes kterou se volá (ze které se bere CLIP)? Neměl by se takový hovor stále účtovat na linku s kterou je svázaná SIM (mobilní číslo Odorik)? Projevuje se to v přehledu volání i v statistice hovorů. ID hovoru například 68570215.
tak si osobně myslím, že tuto funkcionalitu bude využívat jenom minimum lidí (už proto, že cena za volání je pořád stejná a nic se tím neušetří), navíc kdo to používá, tak podle výše hovorného může rozpoznat, z čeho ten hovor šel (jestli z pevné nebo ze SIM Odorik). Je to vlastně totéž, jako když mám číslo ze SIM Odorik regnuté i na pevné lince - ve výpisu hovorů pak taky jenom dle ceny poznám, jestli odcházel hovor přímo z mobilu nebo z pevné linky.
Naposledy upravil(a) Pitomec dne pát 03. led 2014 13:36:35, celkem upraveno 2 x.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8193
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od xsouku04 »

d2-mac píše: Nelze v případě volání s CLIP ze SIM Odorik :-(
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... =60#p14504
Je to tak, dokonce se takové hovory nezapočítávají do útraty na mobilním čísle. Je to vlastnost, tohoto typu CLIPu. Bohužel tento typ clipu nelze nijak dlouhodobě garantovat, protože není jisté, jestli nám onu část za číslem ve formě *1 a *2 bude GTS/T-mobile i nadále předávat.
Pokud byste chtěli, aby odchozí hovory byly vždy pod jiným číslem, tak se to dá změnit natvrdo a pak by to nedělalo. Přepínat mezi dvěma různými CLIPy by garantovaně šlo tak, že pokud byste číslo skryli, místo skrytého čísla by bylo jiné číslo... to bychom časem mohli dodělat.
d2-mac
Příspěvky: 27
Registrován: stř 23. kvě 2012 9:18:09

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od d2-mac »

xsouku04 píše: Je to tak, dokonce se takové hovory nezapočítávají do útraty na mobilním čísle. Je to vlastnost, tohoto typu CLIPu.
To je jediná chyba tohoto řešení. Pokud bych měl SIM Odorik na samostatném účtu, je mě to jedno. Mám zde ale více linek a tím pádem nejsem chopen zjistit, kolik na SIM Odorik provolám. Elegantní řešení by bylo přidat do přehledu volání a do statistiky hovorů také možnost zobrazení podle čísel volajícího (CLIP). Nyní je možné zobrazení jen podle linek.
xsouku04 píše: Bohužel tento typ clipu nelze nijak dlouhodobě garantovat, protože není jisté, jestli nám onu část za číslem ve formě *1 a *2 bude GTS/T-mobile i nadále předávat.
Doufám, že vydrží dlouho ;-)
xsouku04 píše: Pokud byste chtěli, aby odchozí hovory byly vždy pod jiným číslem, tak se to dá změnit natvrdo a pak by to nedělalo.
To není úplně ideální řešení protože CLIP používám jen při některých hovorech.
xsouku04 píše: Přepínat mezi dvěma různými CLIPy by garantovaně šlo tak, že pokud byste číslo skryli, místo skrytého čísla by bylo jiné číslo... to bychom časem mohli dodělat.
Zajímavé řešení ale nevím jak jednoduše v telefonu s Androidem vypínat a zapínal identifikaci volajícího. Je to zahrabané v druhém podmenu dialeru (Nastavení / Další nastaveni / ID volajícího). S aplikací Prefixer, kterou nyní používám, se zobrazí před každým volání menu a mám možnost zvolit, jestli chci volat s CLIP nebo bez CLIP. Prefixer lze taky jednoduše pomocí widgetu zapnout a nebo vypnout.
vlk
Příspěvky: 184
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Náměty a připomínky

Příspěvek od vlk »

Pitomec píše:Vyfiltrovat útraty pro jednotlivé linky jde v pohodě, stačí ve svém účtu vybrat výpis volání / Statistika, pak vybrat konkrétní linku a požadované období.
Díky, měl jsem jen jednu linku a nenapadlo mě, že tato volba se objeví až jich budu mít víc.
Sice tomu chybí součet cen, ty virtuální kredity - ale na druhou stranu už je to použitelné.
Odpovědět