deaktivace mobilního čísla
Re: deaktivace mobilního čísla
Stala se mi taková věc : při aktivaci (deaktivaci) sim karty jsem několikrát dal načíst stránku v prohlížeči a bez mého vědomí bylo odesláno více požadavků na aktivaci - deaktivaci. Systém je pak z toho zblblý. Dnes už vím, že si na to musím dát pozor. Nešlo by udělat, aby během 24 hodin bylo možné podat na aktivaci - deaktivaci jen jeden příkaz?
Re: deaktivace mobilního čísla
Věřím, že technicky by to nebyl problém. Ale horší by potom bylo, kdyby si někdo SIM dekativoval a pak si to rozmyslel, že třeba chce ještě udělat jeden hovor. To by byl nahranej. Podle mého by měl mít spíš každý povědomí o tom, že když potvrzuje nějaký formulář, zásadně by neměl používat v prohlížeči tlačítko zpět, nebo obnovit (refresh).althund píše:Stala se mi taková věc : při aktivaci (deaktivaci) sim karty jsem několikrát dal načíst stránku v prohlížeči a bez mého vědomí bylo odesláno více požadavků na aktivaci - deaktivaci. Systém je pak z toho zblblý. Dnes už vím, že si na to musím dát pozor. Nešlo by udělat, aby během 24 hodin bylo možné podat na aktivaci - deaktivaci jen jeden příkaz?
Re: deaktivace mobilního čísla
Ono se to dá ošetřit i na straně serveru, aby pak systém neposílal další požadavky, když to nemá smysl. Kolega to brzy opraví.
Re: deaktivace mobilního čísla
Nerozumím přesně popisu "Sim kartu je možné dočasně deaktivovat maximálně na půl roku" a nikde jsem k tomu nic bližšího nenašel. Popíši jak tato věta jde vykládat a z toho jistě bude jasné na co se ptám:
1) To "půl roku" je myšleno celkem za celou životnost SIm, tedy "souhrnně na 1/2 roku".
2) Pokud mám půl roku deaktivováno, na měsíc (nebo jinou dobu) SIM aktivuji a pak zase mohu na půl roku deaktivovat.
3) Dala by se vymyslet spousta dalších kombinací...
Existuje nějaký detailnější popis (jak často, na jak dlouhou dobu, ...)?
Známý by si chtěl pořídit ještě jednu SIM (hlavně pro připojění k I-netu) ale to potřebuje jen v letních měsících...
Nebo existuje nějaké jiná možnost jak nějakou část roku mít k jednomu účtu dvě SIM a přitom zbytek roku neplatit ten denní poplatek?
1) To "půl roku" je myšleno celkem za celou životnost SIm, tedy "souhrnně na 1/2 roku".
2) Pokud mám půl roku deaktivováno, na měsíc (nebo jinou dobu) SIM aktivuji a pak zase mohu na půl roku deaktivovat.
3) Dala by se vymyslet spousta dalších kombinací...
Existuje nějaký detailnější popis (jak často, na jak dlouhou dobu, ...)?
Známý by si chtěl pořídit ještě jednu SIM (hlavně pro připojění k I-netu) ale to potřebuje jen v letních měsících...
Nebo existuje nějaké jiná možnost jak nějakou část roku mít k jednomu účtu dvě SIM a přitom zbytek roku neplatit ten denní poplatek?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: deaktivace mobilního čísla
Simkartu je možné deaktivovat kolikrát je libo. Maximálně ale na půl roku. Po delším období, než půl roku nepůjde sim znovu aktivovat a bude si tedy třeba pořídit novou sim. Ale ani tak nepřijdete o číslo, pokud je z rozsahu Odorik.cz. Pokud je to přenesené číslo a vy "překročíte" maximální dobu, po jakou je možné mít simkartu deaktivovanou, o číslo nenávratně přijdete, protože to se pak vrátí původnímu operátorovi.v.kopp píše:Nerozumím přesně popisu "Sim kartu je možné dočasně deaktivovat maximálně na půl roku" a nikde jsem k tomu nic bližšího nenašel. Popíši jak tato věta jde vykládat a z toho jistě bude jasné na co se ptám:
1) To "půl roku" je myšleno celkem za celou životnost SIm, tedy "souhrnně na 1/2 roku".
2) Pokud mám půl roku deaktivováno, na měsíc (nebo jinou dobu) SIM aktivuji a pak zase mohu na půl roku deaktivovat.
3) Dala by se vymyslet spousta dalších kombinací...
Existuje nějaký detailnější popis (jak často, na jak dlouhou dobu, ...)?
Známý by si chtěl pořídit ještě jednu SIM (hlavně pro připojění k I-netu) ale to potřebuje jen v letních měsících...
Nebo existuje nějaké jiná možnost jak nějakou část roku mít k jednomu účtu dvě SIM a přitom zbytek roku neplatit ten denní poplatek?
Re: deaktivace mobilního čísla
To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky 

Re: deaktivace mobilního čísla
No, čísla se jednak přidělují v blocích (podle kterých se "v základu" směruje), jednak za něj ten původní operátor státu stále platí, neb stát to, že nějaká čísla jsou přenesená, vůbec neřeší. A ten původní operátor má stále k tomu číslu nějaké povinnosti, zejména musí všechny případné špatně směrované hovory dosměrovat k tomu operátorovi, kam bylo číslo přeneseno. A ta částka za přenos nemá ani při kalkulaci žádný vztah k "ceně" čísla, ale má pokrýt právě jen administrativní náklady na samotný přenos (že je patrně "pokrývá" velmi bohatě, to je věc jiná....). Je to analogické nákladům na dopravu při zapůjčení nějaké věci...Pitomec píše:To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky
Samozřejmě, dokážu si představit situaci, kdy by každý subjekt (občan, firma) získával své číslo přímo od ČTÚ, to číslo by mu "doživotně" patřilo, a mohl by s i s ním cestovat mezi operátory, jak by chtěl... Nicméně, tak to nefunguje, a to zejména proto, že do relativně nedávné doby by bylo směrování na takto přidělená čísla fakticky nemožné. A i dnes by bylo podstatně náročnější, než je tomu nyní.
Re: deaktivace mobilního čísla
a nebyl by spise Pitomce bordel v cislech a blocich, kdyby se cisla nevracela?Pitomec píše:To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky

Penize na prenos imho nejsou "bolestne za ztratu cisla", ale spise naklady na administraci nebo tak neco...
Re: deaktivace mobilního čísla
A to někdo potřebuje mít evidenci dle bloku čísel, když pak stejně čísla používá jiný operátor? To je poněkud mimo a v dnešní době snad není problém vést evidenci dle přesně daného konkrétního čísla. Už třeba proto, že pokud číslo stále patří jinému operátorovi a ten po čase klekne, tak číslo mizí kdesi u ČTÚ a je v tom bordel ještě 2x větší...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: deaktivace mobilního čísla
Myslím, že jde hlavně o to, že udržování databáze přenesených čísel je pěkná trafika soukromého subjektu s náklady na provoz řádově milion Kč měsíčně, o které se dělí všichni operátoři rovným dílem.Pitomec píše:A to někdo potřebuje mít evidenci dle bloku čísel, když pak stejně čísla používá jiný operátor? To je poněkud mimo a v dnešní době snad není problém vést evidenci dle přesně daného konkrétního čísla. Už třeba proto, že pokud číslo stále patří jinému operátorovi a ten po čase klekne, tak číslo mizí kdesi u ČTÚ a je v tom bordel ještě 2x větší...
To vyhovuje těm velkým, protože to těm malým způsobuje neúměrné náklady. Další náklady vznikají, když si operátoři mezi sebou musí přeúčtovávat náklady za poplatky pro přidělení čísel od ČTÚ.
To, že se nová čísla fasují v nových celých řadách, je samozřejmě OK.