deaktivace mobilního čísla

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
althund
Příspěvky: 6
Registrován: stř 08. kvě 2013 7:56:10
Bydliště: Velvary

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od althund »

Stala se mi taková věc : při aktivaci (deaktivaci) sim karty jsem několikrát dal načíst stránku v prohlížeči a bez mého vědomí bylo odesláno více požadavků na aktivaci - deaktivaci. Systém je pak z toho zblblý. Dnes už vím, že si na to musím dát pozor. Nešlo by udělat, aby během 24 hodin bylo možné podat na aktivaci - deaktivaci jen jeden příkaz?
dobrrak
Příspěvky: 8
Registrován: sob 14. pro 2013 14:13:05

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od dobrrak »

althund píše:Stala se mi taková věc : při aktivaci (deaktivaci) sim karty jsem několikrát dal načíst stránku v prohlížeči a bez mého vědomí bylo odesláno více požadavků na aktivaci - deaktivaci. Systém je pak z toho zblblý. Dnes už vím, že si na to musím dát pozor. Nešlo by udělat, aby během 24 hodin bylo možné podat na aktivaci - deaktivaci jen jeden příkaz?
Věřím, že technicky by to nebyl problém. Ale horší by potom bylo, kdyby si někdo SIM dekativoval a pak si to rozmyslel, že třeba chce ještě udělat jeden hovor. To by byl nahranej. Podle mého by měl mít spíš každý povědomí o tom, že když potvrzuje nějaký formulář, zásadně by neměl používat v prohlížeči tlačítko zpět, nebo obnovit (refresh).
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od Largon »

Ono se to dá ošetřit i na straně serveru, aby pak systém neposílal další požadavky, když to nemá smysl. Kolega to brzy opraví.
v.kopp
Příspěvky: 66
Registrován: ned 28. črc 2013 16:29:17

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od v.kopp »

Nerozumím přesně popisu "Sim kartu je možné dočasně deaktivovat maximálně na půl roku" a nikde jsem k tomu nic bližšího nenašel. Popíši jak tato věta jde vykládat a z toho jistě bude jasné na co se ptám:
1) To "půl roku" je myšleno celkem za celou životnost SIm, tedy "souhrnně na 1/2 roku".
2) Pokud mám půl roku deaktivováno, na měsíc (nebo jinou dobu) SIM aktivuji a pak zase mohu na půl roku deaktivovat.
3) Dala by se vymyslet spousta dalších kombinací...

Existuje nějaký detailnější popis (jak často, na jak dlouhou dobu, ...)?
Známý by si chtěl pořídit ještě jednu SIM (hlavně pro připojění k I-netu) ale to potřebuje jen v letních měsících...
Nebo existuje nějaké jiná možnost jak nějakou část roku mít k jednomu účtu dvě SIM a přitom zbytek roku neplatit ten denní poplatek?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od xsouku04 »

v.kopp píše:Nerozumím přesně popisu "Sim kartu je možné dočasně deaktivovat maximálně na půl roku" a nikde jsem k tomu nic bližšího nenašel. Popíši jak tato věta jde vykládat a z toho jistě bude jasné na co se ptám:
1) To "půl roku" je myšleno celkem za celou životnost SIm, tedy "souhrnně na 1/2 roku".
2) Pokud mám půl roku deaktivováno, na měsíc (nebo jinou dobu) SIM aktivuji a pak zase mohu na půl roku deaktivovat.
3) Dala by se vymyslet spousta dalších kombinací...

Existuje nějaký detailnější popis (jak často, na jak dlouhou dobu, ...)?
Známý by si chtěl pořídit ještě jednu SIM (hlavně pro připojění k I-netu) ale to potřebuje jen v letních měsících...
Nebo existuje nějaké jiná možnost jak nějakou část roku mít k jednomu účtu dvě SIM a přitom zbytek roku neplatit ten denní poplatek?
Simkartu je možné deaktivovat kolikrát je libo. Maximálně ale na půl roku. Po delším období, než půl roku nepůjde sim znovu aktivovat a bude si tedy třeba pořídit novou sim. Ale ani tak nepřijdete o číslo, pokud je z rozsahu Odorik.cz. Pokud je to přenesené číslo a vy "překročíte" maximální dobu, po jakou je možné mít simkartu deaktivovanou, o číslo nenávratně přijdete, protože to se pak vrátí původnímu operátorovi.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od Pitomec »

To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky :(
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky :(
No, čísla se jednak přidělují v blocích (podle kterých se "v základu" směruje), jednak za něj ten původní operátor státu stále platí, neb stát to, že nějaká čísla jsou přenesená, vůbec neřeší. A ten původní operátor má stále k tomu číslu nějaké povinnosti, zejména musí všechny případné špatně směrované hovory dosměrovat k tomu operátorovi, kam bylo číslo přeneseno. A ta částka za přenos nemá ani při kalkulaci žádný vztah k "ceně" čísla, ale má pokrýt právě jen administrativní náklady na samotný přenos (že je patrně "pokrývá" velmi bohatě, to je věc jiná....). Je to analogické nákladům na dopravu při zapůjčení nějaké věci...

Samozřejmě, dokážu si představit situaci, kdy by každý subjekt (občan, firma) získával své číslo přímo od ČTÚ, to číslo by mu "doživotně" patřilo, a mohl by s i s ním cestovat mezi operátory, jak by chtěl... Nicméně, tak to nefunguje, a to zejména proto, že do relativně nedávné doby by bylo směrování na takto přidělená čísla fakticky nemožné. A i dnes by bylo podstatně náročnější, než je tomu nyní.
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od vpe »

Pitomec píše:To je teda pěknej bordel, protože když jednou původní operátor zkasíruje peníze za přenos čísla, tak by o něho měl definitivně přijít. A nikoliv, že se mu dokonce v některých případech ještě vrátí zpátky :(
a nebyl by spise Pitomce bordel v cislech a blocich, kdyby se cisla nevracela? :-)

Penize na prenos imho nejsou "bolestne za ztratu cisla", ale spise naklady na administraci nebo tak neco...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od Pitomec »

A to někdo potřebuje mít evidenci dle bloku čísel, když pak stejně čísla používá jiný operátor? To je poněkud mimo a v dnešní době snad není problém vést evidenci dle přesně daného konkrétního čísla. Už třeba proto, že pokud číslo stále patří jinému operátorovi a ten po čase klekne, tak číslo mizí kdesi u ČTÚ a je v tom bordel ještě 2x větší...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: deaktivace mobilního čísla

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:A to někdo potřebuje mít evidenci dle bloku čísel, když pak stejně čísla používá jiný operátor? To je poněkud mimo a v dnešní době snad není problém vést evidenci dle přesně daného konkrétního čísla. Už třeba proto, že pokud číslo stále patří jinému operátorovi a ten po čase klekne, tak číslo mizí kdesi u ČTÚ a je v tom bordel ještě 2x větší...
Myslím, že jde hlavně o to, že udržování databáze přenesených čísel je pěkná trafika soukromého subjektu s náklady na provoz řádově milion Kč měsíčně, o které se dělí všichni operátoři rovným dílem.
To vyhovuje těm velkým, protože to těm malým způsobuje neúměrné náklady. Další náklady vznikají, když si operátoři mezi sebou musí přeúčtovávat náklady za poplatky pro přidělení čísel od ČTÚ.
To, že se nová čísla fasují v nových celých řadách, je samozřejmě OK.
Odpovědět