faktura

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 51
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: faktura

Příspěvek od Tydýt »

Pitomec píše:Snad není takový problém se přihlásit ke svému účtu a nechat si vygenerovat doklad k platbě. Otázka sotva pár minut...
Je vhodné si uvědomit, že na firmě se nikdo nezajímá že by měli někam chodit na web, něco dohledávat. Prostě přijde faktura za služby a když se ví o co se jedná, tak se zaplatí. Ale Odorik faktury neposílá ! Nebo si myslíš, že nějaká účetní která má spoustu práce z fakturací, z výplatami, daňovém přiznání, ... má ještě čas se přihlašovat někam na web aby si přečetla co by ještě mohla ?
Podle mně je potřeba zákazníkovy ulehčit vše co je možné, aby neměl důvod danou činnost odložit, protože teď zrovna nemá čas. To je moje zkušenost z praxe. Samozřejmě pokud má Odorik zájem i firmy, kde se běžně hradí faktury. Souhlasím že by bylo lepší zaslat přímo proformafakturu.
Pokud se budeme bavit o počítačových nadšencích, či fyzické osobě tak pak plně souhlasím. Pro mně to problém není, ale pro plno zákazníků ...
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8562
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: faktura

Příspěvek od xsouku04 »

Tydýt píše:
Pitomec píše:Snad není takový problém se přihlásit ke svému účtu a nechat si vygenerovat doklad k platbě. Otázka sotva pár minut...
Je vhodné si uvědomit, že na firmě se nikdo nezajímá že by měli někam chodit na web, něco dohledávat. Prostě přijde faktura za služby a když se ví o co se jedná, tak se zaplatí. Ale Odorik faktury neposílá ! Nebo si myslíš, že nějaká účetní která má spoustu práce z fakturací, z výplatami, daňovém přiznání, ... má ještě čas se přihlašovat někam na web aby si přečetla co by ještě mohla ?
Podle mně je potřeba zákazníkovy ulehčit vše co je možné, aby neměl důvod danou činnost odložit, protože teď zrovna nemá čas. To je moje zkušenost z praxe. Samozřejmě pokud má Odorik zájem i firmy, kde se běžně hradí faktury. Souhlasím že by bylo lepší zaslat přímo proformafakturu.
Pokud se budeme bavit o počítačových nadšencích, či fyzické osobě tak pak plně souhlasím. Pro mně to problém není, ale pro plno zákazníků ...
Souhlasím. Také bychom mohli posílat třeba měsíční reporty, kde shrneme měsíční útratu za minulý měsíc a podle toho automaticky navrhneme částku na dobití. Že to vlastně není daňový doklad, ale jen jakýsi přehled by už většina účetních mohla skousnout, protože to nenaruší jejich zažité uvažování a mohou mít přehled o utracených částkách bez toho, aby se někam museli přihlašovat. Mohli by to navíc k daňovým dokladům přikládat, i když oficiální příloha to nebude, a ukazovat tak případné kontrole, za co přesně to bylo utraceno.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: faktura

Příspěvek od Pitomec »

Tydýt píše:
Pitomec píše:Snad není takový problém se přihlásit ke svému účtu a nechat si vygenerovat doklad k platbě. Otázka sotva pár minut...
Je vhodné si uvědomit, že na firmě se nikdo nezajímá že by měli někam chodit na web, něco dohledávat. Prostě přijde faktura za služby a když se ví o co se jedná, tak se zaplatí. Ale Odorik faktury neposílá ! Nebo si myslíš, že nějaká účetní která má spoustu práce z fakturací, z výplatami, daňovém přiznání, ... má ještě čas se přihlašovat někam na web aby si přečetla co by ještě mohla ?
Podle mně je potřeba zákazníkovy ulehčit vše co je možné, aby neměl důvod danou činnost odložit, protože teď zrovna nemá čas. To je moje zkušenost z praxe. Samozřejmě pokud má Odorik zájem i firmy, kde se běžně hradí faktury. Souhlasím že by bylo lepší zaslat přímo proformafakturu.
Pokud se budeme bavit o počítačových nadšencích, či fyzické osobě tak pak plně souhlasím. Pro mně to problém není, ale pro plno zákazníků ...
Ve firmě snad není jenom účetní, ne? Co takhle jednatel, různí ředitelé, vedoucí apod.? To mají tolik jiné práce? Pak je až s podivem, že se vůbec dostali k tomu, aby si zřídili službu u Odoriku, kde je návštěva toho webu defacto taky podmínkou...
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 51
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: faktura

Příspěvek od Tydýt »

xsouku04 píše: Souhlasím. Také bychom mohli posílat třeba měsíční reporty, kde shrneme měsíční útratu za minulý měsíc a podle toho automaticky navrhneme částku na dobití......
Ano souhlasím. Myslím že se to vzájemně ani nevylučuje. Jen by bylo dobré, aby ten report byl lehce tisknutelný pro účely archivace, popřípadě jako příloha. Také v něm uvést veškeré platební informace.
Je ale také důležité aby po zaplacení přišel automaticky daňový doklad.
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 51
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: faktura

Příspěvek od Tydýt »

Pitomec píše: Ve firmě snad není jenom účetní, ne? Co takhle jednatel, různí ředitelé, vedoucí apod.? To mají tolik jiné práce? Pak je až s podivem, že se vůbec dostali k tomu, aby si zřídili službu u Odoriku, kde je návštěva toho webu defacto taky podmínkou...
Zřídit účet může IT technik, známy, nebo telefonní specialista. Prostě nikdo z firmy. Je to jednorázová činnost. Zákazník pak je spokojen, že platí méně ale nechtěj po něm aby si něco zjišťoval. Je to samozřejmě věc Odoriku, zda chtějí jen zákazníky, kteří mají spoustu času, nebo i ty, kteří se starají o svůj byznys a dají na doporučení někoho, komu v daném oboru věří.

Možná bych ještě doplnil, jedná se zejména o geografická čísla.
Naposledy upravil(a) Tydýt dne ned 23. úno 2014 12:24:34, celkem upraveno 1 x.
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: faktura

Příspěvek od Pitomec »

Nebudeme se tady přít o tom, kdo zřídí účet nebo platí faktury, ale nepochybně se každý odpovědný majitel firmy minimálně zajímá o hovory a obzvlášť v případě, že si jako poskytovatele vybral Odorika. Pokud je to firma, které je všechno jedno, tak mají dávno nějaký FLAT od velké trojky s inkasem k tomu a nemusí nic řešit.
jlo
Příspěvky: 166
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: faktura

Příspěvek od jlo »

Pitomec píše:nepochybně se každý odpovědný majitel firmy minimálně zajímá o hovory a obzvlášť v případě, že si jako poskytovatele vybral Odorika. Pokud je to firma, které je všechno jedno, tak mají dávno nějaký FLAT od velké trojky s inkasem k tomu a nemusí nic řešit.
Pane kolego, obávám se, že pravděpodobně jste nikdy žádnou firmu (větší než garážovou) nevlastnil, ani jste tam nebyl v nějaké řídící funkci. Odpovědný majitel, který nechce zkrachovat, se zajímá pouze o to, co je pro chod firmy klíčové - což v souvislosti s telefonními hovory znamená tak maximálně celkovou ekonomickou bilanci (a často i tohle je - z jeho úrovně - jen nepodstatný údaj). I řešení toho, který konkrétní operátor jim poskytuje služby, by měl delegovat na někoho jiného, natož aby se zajímal o nějaké jednotlivé faktury. A ano, asi byste se divil, ti „ředitelé, vedoucí apod.“ mají, resp. měli by mít (jinak je ta firma vedena opravdu špatně) dost jiné práce, než dohledávat daňové doklady.
(To samozřejmě neznamená, že oné firmě by bylo „všechno jedno“. Naopak. Vybrat si operátora je důležité a důležité je i neplatit ani o stokorunu víc, než je nutné. Ale ten, kdo se o to stará, nesmí mít díky tomu víc práce, než je standardem - jinak se to ve výsledku nejspíš nevyplatí. A fakturace, resp. automatické zasílání daňových dokladů standardem prostě je.)
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: faktura

Příspěvek od Hooonza »

Mohl by být brán i ohled na zabezpečení údajů, z webu si doklady stáhnete přes zabezpečené připojení, zato maily jsou jako koresponďáky, tam to zabezpečené nemáte - ledaže byste se speciálně s odorikem na nějakém šifrování domluvil, ale nevím o tom, že by tuhle službu nabízeli.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: faktura

Příspěvek od Pitomec »

jlo píše:
Pitomec píše:nepochybně se každý odpovědný majitel firmy minimálně zajímá o hovory a obzvlášť v případě, že si jako poskytovatele vybral Odorika. Pokud je to firma, které je všechno jedno, tak mají dávno nějaký FLAT od velké trojky s inkasem k tomu a nemusí nic řešit.
Pane kolego, obávám se, že pravděpodobně jste nikdy žádnou firmu (větší než garážovou) nevlastnil, ani jste tam nebyl v nějaké řídící funkci. Odpovědný majitel, který nechce zkrachovat, se zajímá pouze o to, co je pro chod firmy klíčové - což v souvislosti s telefonními hovory znamená tak maximálně celkovou ekonomickou bilanci (a často i tohle je - z jeho úrovně - jen nepodstatný údaj). I řešení toho, který konkrétní operátor jim poskytuje služby, by měl delegovat na někoho jiného, natož aby se zajímal o nějaké jednotlivé faktury. A ano, asi byste se divil, ti „ředitelé, vedoucí apod.“ mají, resp. měli by mít (jinak je ta firma vedena opravdu špatně) dost jiné práce, než dohledávat daňové doklady.
(To samozřejmě neznamená, že oné firmě by bylo „všechno jedno“. Naopak. Vybrat si operátora je důležité a důležité je i neplatit ani o stokorunu víc, než je nutné. Ale ten, kdo se o to stará, nesmí mít díky tomu víc práce, než je standardem - jinak se to ve výsledku nejspíš nevyplatí. A fakturace, resp. automatické zasílání daňových dokladů standardem prostě je.)
Firem jsem měl několik a něco mně ještě zůstalo :D a proto taky vím, že každá negarážová firma má dávno nějakou neveřejnou nabídku od velké trojky. Protože tam opravdu nikdo nemá čas ani náladu řešit záležitosti okolo volání.
Pokud jde o automatické zasílání faktur, tak já proti tomu vůbec nejsem, ale přece jenom to u prepaid služby není zrovna obvyklé. A znovu opakuju, že údajná nemožnost si nechat vygenerovat fakturu na webu je nesmysl. Přes webové rozhraní si svůj účet můžu spravovat u Vodafone, u 802.cz a nepochybně dalších poskytovatelů a nikde není zádrhel v tom, že by majitel firmy (nebo jiný odpovědný pracovník) neměl čas se tam přihlásit, jak tady bylo naznačeno. Tím bych to ze své strany uzavřel, ostatně Odorik má jistě k dispozici i statistiky přihlašování se k účtům, takže sám ví, kolik lidí (ne)chodí na svůj účet...
Odpovědět