Se slušnou "šedivkou" je dohoda. Ale zrovna u Bonerixu si s tou slušností příliš jistý nejsem...xsouku04 píše:Je otázka, jestli tyto šedivky budou respektovat alespoň možnost vypovědět smlouvu a doplatit 1/5 poplatků po zbývající období. Asi by měly, ale je možné, že to budou zkoušet neumožnit. Většinou ale šedivky dávají rozumnou výpovědní dobu.
Jak se zbavit závazku na 2 roky
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
Tento týden obdržela sestra oznámení od O2, že jí změní její tarif O2 Pohoda (do 12/2014) za 180 Kč/měs na "supervýhodný" 3x dražší Free za 474,-
Změna má proběhnout v rozmezí 13.4. - 23.4. (příští týden).
Něco podobného jí poslali ve faktuře cca před měsícem, ale nevšimla si toho.
Ptal jsem se na to na prodejně O2 a prý žádný problém vygenerovat ČVOP a přejít, radši co nejdřív, jen jsem neměl plnou moc ověřenou, takže jsem to nemohl uskutečnit sám.
Tak jsem jí koupil Odorik SIM a zaúkoloval jí, ať zjistí, jak je to se závazky, či stornopoplatky a ať zrovna zjistí ČVOP. Po sáhodlouhém přemlouvání na infolince jí řekli, že výpovědní dobu má 6 týdnů a že mezitím jí vstoupí platnost ten drahý Free tarif. ČVOP pošlou pouze poštou a to kdoví kdy, už by mohl naskočit ten Free. Teď nevím, jestli pouhým používáním SIMky s Free tarifem by souhlasila s novými podmínkami a nedej Bůh, aby tam byl zas nějaký závazek nebo výpovědní lhůta.
Tak takhle jedná kyslík se svými zákazníky. Výpovědi operátorů se rozcházejí, člověk neví, na čem je a co si může dovolit, aby neměl problémy.
Nejradši bych jí to portoval hned po obdržení ČVOP (za těch 5 dní), ale bojím se, aby pak O2 nezačalo vymáhat nějaké sankce...
Změna má proběhnout v rozmezí 13.4. - 23.4. (příští týden).
Něco podobného jí poslali ve faktuře cca před měsícem, ale nevšimla si toho.
Ptal jsem se na to na prodejně O2 a prý žádný problém vygenerovat ČVOP a přejít, radši co nejdřív, jen jsem neměl plnou moc ověřenou, takže jsem to nemohl uskutečnit sám.
Tak jsem jí koupil Odorik SIM a zaúkoloval jí, ať zjistí, jak je to se závazky, či stornopoplatky a ať zrovna zjistí ČVOP. Po sáhodlouhém přemlouvání na infolince jí řekli, že výpovědní dobu má 6 týdnů a že mezitím jí vstoupí platnost ten drahý Free tarif. ČVOP pošlou pouze poštou a to kdoví kdy, už by mohl naskočit ten Free. Teď nevím, jestli pouhým používáním SIMky s Free tarifem by souhlasila s novými podmínkami a nedej Bůh, aby tam byl zas nějaký závazek nebo výpovědní lhůta.
Tak takhle jedná kyslík se svými zákazníky. Výpovědi operátorů se rozcházejí, člověk neví, na čem je a co si může dovolit, aby neměl problémy.
Nejradši bych jí to portoval hned po obdržení ČVOP (za těch 5 dní), ale bojím se, aby pak O2 nezačalo vymáhat nějaké sankce...
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
My dopadli tak že po 6 týdnech nic.. (žádali sme o přechod na kredit..) Samože se to přeplo a fakturka hezky naboptnala.. nejspíš se Vám stane to samé, hlavně jak na infolince tvrdí že se to nepřepne a zustane to na tom puvodním... a každý telefonista na infolince tvrdí něco jineho..
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
Tak jsem se dozvěděl, že ČVOP samo obsahuje nejbližší možné datum portace a když tam O2 nastaví 6 týdnů, tak to dřív nepůjde přenést k Odoriku.
Bude to chtít jít tvrději po O2, ať umožní změnu hned (než dojde k přechodu na drahý Free), asi na základě porušení smluvních podmínek nastavených pro současný tarif. Jen si tím porušením nejsem na beton jistý, aby to klaplo.
Pak jsme jim schopni poslat doporučeně písemnou výpověď s výše odůvodněným porušením smlouvy (chystajícím se) a současnou žádostí o ČVOP pro přechod.
Snad by to číslo nezrušili úplně.
Jen tou oprávněností výpovědi pro porušení podmínek si nejsem zcela jistý, aby se to pak neobrátilo proti nám, jako neoprávněné odstoupení a neplacení závazků či výpovědní lhůty.
Bude to chtít jít tvrději po O2, ať umožní změnu hned (než dojde k přechodu na drahý Free), asi na základě porušení smluvních podmínek nastavených pro současný tarif. Jen si tím porušením nejsem na beton jistý, aby to klaplo.
Pak jsme jim schopni poslat doporučeně písemnou výpověď s výše odůvodněným porušením smlouvy (chystajícím se) a současnou žádostí o ČVOP pro přechod.
Snad by to číslo nezrušili úplně.
Jen tou oprávněností výpovědi pro porušení podmínek si nejsem zcela jistý, aby se to pak neobrátilo proti nám, jako neoprávněné odstoupení a neplacení závazků či výpovědní lhůty.
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
Po dlouhém procházení diskuzí, zákonů a informací, např:
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/23 ... tarif-free
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/28 ... ni-smlouvy
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/23 ... bez-sankce
a přijatých rad zde: http://www.telefonujeme.cz/about8388-0-asc-9.html
jsem opět volal na infolinku O2 se žádostí o okamžité odstoupení od smlouvy (na základě jednostranné změny podmínek) a opět jsem byl odmítnut s odvoláním na výpovědní lhůtu 6 týdnů, která je daná zákonem, tečka.
Situaci jsem řešil a rozporoval ještě přímo na O2 fóru zde: https://www.o2.cz/osobni/forum/?topic_i ... o_id=36883
kde jiný uživatel radil co a jak a důrazně se zmiňoval o Českém telekomunikačním úřadu a o hrozící velmi tučné pokutě pro O2.
Najednou se ledy hnuly a naráz volala sama operátorka s omluvou a vygenerováním ČVOP, které platí už ode dneška! (4 až 7 číslice ve formátu MMDD).
Tak jsem s radostí vytvořil sestře nový účet Odoriku.
Jen v tom chvatu jsem nastavil datum portace na Velokonoční pondělí, to bych rád změnil, dám SZ...
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/23 ... tarif-free
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/28 ... ni-smlouvy
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/23 ... bez-sankce
a přijatých rad zde: http://www.telefonujeme.cz/about8388-0-asc-9.html
jsem opět volal na infolinku O2 se žádostí o okamžité odstoupení od smlouvy (na základě jednostranné změny podmínek) a opět jsem byl odmítnut s odvoláním na výpovědní lhůtu 6 týdnů, která je daná zákonem, tečka.
Situaci jsem řešil a rozporoval ještě přímo na O2 fóru zde: https://www.o2.cz/osobni/forum/?topic_i ... o_id=36883
kde jiný uživatel radil co a jak a důrazně se zmiňoval o Českém telekomunikačním úřadu a o hrozící velmi tučné pokutě pro O2.
Najednou se ledy hnuly a naráz volala sama operátorka s omluvou a vygenerováním ČVOP, které platí už ode dneška! (4 až 7 číslice ve formátu MMDD).
Tak jsem s radostí vytvořil sestře nový účet Odoriku.
Jen v tom chvatu jsem nastavil datum portace na Velokonoční pondělí, to bych rád změnil, dám SZ...
Re: Jak se zbavit závazku na 2 roky
máte to přímo v tom vyúčtování (teda pokud neposílají každému něco jiného)Kukin píše:Tak jsem se dozvěděl, že ČVOP samo obsahuje nejbližší možné datum portace a když tam O2 nastaví 6 týdnů, tak to dřív nepůjde přenést k Odoriku.
Bude to chtít jít tvrději po O2, ať umožní změnu hned (než dojde k přechodu na drahý Free), asi na základě porušení smluvních podmínek nastavených pro současný tarif. Jen si tím porušením nejsem na beton jistý, aby to klaplo.
Pak jsme jim schopni poslat doporučeně písemnou výpověď s výše odůvodněným porušením smlouvy (chystajícím se) a současnou žádostí o ČVOP pro přechod.
Snad by to číslo nezrušili úplně.
Jen tou oprávněností výpovědi pro porušení podmínek si nejsem zcela jistý, aby se to pak neobrátilo proti nám, jako neoprávněné odstoupení a neplacení závazků či výpovědní lhůty.
jinak závazek je to vždy oboustranný, vy se zavazujete platit a operátor vám poskytovat (stejnou) službu. změnou podmínek operátor svůj závazek vypovídá a navrhuje další smlouvu.. (a dost nechápu, že vesměs horší=dražší. že by to většina lidí ignorovala a ve výsledku se to telefonice vyplatilo?)... Do dne změny tarifu máte také právo zrušit službu bez sankce...
loni před vánocemi se všude řešilo, že portaci jinam musí operátor umožnit do 4 dnů bez ohledu na případné smluvní výpovědní doby. od vodafonu jsem taky odportoval cca do týdne od žádosti (ale zaúčtovali si celý paušál až do konce fakturačního období), přesto teď má telefonica na webu "42 dní od podání výpovědi.." (https://www.o2.cz/osobni/197133-stavaji ... luzby.html). má někdo aktuální zkušenost?
každopádně platí, že to budou zkoušet, a operátoři dost často správnou informaci ani neznají nebo jsou líní hledat mi se u telefonicy osvědčilo dojít na prodejnu, sepsat výpověď (trochu se cukali, že mám kamsi volat, taky byl konec měsíce a pošta už by to nestihla) a pak už jen čekat - a hlídat vyúčtování, protože kupodivu od data výpovědi začali špatně počítat slevy na paušál. pomáhá taky info o možné stížnosti na ČTÚ, toho se docela bojí = konkrétní smlouva na pár stokorun za tučnou pokutu nestojí
EDIT: ze zvědavosti jsem nakouknul do těch podmínek O2. při "vzdorování" operátora jej doporučuju navést na správný odstavec podmínek (http://www.o2.cz/file_conver/333406/Vse ... nikace.pdf):
9.9 Výpověď – zrušení Služby ze strany Účastníka: Účastník může podat výpověď, resp. žádost o zrušení Služby:
9.9.1 (podstatná změna podmínek) pokud O2 jednostranně změnila Smluvní podmínky podle odst. 17.6 kromě
případů, kdy ke změně došlo na základě změny právní úpravy nebo rozhodnutí ČTÚ podle § 63 odst. 5 ZoEK,
je Účastník oprávněn do okamžiku nabytí účinnosti dané změny žádat o zrušení Služby bez sankce a Služba
bude zrušena dnem doručení žádosti O2, resp. v případě telefonické výpovědi dnem identifikace Účastníka
prostřednictvím ČVOP, nebo
...
9.9.4 i bez uvedení důvodu; v takovém případě bude Služba zrušena po uplynutí výpovědní doby v délce šesti
týdnů, která počíná běžet ode prvního dne následujícího po doručení žádosti o zrušení Služby O2, není-li
v Provozních podmínkách stanoveno jinak.