
Přes všechny pokroky moderní doby tento adaptér za 750 Kč asi poslouží nejlépe. Zvláště pokud máte k dispozici
nějaké starší telefony, nebo rozvody po bytě/domě.
http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/t ... dytone-701
Jenže za 1 ) Musím mít O2 jelikož mám závazek na 2 roky, tudíž musím mít internet i hlas od O2MaT píše:Jednoduše - pokud se chcete zbavit pevné linky, vykašlete se na splitter a připojíte to co k Vám vede od O2 (nebo od koho) rovnou do modemu. Ten modem má jen jeden výstup na ethernet, nebo funguje zároveň jako router a jsou tam ty zdířky třeba 2 nebo 4? Pokud jen jedna, tak si pořiďte router (většina lidí si pořizuje nějaké WiFi AP - kde kromě toho, že mají asi 4 ethernetové porty mají ještě po bytě WiFi). Pokud v modemu těch ethernetových zástrček máte víc, nemusíte nic dalšího pořizovat. Do jedné z nich zapojíte počítač, do další ethernetovým kabelem právě tenhle adaptér. A do adaptéru pak ten starý analogový telefon.
Pak tedy ale také doporučuji u O2 (nebo od koho to máte) zlikvidovat hlasový tarif, ať za to zbytečně neplatíte - a chtít jen data. Ale asi se budou zuby nehty bránit (tzn. budou Vám nabízet různé vtipné balíčky jako "100 minut volání na pevné sítě jen za 100 Kč za měsíc"). Tak se nedejte a kašlete na ně...
A pokud tu O2 linku opravdu chcete zachovat, tak pak existovaly i adaptéry, do kterých se zároveň dala připojit i klasická analogová linka (to co byste měl ze splitteru) a telefon k takovému adaptéru připojený pak vlastně seděl jak na původní pevné lince, tak na VoIP.
Pro zajímavost třeba VoIP základny od Gigasetu umí kromě 6 SIP účtů obsluhovat také jednu FXP linku (tzn. obyčejná "analogová pevná"). Myšleno je to hlavně jako záloha. Když nepůjde internet - a půjde aspoň ta pevná - tak si aspoň nějak (draze) zavoláte. Ale samozřejmě když jde internet, voláte přes VoIP a tudíž levněji.
Já třeba do téhle zdířky mám připojený telefonní kabel z kabelového modemu UPC. UPC mi totiž stále vnucuje jejich telefonní linku. Ta je v podstatě úplně k ničemu - jediná její výhoda je, že volání z ní na infolinku UPC je zdarma. Problém ovšem je, že volat já bych jim potřeboval jedině když to nejde - no a když "to nejde", tak obvykle nejde ani ten jejich telefon, tak tam stejně musím volat z mobilu nebo psát e-mail. Ale také je musím pochváliat - od těch dob co jsem přešel na UPC Business, tak jim moc volat nepotřebuju - když se něco děje, tak jim napíšu mail (třeba i z mobilu) a oni pak zavolají sami.