Problém: opožděné připojení volající strany
Problém: opožděné připojení volající strany
Mám problém s tím, že někomu volám ze SIP-klienta a zatímco já pořád slyším vyzvánění, volaná strana už dávno zvedla telefon, slyší ticho a teprve cca po 8 sek. jsme propojeni a slyšíme se. Tenhle dost otravná závada, která se projevuje tak, že volaný je při spojení hovoru již řádně „vytočen“, domnívaje se, že si z něj dělám šoufky, se podle mého pozorování vyskytuje při volání na pevné linky. Používám vestavěný klient Nokie N95 a připojení 3G. Jak ale říkám, na mobily to funguje nejpíš v pořádku, takže si myslím, že klient v tom roli hrát nebude. Z odoriku.exe jsem měl možnost ozkoušet jen volání na mobil, tam to bylo v pohodě, na pevné linky nemám moc možnost to testovat.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8563
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém: opožděné připojení volající strany
Můžete poslat id hovoru, u kterého se to stalo? viz http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Re: Problém: opožděné připojení volající strany
Např. 105550778. Volal jsem včera také přes sipa, tam se to stalo také, ale ve výpise tenhle hovor není.xsouku04 píše:Můžete poslat id hovoru u kterého se to stalo ? viz http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8563
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém: opožděné připojení volající strany
Ten hovor se mi jeví v pořádku. RTP proudí oběma směry hned od začátku. Jen kvalita internetu nic moc. Jitter (pakety přicházející směrem od vás) byl do 150 ms. Pokud to protistrana slyší, řešením by mohl být prefix. *089XXXXXX Nespletl jste si to s jiným hovorem?osmdesát píše:Např. 105550778. Volal jsem včera také přes sipa, tam se to stalo také, ale ve výpise tenhle hovor není.xsouku04 píše:Můžete poslat id hovoru u kterého se to stalo ? viz http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Hovory přes SIPA opravdu ve výpise nejsou, nejde to totiž přes náš billing. Zvuk jde dokonce napřímo mezi Vašim telefonem a daným operátorem. Ty ani analyzovat nemůžeme, protože zvuk samotný ani nejde přes naši ústřednu.
Re: Problém: opožděné připojení volající strany
To je divné, mám za to, že to byl tenhle hovor, ale můžu se mýlit. Další takto postižené hovory už si nepamatuji, takže nemůžu dát id, ale každopádně jsem si nastavil SIP na port s jitter buferem a zatím vše funguje správně, zkoušel jsem volání přes sipa a bylo taky dobré.
Jak funguje signalizace při vyzvánění hovoru? Útředna kontinuálně posílá vyzváněcí tón už ve formě audia, anebo sip klient pouze jednorázově obdrží značku vyzvánění, vyzváněcí tón si generuje sám do té doby, než obdrží zvukový stream a pak se připojí audio?
Pokud by šlo o druhý případ, pak může být opravdu problém s mým internetem, kdy přechod na RTP trvá neúnosně dlouho, i když na ústředně se to tváří, že to proudilo hned...
Budu to teď víc sledovat a jakmile se objeví takto postižený hovor, nahlásím jeho id.
Jak funguje signalizace při vyzvánění hovoru? Útředna kontinuálně posílá vyzváněcí tón už ve formě audia, anebo sip klient pouze jednorázově obdrží značku vyzvánění, vyzváněcí tón si generuje sám do té doby, než obdrží zvukový stream a pak se připojí audio?
Pokud by šlo o druhý případ, pak může být opravdu problém s mým internetem, kdy přechod na RTP trvá neúnosně dlouho, i když na ústředně se to tváří, že to proudilo hned...
Budu to teď víc sledovat a jakmile se objeví takto postižený hovor, nahlásím jeho id.