Asterisk - billing na trunku
Asterisk - billing na trunku
Zdravím vás všechny.
Chci se zeptat, jestli jste někdo na Asterisku neřešil následující věc.
Pro jednoho klienta potřebuju hlídat, kolik minut provolal přes který trunk. Pokud počet provolaných minut na trunku přesáhne 2000 minut, potřebuju, aby ten trunk byl až do konce účetního období vyhozený z odchozích rout a místo toho jely hovory přes další trunk.
Je možné nějaký takový monitoring na Asterisku udělat ? Nejlépe přes FreePBX. Umim si to vyřešit PHP skriptem, kdy si přímo zedituju MySQL tabulky, ale to prostě není ono.
Díky za rady
Chci se zeptat, jestli jste někdo na Asterisku neřešil následující věc.
Pro jednoho klienta potřebuju hlídat, kolik minut provolal přes který trunk. Pokud počet provolaných minut na trunku přesáhne 2000 minut, potřebuju, aby ten trunk byl až do konce účetního období vyhozený z odchozích rout a místo toho jely hovory přes další trunk.
Je možné nějaký takový monitoring na Asterisku udělat ? Nejlépe přes FreePBX. Umim si to vyřešit PHP skriptem, kdy si přímo zedituju MySQL tabulky, ale to prostě není ono.
Díky za rady
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8536
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterisk - billing na trunku
Dobrý den,
Řešení, kdy si pomocí skriptu, který budete spouštět s cronu budete provádět kontrolu počtu minut a až počet minut dosáhne jistého množství provedete přepnutí se mi nezdá jako špatné.
Řešení, kdy si pomocí skriptu, který budete spouštět s cronu budete provádět kontrolu počtu minut a až počet minut dosáhne jistého množství provedete přepnutí se mi nezdá jako špatné.
Re: Asterisk - billing na trunku
Ano, to není špatné řešení. Ale je jaksi časově o dost náročnějśí než udělat pár kliknutí ve FreePBX. Proto se radši zeptám nejdřív tady odborníků, než se vrhnu na to skriptováníxsouku04 píše:Dobrý den,
Řešení, kdy si pomocí skriptu, který budete spouštět s cronu budete provádět kontrolu počtu minut a až počet minut dosáhne jistého množství provedete přepnutí se mi nezdá jako špatné.

- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8536
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asterisk - billing na trunku
Osobně nemám moc zkušeností s freepbx, ale nepředpokládám, že by tohle byla běžná záležitost a šla nějak naklikat.
Re: Asterisk - billing na trunku
Hmm, vypadá to, že opravdu nejde... njn, co se dá dělat. Vypadá to na PHP či Bash skriptíkxsouku04 píše:Osobně nemám moc zkušeností s freepbx, ale nepředpokládám, že by tohle byla běžná záležitost a šla nějak naklikat.
Re: Asterisk - billing na trunku
A jak ošetříte tu situaci, kdy poslední hovory nastartované v 1998 minutě počítadla budou 4 a budou trvat všechny 4 65 minut? Přerušíte hovor? Anebo je necháte doběhnout?
Re: Asterisk - billing na trunku
Asterisk je dost chytrý na to, aby hovory nechal samozřejmě doběhnoutvpe píše:A jak ošetříte tu situaci, kdy poslední hovory nastartované v 1998 minutě počítadla budou 4 a budou trvat všechny 4 65 minut? Přerušíte hovor? Anebo je necháte doběhnout?

Re: Asterisk - billing na trunku
to je myslím standardní chování, já se ptám na to, mě naopak zajímá, jak udělat, aby se těch 2000 nepřetočilo...
Re: Asterisk - billing na trunku
Jednoduše. Nebude se počítat do 2000 ale třeba do 1900. Vzhledem k povaze zákazníka je jasné, že i kdyby v tu chvíli jely všechny venkovní hovory, tak se těch 100 minut nepřekročí. Nebo počítat do 1800... vždy je to o kompromisu.vpe píše:to je myslím standardní chování, já se ptám na to, mě naopak zajímá, jak udělat, aby se těch 2000 nepřetočilo...
Ale to stejně tebe zajímat nemusí. Ty máš přeci úžasné mobilní tarify

Re: Asterisk - billing na trunku
Takže nijak, toho jsem se bál 
Narážel jsem na to, že i TSP dříve neuměli stopnout hovor po projetí určité sumy a teď už to imho se "naučili". Ale je asi fakt, že vývoj takového řešení pro tebe nemá cenu, že ty chceš chceš od téčka balíčky 2000 minut
update: I když vlastně tohle přece musí i voip tsp řešit, tak to by nám mohl odorik prozradit, jak to vlastně má ošéfované (když udělám 10 paralelních hovorů, že mě ustřihne přesně včas všechno) anebo kolik lze jít do mínusu?

Narážel jsem na to, že i TSP dříve neuměli stopnout hovor po projetí určité sumy a teď už to imho se "naučili". Ale je asi fakt, že vývoj takového řešení pro tebe nemá cenu, že ty chceš chceš od téčka balíčky 2000 minut

update: I když vlastně tohle přece musí i voip tsp řešit, tak to by nám mohl odorik prozradit, jak to vlastně má ošéfované (když udělám 10 paralelních hovorů, že mě ustřihne přesně včas všechno) anebo kolik lze jít do mínusu?