Asterisk - billing na trunku

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
vanas
Příspěvky: 72
Registrován: úte 17. led 2012 23:05:34

Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vanas »

Zdravím vás všechny.

Chci se zeptat, jestli jste někdo na Asterisku neřešil následující věc.

Pro jednoho klienta potřebuju hlídat, kolik minut provolal přes který trunk. Pokud počet provolaných minut na trunku přesáhne 2000 minut, potřebuju, aby ten trunk byl až do konce účetního období vyhozený z odchozích rout a místo toho jely hovory přes další trunk.

Je možné nějaký takový monitoring na Asterisku udělat ? Nejlépe přes FreePBX. Umim si to vyřešit PHP skriptem, kdy si přímo zedituju MySQL tabulky, ale to prostě není ono.

Díky za rady
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8536
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od xsouku04 »

Dobrý den,
Řešení, kdy si pomocí skriptu, který budete spouštět s cronu budete provádět kontrolu počtu minut a až počet minut dosáhne jistého množství provedete přepnutí se mi nezdá jako špatné.
vanas
Příspěvky: 72
Registrován: úte 17. led 2012 23:05:34

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vanas »

xsouku04 píše:Dobrý den,
Řešení, kdy si pomocí skriptu, který budete spouštět s cronu budete provádět kontrolu počtu minut a až počet minut dosáhne jistého množství provedete přepnutí se mi nezdá jako špatné.
Ano, to není špatné řešení. Ale je jaksi časově o dost náročnějśí než udělat pár kliknutí ve FreePBX. Proto se radši zeptám nejdřív tady odborníků, než se vrhnu na to skriptování :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8536
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od xsouku04 »

Osobně nemám moc zkušeností s freepbx, ale nepředpokládám, že by tohle byla běžná záležitost a šla nějak naklikat.
vanas
Příspěvky: 72
Registrován: úte 17. led 2012 23:05:34

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vanas »

xsouku04 píše:Osobně nemám moc zkušeností s freepbx, ale nepředpokládám, že by tohle byla běžná záležitost a šla nějak naklikat.
Hmm, vypadá to, že opravdu nejde... njn, co se dá dělat. Vypadá to na PHP či Bash skriptík
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vpe »

A jak ošetříte tu situaci, kdy poslední hovory nastartované v 1998 minutě počítadla budou 4 a budou trvat všechny 4 65 minut? Přerušíte hovor? Anebo je necháte doběhnout?
vanas
Příspěvky: 72
Registrován: úte 17. led 2012 23:05:34

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vanas »

vpe píše:A jak ošetříte tu situaci, kdy poslední hovory nastartované v 1998 minutě počítadla budou 4 a budou trvat všechny 4 65 minut? Přerušíte hovor? Anebo je necháte doběhnout?
Asterisk je dost chytrý na to, aby hovory nechal samozřejmě doběhnout :-)
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vpe »

to je myslím standardní chování, já se ptám na to, mě naopak zajímá, jak udělat, aby se těch 2000 nepřetočilo...
vanas
Příspěvky: 72
Registrován: úte 17. led 2012 23:05:34

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vanas »

vpe píše:to je myslím standardní chování, já se ptám na to, mě naopak zajímá, jak udělat, aby se těch 2000 nepřetočilo...
Jednoduše. Nebude se počítat do 2000 ale třeba do 1900. Vzhledem k povaze zákazníka je jasné, že i kdyby v tu chvíli jely všechny venkovní hovory, tak se těch 100 minut nepřekročí. Nebo počítat do 1800... vždy je to o kompromisu.

Ale to stejně tebe zajímat nemusí. Ty máš přeci úžasné mobilní tarify :-D
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: Asterisk - billing na trunku

Příspěvek od vpe »

Takže nijak, toho jsem se bál :-D
Narážel jsem na to, že i TSP dříve neuměli stopnout hovor po projetí určité sumy a teď už to imho se "naučili". Ale je asi fakt, že vývoj takového řešení pro tebe nemá cenu, že ty chceš chceš od téčka balíčky 2000 minut :-)

update: I když vlastně tohle přece musí i voip tsp řešit, tak to by nám mohl odorik prozradit, jak to vlastně má ošéfované (když udělám 10 paralelních hovorů, že mě ustřihne přesně včas všechno) anebo kolik lze jít do mínusu?
Odpovědět