Dvojité účtovanie hovorov
Dvojité účtovanie hovorov
Dobrý deň,
účet u odorika mám prepojený so slovenským VOIP operátorom - kvôli tomu, aby som mohol používať slovenské číslo. Včera som si všimol, že ak volám z Odorika, tak za hovor mi strhne kredit jak Odorik, tak slovenský operátor. Ako je to možné? Hovori som uskutočňoval cez Router so SIP registráciou, aj cez program Odorik.exe.
Podľa výpisu z SK operátora k tomu došlo prvý krát 25.05.2015 ID hovoru: 121912925. Naposledy sa tu udialo napr včera, ID: 125936994. Myslím, že sa to deje pravidelne pri každom hovore. Posledný hovor, ktorý bol korektne účtovaný je zo dňa 25.05.2015 ID: 121886848.
Ďakujem za objasnenie
účet u odorika mám prepojený so slovenským VOIP operátorom - kvôli tomu, aby som mohol používať slovenské číslo. Včera som si všimol, že ak volám z Odorika, tak za hovor mi strhne kredit jak Odorik, tak slovenský operátor. Ako je to možné? Hovori som uskutočňoval cez Router so SIP registráciou, aj cez program Odorik.exe.
Podľa výpisu z SK operátora k tomu došlo prvý krát 25.05.2015 ID hovoru: 121912925. Naposledy sa tu udialo napr včera, ID: 125936994. Myslím, že sa to deje pravidelne pri každom hovore. Posledný hovor, ktorý bol korektne účtovaný je zo dňa 25.05.2015 ID: 121886848.
Ďakujem za objasnenie
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8564
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Pokud chcete, aby odchozí hovor šel přes slovenského operátora, je třeba volaná číslo zadat do rychlých kontaktů a použít tzv. SIPA.
U odchozích hovorů, které uvádíte, hovory šly přes našeho dodavatele, tedy slovenský operátor vám hovory nemá účtovat, a pokud to opravdu dělá (prosím zkontrolujte), tedy krade. Za hovory už totiž dostal jednou zaplaceno velkoobchodně.
Pokud je pravda, že je vám za hovory účtováno dvakrát, je to opravdu velmi zvláštní kuriozita a chyba v billingu Vašeho slovenského operátora.
Předpokládám ale, že to tak nebude a hovory vůbec ve výpise slovenského operátora nejsou. Pokud Vám je slovenský operátor opravdu znovu zaúčtoval, prosím pošlete printscreen, rád se na tu kuriozitu podívám a slovenského operátora pak pomůžu kontaktovat, abych mu vysvětlil, co dělá špatně.
Není možné totiž hovory účtovat podle čísla volajícího, ale je nutné to dělat podle toho, odkud hovory přišly.
U odchozích hovorů, které uvádíte, hovory šly přes našeho dodavatele, tedy slovenský operátor vám hovory nemá účtovat, a pokud to opravdu dělá (prosím zkontrolujte), tedy krade. Za hovory už totiž dostal jednou zaplaceno velkoobchodně.
Pokud je pravda, že je vám za hovory účtováno dvakrát, je to opravdu velmi zvláštní kuriozita a chyba v billingu Vašeho slovenského operátora.
Předpokládám ale, že to tak nebude a hovory vůbec ve výpise slovenského operátora nejsou. Pokud Vám je slovenský operátor opravdu znovu zaúčtoval, prosím pošlete printscreen, rád se na tu kuriozitu podívám a slovenského operátora pak pomůžu kontaktovat, abych mu vysvětlil, co dělá špatně.
Není možné totiž hovory účtovat podle čísla volajícího, ale je nutné to dělat podle toho, odkud hovory přišly.
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Toto som už kontroloval. Ak je pravda, že u Vás chyba nie je, potom si Viptel skutočne účtuje za hovory, ktoré idú cez Vás. Ale jednu vec nechápem. Odkiaľ Viptel vie, aké odchádzajúce hovory má účtovať, keď hovory idú cez Odorik? Viptel na volanie nepoužívam, mám ho len na špeciálne domáce čísla. V emaily Vám zasielam výpis hovorov za mesiace 05-07 ktoré si účtovali neoprávnene + zaslanú faktúru, ktorú teda idem reklamovať.
Ďakujem
Ďakujem
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8564
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Díval jsem se na to, co jste poslal. Vypadá to opravdu tak, že jsou některé hovory zaúčtovány jak u nás tak slovenského operátora.
Předpokládám, že je to takto:
Ten slovenský operátor prodává našemu dodavateli, od kterého kupujeme. Tedy ten hovor čistě náhodou jde i v tomto případě přes něj.
Chyba je v tom, že on to podle čísla volajícího zaúčtuje Vám místo toho, aby to zaúčtoval svému velkoobchodnímu partnerovi.
Předpokládám, že je to takto:
Ten slovenský operátor prodává našemu dodavateli, od kterého kupujeme. Tedy ten hovor čistě náhodou jde i v tomto případě přes něj.
Chyba je v tom, že on to podle čísla volajícího zaúčtuje Vám místo toho, aby to zaúčtoval svému velkoobchodnímu partnerovi.
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Aha, v tom prípade to chápem. Je teda možné, že slovenský operátor má v systéme chybu o ktorej nevie. Čo by ste mi odporučili, mám operátora kontaktovať a upozorniť na problém, alebo podať reklamáciu? Ešte by som dodal, že nerád by som o slovenské číslo prišiel. V prípade riešenia problému sa spôsob využívania tohto čísla operátorovi nemusí páčiť, teda myslím ten pomer odchádzajúce/prichádzajúce hovory...
Vďaka za názor.
Vďaka za názor.
Re: Dvojité účtovanie hovorov
CO je to za operatora ?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8564
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Operátor ale nesmí jen tak přerušit službu z důvodu, že se mu něco jen tak nelíbí, ale jen z důvodů, které jsou uvedené ve všeobecných podmínkách. Pokud by se zachoval jinak, hrozila by mu pokuta. Tedy alespoň v ČR by si to jistě žádný operátor nedovolil. (ten, co nemá sebevražedné sklony) I když na Slovensku se dějí různé "čudné veci". Jako např. přestože EU stanoví propojovací poplatek cca 1 cent/min, nikomu je za tak nízkou cenu neprodají a velkoobchodní ceny jsou více jak pětkrát vyšší... Tedy na Slovensku se v telekomunikacích dějí zázraky a vypadá to, že EU je na to zatím krátká.aiwan píše:Aha, v tom prípade to chápem. Je teda možné, že slovenský operátor má v systéme chybu o ktorej nevie. Čo by ste mi odporučili, mám operátora kontaktovať a upozorniť na problém, alebo podať reklamáciu? Ešte by som dodal, že nerád by som o slovenské číslo prišiel. V prípade riešenia problému sa spôsob využívania tohto čísla operátorovi nemusí páčiť, teda myslím ten pomer odchádzajúce/prichádzajúce hovory...
Vďaka za názor.
Jednou je to číslo Vaše a můžete si z něj volat, odkud chcete. Např. ze Skypu. http://www.skype.com/en/features/caller ... sell-FA273 Nejsem si ale jist, jestli by Skype zvládl zvalidovat pevné číslo nebo to dovede jen u mobilního. Jsou ale na světě i v EU další služby, které to dovedou. Tím bych je nezatěžoval.
Osobně bych slovenskému operátorovi řekl, že občas musíte volat ze Skype, protože SIP neprojde firewallem. Tam jste se aktivoval službu callerid, aby bylo vidět Vaše slovenské číslo. A právě v tom případě dojde k dvojitému naúčtování.
Problém vrátit vám těch pár EUR mít určitě nebude. Z čeho by ale mohl mít problém, je předělat svoje účtování. Možná se mu tím zhroutí jeho představy o účtování hovorů a to může bolet. Také může mít problém to vůbec pochopit. Zde by opět mohl pomoci odkaz na službu Skypu. Zmínit se o Skype může být lepší také z toho důvodu, že určitě nezačnou s tím, že Microsoft dělá něco, co by neměl, a proto je to nezajímá.
Update: Tak Skype umí uvěřit jen ta čísla, na která je možné poslat SMS zprávu. Je to spíše technická věc, protože je nenapadlo udělat systém, který by zavolal na pevnou a přečetl nějaký kód.
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Ďakujem za pomoc pri riešení problému. Od slovenského operátora som dostal vyrozumenie o uznaní reklamácie. Ďalej však uvádzajú, že číslo používam v rozpore so zákonom a všeobecnými obchodnými podmienkami a môže mi byť udelená pokuta, ktorú mi odpúšťajú.
Tiež mi bolo oznámené, že "Ak máte záujem naďalej využívať nami pridelené číslo VIPTel, je potrebné, aby ste ho využívali v súlade so Zákonom a Všeobecnými obchodnými podmienkami. Ak budete využívať služby uvedeným spôsobom aj naďalej, žiaľ, budeme nútení Váš účet zablokovať a číslo Vám odobrať."
Som presvedčený, že využívaním čísla týmto spôsobom zákon neporušujem, čo sa týka VOP, to momentálne neviem posúdiť.
Myslím, že mi ostávajú 3 možnosti:
- používať len drahší VIPtel (najmä pri volaní na pevné linky a do zahraničia) a prísť o bonusové funkcie Odorika,
- prenos čísla,
- alebo získať nové číslo u iného operátora.
Z posledných dvoch mám trocha obavy, pretože by sa situácia mohlo opakovať aj u iného operátora. Je teoreticky možné zachovať/získať číslo iným spôsobom ako som uviedol? Prípadne napadne Vás iné riešenie?
Vďaka
Tiež mi bolo oznámené, že "Ak máte záujem naďalej využívať nami pridelené číslo VIPTel, je potrebné, aby ste ho využívali v súlade so Zákonom a Všeobecnými obchodnými podmienkami. Ak budete využívať služby uvedeným spôsobom aj naďalej, žiaľ, budeme nútení Váš účet zablokovať a číslo Vám odobrať."
Som presvedčený, že využívaním čísla týmto spôsobom zákon neporušujem, čo sa týka VOP, to momentálne neviem posúdiť.
Myslím, že mi ostávajú 3 možnosti:
- používať len drahší VIPtel (najmä pri volaní na pevné linky a do zahraničia) a prísť o bonusové funkcie Odorika,
- prenos čísla,
- alebo získať nové číslo u iného operátora.
Z posledných dvoch mám trocha obavy, pretože by sa situácia mohlo opakovať aj u iného operátora. Je teoreticky možné zachovať/získať číslo iným spôsobom ako som uviedol? Prípadne napadne Vás iné riešenie?
Vďaka
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8564
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojité účtovanie hovorov
Zdravím. Jak se odvolávají na zákony a všeobecné podmínky je poněkud úsměvné.
U nás ale také velcí hráči na trhu v roce 2011 mysleli, že se něco podobného nesmí.
Používat cizí číslo na odchozí hovory považovali za těžký hřích. (pravda přímo na zákon se neodvolávali)
První, kdo s tím v ČR začal, byla služba http://www.voocall.cz/ a tudíž ČTÚ byl nucen se vyjádřit. A vyjádřil se ve prospěch zákazníků po vzoru ostatních států z EU. Nejsem si ale jist, jaké bychom na ČTÚ měli páky v případě, že by se vyjádřil nelogicky v neprospěch koncových zákazníků a v rozporu se zvyklostmi v EU a civilizovaných světě. Bylo by nějak možné dostat místní samolibé úředníky na kobereček do Bruselu, aby z toho měli nějaké potíže?
Podle mého názoru hlavní důvod, proč takto vyhrožují, je ten, že předělat si špatně navržený billing je náročná a tedy drahá záležitost na delší dobu. Proto je pro ně jednodušší vyhrožovat.
Možná si dokonce myslí, že od toho říkat, co se smí a nesmí, zde není nikdo jiný než právě oni
Podle mého názoru VIPtel patří k jednomu z mála subjektů, který nyní nehorázně bohatne na rozdílu v oficiální ceně propojovacích poplatků a těch, které jsou běžné na velkoobchodním mezinárodním trhu. A svůj píseček si tak zuřivě pokouší bránit.
Podle mého názoru přenos čísla k jinému slovenskému operátorovi by celkem určitě pomohl. Je ale vůbec ke komu číslo přenést, aby podmínky zůstaly podobně slušné jako nyní?
Jinak bych se ještě dotázal, které části VOP to odporuje a kterému zákonu. Totiž takové věci se nikde do zákonů nedávají a předpokládám ani do žádných VOP.
Také je zde možnost, ǎt vám trochu sleví aby jste se dostal na podobné ceny jako u nás. To pro ně může být asi nejschůdnější.
Příklady dalších služeb co dovolují nastavit ověřené číslo jako číslo volajícího:
https://www.twilio.com/help/faq/voice/c ... oing-calls
https://www.dialmycalls.com/features/cu ... splay.html
U nás ale také velcí hráči na trhu v roce 2011 mysleli, že se něco podobného nesmí.
Používat cizí číslo na odchozí hovory považovali za těžký hřích. (pravda přímo na zákon se neodvolávali)
První, kdo s tím v ČR začal, byla služba http://www.voocall.cz/ a tudíž ČTÚ byl nucen se vyjádřit. A vyjádřil se ve prospěch zákazníků po vzoru ostatních států z EU. Nejsem si ale jist, jaké bychom na ČTÚ měli páky v případě, že by se vyjádřil nelogicky v neprospěch koncových zákazníků a v rozporu se zvyklostmi v EU a civilizovaných světě. Bylo by nějak možné dostat místní samolibé úředníky na kobereček do Bruselu, aby z toho měli nějaké potíže?
Podle mého názoru hlavní důvod, proč takto vyhrožují, je ten, že předělat si špatně navržený billing je náročná a tedy drahá záležitost na delší dobu. Proto je pro ně jednodušší vyhrožovat.
Možná si dokonce myslí, že od toho říkat, co se smí a nesmí, zde není nikdo jiný než právě oni

Podle mého názoru přenos čísla k jinému slovenskému operátorovi by celkem určitě pomohl. Je ale vůbec ke komu číslo přenést, aby podmínky zůstaly podobně slušné jako nyní?
Jinak bych se ještě dotázal, které části VOP to odporuje a kterému zákonu. Totiž takové věci se nikde do zákonů nedávají a předpokládám ani do žádných VOP.
Také je zde možnost, ǎt vám trochu sleví aby jste se dostal na podobné ceny jako u nás. To pro ně může být asi nejschůdnější.
Příklady dalších služeb co dovolují nastavit ověřené číslo jako číslo volajícího:
https://www.twilio.com/help/faq/voice/c ... oing-calls
https://www.dialmycalls.com/features/cu ... splay.html
-
- Příspěvky: 1025
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: Dvojité účtovanie hovorov
No s tím bych si nebyl až tak jistý. Přeci jen, telefonní číslo nepatří koncovému uživateli, ale telekomunikačnímu operátorovi nebo telekomunikačnímu úřadu, která čísla vydává a spravuje ale nevím, jestli koncový uživatel s tím číslem může nějak disponovat, přeci jen to má číslo půjčené a po ukončení smluvního vztahu číslo si bere zpátky OP. Nevím, možná by v této věci znalý by mohl lépe objasnit nick ViR.xsouku04 píše:
Jednou je to číslo Vaše a můžete si z něj volat, odkud chcete.
