Tón při nedostupné lince

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Tón při nedostupné lince

Příspěvek od mira »

Používám MicroSIP klienty na 2 PC a narazil jsem na to, že v okamžiku, kdy jsou vypnuté (nedostupné) je linka zvenčí "mrtvá", což nevypadá úplně ideálně. Jak udělat, aby tam byl normální tón nebo ještě lépe vlastní hláška třeba ve smyslu "Zákaznická linka funguje ve všední dny od...do... atd."?

Díky!
ivohajny
Příspěvky: 10
Registrován: pon 26. led 2015 23:56:59
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od ivohajny »

Já to řeším tak, že se to přesměruje do hlasové schránky, kde je uvítací pozdrav ve smyslu, že volají mimo provozní dobu. Ale určitě by to šlo řešit elegantněji.

Odesláno z mého ECOO E04 3GB pomocí Tapatalk
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od mira »

To mě napadlo, ale přišlo mi to takové... neelegantní...:)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8184
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od xsouku04 »

ivohajny píše:Já to řeším tak, že se to přesměruje do hlasové schránky, kde je uvítací pozdrav ve smyslu, že volají mimo provozní dobu. Ale určitě by to šlo řešit elegantněji.

Odesláno z mého ECOO E04 3GB pomocí Tapatalk
Tohle je dobré, jak jinak?
Ještě je zde možnost přidat si do paralelního vyzvánění falešné zvonění, tak by to zvonilo kdykoli, ale pracovní dobu se nedozvědí.
Možnosti lze různě kombinovat, tedy lze použít časově podmíněné zpožděné vyzvánění.
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla# ... _vyzvaneni Tedy např. do hlasové schránky s informací o otvírací době spadne jen ten, kdo to nechá zvonit déle než 20 vteřin mimo otvírací dobu. Pokud by ale někdo náhodou dělal přesčas, může takový hovor vzít.
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od mira »

Tak to už je ale fajnové řešení. Díky za tip. Zkusím:)
xtonda
Příspěvky: 771
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od xtonda »

Ano, nejlepší by bylo aby majitel čísla mohl nastavit vlastní hlášku o nedostupnosti, která na rozdíl od přesměrování do schránky není zpoplatněna.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8184
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Ano, nejlepší by bylo aby majitel čísla mohl nastavit vlastní hlášku o nedostupnosti, která na rozdíl od přesměrování do schránky není zpoplatněna.
Jo, to by se ale nejspíše nelíbilo ostatním operátorům, kteří by si pak nemohli započítat celou minutu, jak mají ve zvyku.
xtonda
Příspěvky: 771
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od xtonda »

Tak samozřejmě neznám smluvní detaily pro použití tohoto postupu, matně si tak nějak vybavuji, že se tomu říká Inband Info, ve fázi navazování hovoru se přenáší hlasový kanál od volaného k volajícímu, ale nikoliv od volajícího k volanému, tj. nelze to použít např. pro hlasový automat - DTMF by neprošlo, skutečně jen nějaké stavové info, což je tento případ. Mobilní operátoři hlasové hlášky o nedostupnosti používají snad bezvýhradně, stejně tak běžně používají uvítací melodie kdy pouští hudbu na pozadí vyzvánění.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8184
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Tak samozřejmě neznám smluvní detaily pro použití tohoto postupu, matně si tak nějak vybavuji, že se tomu říká Inband Info, ve fázi navazování hovoru se přenáší hlasový kanál od volaného k volajícímu, ale nikoliv od volajícího k volanému, tj. nelze to použít např. pro hlasový automat - DTMF by neprošlo, skutečně jen nějaké stavové info, což je tento případ. Mobilní operátoři hlasové hlášky o nedostupnosti používají snad bezvýhradně, stejně tak běžně používají uvítací melodie kdy pouští hudbu na pozadí vyzvánění.
Ano, tyto hlášky se běžně používají. Jsou tam ale obecné informace od operátora, jako číslo není momentálně dostupné, volaný účastník hovor nepřijímá, číslo je dočasně odpojeno z provozu a podobně. Nebo nějaká hudba místo zvonění. Nikdy ale nedává možnost si tam nahrát vlastní zprávu přímo od volaného, protože za to by rádi inkasovali peníze v podobně hovorného. Tedy je zde otázka, kdybychom tohle začali nabízet, jestli by se proti tomu ti velcí nezačali bouřit a stěžovat si na to.
Totiž kdyby bylo možné místo zvonění číst zdarma nějaké až dvě minuty dlouhé informace, mělo by to spousty různých využití.
vlk
Příspěvky: 182
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Tón při nedostupné lince

Příspěvek od vlk »

xsouku04 píše:Ano, tyto hlášky se běžně používají. Jsou tam ale obecné informace od operátora, jako číslo není momentálně dostupné, volaný účastník hovor nepřijímá, číslo je dočasně odpojeno z provozu a podobně. Nebo nějaká hudba místo zvonění. Nikdy ale nedává možnost si tam nahrát vlastní zprávu přímo od volaného, protože za to by rádi inkasovali peníze v podobně hovorného. Tedy je zde otázka, kdybychom tohle začali nabízet, jestli by se proti tomu ti velcí nezačali bouřit a stěžovat si na to.
Totiž kdyby bylo možné místo zvonění číst zdarma nějaké až dvě minuty dlouhé informace, mělo by to spousty různých využití.
Mělo by to spoustu využití, možná proto tato možnost už existuje. Více viz: https://www.t-mobile.cz/uvitaci-tony-pr ... 9387218547
Takže by se velcí bouřit neměli, když ji sami nabízejí (u jiných jsem nehledal).
Můžete dodat vlastní nahrávku / skladbu / mluvené slovo, kterou pro potřeby uvítacího tónu upravíme nebo si vyberete uvítací tóny ze standardní nabídky tónů na http://www.uvitacitony.cz.
Pokud chcete vlastní Uvítací tón (například reklamní jingle, hudbu, atd...) nahrávku tónu dodejte ve formátu mp3, nebo wav, v délce 15-120 vteřin.
Měsíční paušál je 12,50 Kč bez DPH za každou SIM Kartu (1 telefonní číslo).
Aktivace služby pro více než 50 čísel v případě vlastního uvítacího tónu zdarma
Aktivace služby pro méně než 50 čísel v případě vlastního uvítacího tónu 15 000 Kč
Aktivace služby v případě výběru tónu z nabídky TMCZ 15,13 (19,16) Kč / 1 SIM
Měsíční paušál
Odpovědět