Koktající hovory

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Koktající hovory

Příspěvek od ViR »

tomicak píše:Já pozoruju koktání každou chvíli, poslední dobou čim dál víc. Ze všech kodeků to je nejlíp schopnej obstát GSM a aplikace Bria. Druhá strana mě vždycky slyšela o ranu hůř než já protistranu, každou chvíli slyšim "cože jsi řikal?" Zkoušel jsem dost klientů a kodeků, ale nějak jsem se musel smířit s tim, že takhle to prostě bude a jiný to nebude, vliv na to určitě bude mit asi i síť Vodafonu, i přesto, že signál mám při volání prakticky pořád plnej. Ale když i ostatní maj problémy...?
Nojo, no. Když ona žádná mobilní datová síť z podstaty svého fungování nemá garantované parametry pro přenos hlasu v reálném čase. A jejich zajišťováním se celkem logicky mobilní operátoři nebudou zabývat (spíš naopak), protože jim to snižuje výnos z jejich hlasové služby...
kortas
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 16. úno 2012 13:20:49

Re: Koktající hovory

Příspěvek od kortas »

Já bych jenom upřesnil, že můj příspěvek ohledně problému se "zvukem jako ze studny" se vztahuje na volání přes klasický pevný spolehlivý a kvalitní internet (http://www.odorik.cz/w/internet). Nedá se říct, že by se hovor zadrhával, prostě z ničeho nic totálně zruší kvalitu.

Přes mobil je to pak o něčem jiném a řekl bych trochu sázka do loterie.. Tam asi hodně záleží na kvalitě signálu, vytíženosti sítě, vzdáleností od vysílače... V Praze přes 3G se někdy vůbec nedovolám, zato na vesnici přes EDGE to často chodí hodně dobře (ZTE Blade, CSIPSimple G729). Když mám čas, tak si to vyzkouším přes echotest *081 a volám buď přímo, nebo objednáním hovoru přes ústřednu...
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: Koktající hovory

Příspěvek od vpe »

pokud jsi v pohybu, tak to koktat bude, minimalne pri overhandech, a pokud mas vodafone, tak to bude koktat asi vzdy, kolik dBm mas prosimtebe signal 3G?

A jestli to znicehonic zhorsi kvalitu (pres wifi), tak to mas asi packetlost, to muze byt kdekoliv a co rika log aplikace? Ja jsem si nyni poridil Groundwire a Media5fone a zde se daji ty logy celkem dobre videt a vlevo nahore primo v aplikaci je indikator "SIP signal quality"... Ja to mam jen na testovani, v praxi a v terenu je to dle meho nazoru tezko pouzivatelne (stejne jako Symbian VoIP) a GSM rulez :-) Mozna v zahranici u wifi to se skripenim zubu zkusim...

ps: Prakticky se domluvis i s Fupnutym 16kbitem u vodafone, ja slysel skoro bezvadne :-) na echo testu to uz je horsi a s vystavovanim baterky uz vubec.
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

xsouku04 píše:Procházel jsem dnes možnosti jak tyto koktající záhady analyzovat. Náš nový sip proxy bude ukládat cca týden zpětně veškerou sip signalizaci, takže pokud se vyskytne náhodný problém budeme je moci zpětně analyzovat a určit příčinu. Tohle se ale týká jen problémů průchodů přes NAT, předčasné zavěšování , chybného chování některých klientů a pod.
Jak to vypadá se spuštěním nové proxy?
Je už známo něco jako "reálný ETA"? :) Přiznávám, že bych to velmi uvítal; ono občasné "koktání", obvykle několikasekundové, v průběhu hovoru v poslední době pozoruji bohužel docela často, bez ohledu na místo připojení - ani to sem nepíšu, jednak není čas, ale hlavně to myslím nemá ani moc smysl, rozumně analyzovat by to stejně moc nešlo.
Zatímní moje řešení - důležité hovory, u kterých by to opravdu vadilo, raději nevést přes Odorik - bych nerad viděl jako dlouhodobé...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koktající hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Informace o jitteru a ztracených paketech se ukládají už nyní. Můžete mi poslat id hovorů kterých se to týká? Musíme nyní dodělat jen zobrazování pro uživatele.
Jinak vidím že používáte SJphone. I když je to jeden z nejkvalitnějších soft. telefonů problém nemusí vznikat u nás nebo díky internetu ale na počítači. Máte nějaký důvod si myslet, že tohle není možné ? Voláte i přes VoIP konkurenci kde se to nestává? Může to být ještě nějaká kombinace něčeho.
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

xsouku04 píše:Informace o jitteru a ztracených paketech se ukládají už nyní.
Výborně.
xsouku04 píše:Můžete mi poslat id hovorů kterých se to týká?.
Podívám se sem zítra a napíšu to sem. Díky.
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

xsouku04 píše: Můžete mi poslat id hovorů kterých se to týká?
Pamatuji si ty ze včerejška (22.3.) - bylo to 3x za sebou (na rovinu řečeno, to mne právě vyprovokovalo k tomu, udělat si čas a napsat to sem; jinak je to čas od času, jak už se tu psalo na začátku tohoto vlákna.) 41471975, 41472270, 41473343. V prvních dvou případech to bylo myslím 1x za hovor, ve druhém případě dvakrát. Vždy tak do 10 sekund, pak OK.
xsouku04 píše: Jinak vidím že používáte SJphone.
Ano, v poslední době převážně. Výjimečně Zoiper.
xsouku04 píše: I když je to jeden z nejkvalitnějších soft. telefonů problém nemusí vznikat u nás nebo díky internetu ale na počítači. Máte nějaký důvod si myslet, že tohle není možné ?
Není mi přesně jasné, o jaké příčiny by se mohlo jednat. Se zvukovou kartou ani mikrofonem jinak problémy nejsou (jiné aplikace + viz níže). Přetížení CPU mohu vyloučit - aktuální zátěž CPU vidím (ve Windows v systrayi, v Linuxu v xosview), při těch problémech tam pohledem sjedu a je tam zlomková zátěž. Co byste považoval za možný zdroj potíží?
xsouku04 píše: Voláte i přes VoIP konkurenci kde se to nestává?
Ano. 1. Mikrotech - jde ale jen o hovory uvnitř jeho sítě; 2. Přímé spojení PC - PC via SIP do sítě Cesnet (na různá místa). Ani v jednom z obou případů jsem toto nikdy nepozoroval.
xsouku04 píše: Může to být ještě nějaká kombinace něčeho.
S tím ovšem můžu jen souhlasit.

Z dneška ale můžu přidat (jako z udělání) ještě jednu věc, citelně nepříjemnější: Dvakrát se stalo, že jsme se s druhou stranou v průběhu hovoru prostě přestali navzájem slyšet a nedalo se dělat nic jiného, než to ukončit a zavolat znovu (společensky to naštěstí šlo). Call ID´s 41513704, 41513995; přitom v tom druhém případě ten hovor ani na mé straně nešel korektně zavěsit, SJphone psal "... Hanging up" a po čase to ukončil s chybovým hlášením (vzápětí protistrana zavolala a já to zvedl z paralelního vyzvánění na mobilu).
Robert Nagy

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Robert Nagy »

"P.S." Mám silný pocit (ale stoprocentně si to zodpovědně tvrdit netroufnu), že ono několikasekundové "koktání" jsem v uplynulých týdnech někdy pozoroval i při hovoru z telefonní budky - občas to používám.
Adam Perutka

Re: Koktající hovory

Příspěvek od Adam Perutka »

Dobrý den, hlásím také občasné problémy s koktajícím hovorem. myslím, že dříve se to neobjevovalo, až za poslední měsíce.


jedná se o ADSL od O2, nějaký obyč router, se kterým ale problémy nejsou. telefon gigaset A58IP.
vše bezproblémový hardware.
projevuje se to také tak cca v 1 z 10ti hovorů koktání na cca 5sekund. koktání takové, že slyším, že protistrana mluví, ale není absolutně možné rozumět, co říká.

v příp. zájmu poskytnu číslo linky.
luky

Re: Koktající hovory

Příspěvek od luky »

dobrý den, volám přes vodafone 3G CSipsimple, i přes jiné android programy. Protistrana mě slyší špatně s výpadky. Ping na sip.odorik.cz je cca 70ms. Kodek zkouším různý, výsledek plus mínus stejný (GSM, PCMA, G729). Dokonce jsem i zkoušel volat z PC připojeného k síti přes 3G pomocí vodafone modemu Huawei. Taky přes Skype odorik.cz, odorik9..... nic, pořád velmi špatná odchozí kvalita
Odpovědět