Jde o to, že ten problém se vyskytne, jen pokud má někdo mizerný upload. Co se jitteru týče. Lidí s tímto problémem je relativně málo. Potvrdilo se to zatím jen u několika málo případů. A to že má mizerný upload je pro něj i pro nás důležitá informace, kterou je potřeba znát a diagnostikovat a je specifická pro daného uživatele. Mít možnost zobrazit si graf nebo informaci o jeho vlastní kvalitě uploadu by určitě nikomu neuškodila. Kdo se nechce tím zabývat, nemusí, může se stále obrátit na nás.Kabek píše: VoIP telefonie má svá specifika, která i ten nejlepší poskytovatel neovlivní. Internetové připojení zákazníka, jeho koncové zařízení a konfigurace... Proti tomu zákazník zase neovlivní vaši síť a konektivitu...
Řešit se to dá dvěma způsoby. Tedy zlepšit si kvalitu uploadu, nebo použít extra jitter buffer u nás.
Také je možné, že problém vznikl někde dále po trase, a to je také dobré umět rozpoznat.
Co se týče těch nekvalitních implementací jitter bufferu - toho se samozřejmě dopouštějí značkové profesionální výrobci specializovaných zařízení.
Pokud ale výkyvy nejsou výrazně vyšší než 50 ms, fungují všechny implementace dobře. A výkyvy větší než 50 ms prostě obecně u VoIP nejsou dobré a je mnohem lepší jim zabránit, než to poté zachraňovat speciálním inteligentním jitter bufferem.