Neomezené volání v tuzemsku

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Kristovec
Příspěvky: 1580
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od Kristovec »

Tyhle spory možná jednou vyřeší neomezené tarify v cenově dostupných úrovních.Pak půjde jen o cenu jednoho a téhož balíku volání.A způsob účtování - 1 + 1, 30 + 1, 60 + 1 atd,a kB, 10 kB, 100 kB atd.
Nebo hromadným přechodem k jednomu operátorovi.
Mluvím o fyz.osobách.
Pokud se 4ka.sk stojí minuta 1,10 Kč a s Vodafonem 3,50 při oboustranně 1 + 1 tak je asi vše jasné.Budu totiž rušit VF tarif.
Já spíš hloubám o tom,proč je mobilování u nás v ČR několikanásobně dražší,než u sousedů.Příští rok ta otázka bude vhodná k řešení.
mobilemanic
Příspěvky: 487
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od mobilemanic »

xtonda: to nebylo schvalne, jsem spletl code a url :-P opraveno
vlk
Příspěvky: 204
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od vlk »

Pitomec píše:Copak je za problém? Já jsem u nich přes 15 let a v pohodě :)
Já jsem u nich jen pár let a dokázali mě nakrknout hned po pár měsících. První smlouvu jsem s nimi uzavřel na dobu určitou za zvýhodněnou cenu a hned po pár měsících změnili cenu přidáním ceny za pronájem. Ignorovali můj požadavek na neúčtování. Po letech prohráli soud. Nicméně i tak nevraceli poplatky sami, ale až po žádosti. Nicméně úroky z prodlení a především náhradu času odmítli zaplatit. Takže to vypadá opět na soud, pokud na něj budu mít čas a chuť… Jako omluvu mi navýšili rychlost, nicméně za chvíli oznamovali změnu tarifů, takže to, co mi navýšili, mi vzápětí zpoplatnili.
No a pak maličkosti typu: že neumí počítat a vystavit vyúčtování. Jejich finty podepisovat při změně modemu, bytu i různé další souhlasy, které vyškrkávám. Při odhlašování telefonu opět neumí počítat výpovědní dobu. Při vrácení přístrojů jsem raději po zkušenostech mých a z diskuzí posílal dodejku, vyplatilo se. Víceméně po mně chtěli potvrzení o poslání – dle mě testovali, jestli mám nějaký věrohodný důkaz, jestli mi mohou naúčtovat pokutu za nevrácení.
Technicky zajišťují kvalitní internet, ale dle mě si zvyšují revenue různými křivárnami a po pravdě už mám nachystanou k nim alternativu, dražší, méně kvalitní technologií. Nicméně na vyřizování výrazně levnější (časově i právně).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od xsouku04 »

UPC je velká někdy arogantní firma a člověk s tím prostě musí počítat. Bohužel to je to věčné dilema, kdy velké firmy fungují hospodárněji protože dělat věci ve velkém je mnohem efektivnější, ale zase hrozně trpí tím že jsou to přihlouplé velké špatně fungující kolosy.

No a malé firmy zase děsně trpí tím že jsou malé a tedy vše co dělají je neefektivní, protože to nemohou dělat ve velkém.

Doma jsem se konečně UPC zbavil, když Netbox konečně zavedl do paneláku optiku. Ale spousta lidí bohužel nemá na výběr a často mohou být rádi i za to UPC.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od Pitomec »

Protože mám oboje, tak musím říct, že k Netboxu výhrady sice nemám, ale jsou 2 věci, kde je UPC lepší. První věc je TV, protože rozvodu koaxiálem u UPC na 4x TV v DVB-C (nebo analog+kabelové DVB-T neomezeně) nemůže Netbox s IPTV vůbec konkurovat a druhá věc pak ta, že pokud jde o rychlost netu, tak Netboxu začíná ujíždět vlak. 100Mbps rychlost u Netboxu sice není špatná, ale 300Mbps u UPC je přece jenom někde jinde. To jenom tak na okraj :)
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od xtonda »

Já sem u UPC shodou okolností od roku 2007, pronájem modemu začali účtovat zvlášť poprvé za Květen 2012 (49 Kč) a platba za internetový tarif byla o tuto částku ponížena, tak nás tady nekrm báchorkama. Já s UPC problém nemám, když býval technický problém, tak to na technické podpoře brali hned a problém vyřešili, stejně tak reklamace nebo změny tarifů, občas bylo potřeba něco zaurgovat, občas když se děly nějaké větší věci bylo složitější se na callcentrum dovolat. Když u nás zavedli Centrio, tak sem si řekl o slevu a dostal ji.
vlk
Příspěvky: 204
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od vlk »

xtonda píše:Já sem u UPC shodou okolností od roku 2007, pronájem modemu začali účtovat zvlášť poprvé za Květen 2012 (49 Kč) a platba za internetový tarif byla o tuto částku ponížena, tak nás tady nekrm báchorkama. Já s UPC problém nemám, když býval technický problém, tak to na technické podpoře brali hned a problém vyřešili, stejně tak reklamace nebo změny tarifů, občas bylo potřeba něco zaurgovat, občas když se děly nějaké větší věci bylo složitější se na callcentrum dovolat. Když u nás zavedli Centrio, tak sem si řekl o slevu a dostal ji.
Obvykle na útočné příspěvky nereaguji... I nyní se nebudu příliš rozepisovat.
Soud asi taky byl krmen báchorkama a udělil UPC milionovou pokutu jen na základě báchorek: http://www.lupa.cz/clanky/milionovou-po ... -zdrazeni/ Což samozřejmě neznamená, že u některých zákazníků to opravdu bylo šul nul. U mě to bylo tak, jak jsem psal, což kdyby bylo potřeba, mohu doložit (např. kdyby se z vás někoho jiného vyklubal UPC zaměstnanec a chtěl jste po mně stažení příspěvku ;) )
Olaf
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 03. črc 2014 4:58:29

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od Olaf »

Dobrý den,
pokusím se vyjádřit k některým bodům, které tady padly. Na úvod bych rád poznamenal, že kalkulačka ifon.cz vznikla z naprosto jiných důvodů, než z jakých vznikly jiné kalkulačky (popravdě v době, kdy vznikaly matematické modely volání coby jádro pro ifon.cz, jsem mnohé ani neznal -- jen jsem vídával rozličné pokusy o vylákání osobních dat od naivních uživatelů).

Ke zmiňovanému dTestu se obšírněji vyjadřovat nemíním, jen jsem rád, že poté, co byl publikován ifon.cz, se dTest dozvěděl, že existuje volání do sítě a mimo síť a dali tuto dozajista velmi sofistikovanou volbu parametrů i na svůj web (/sarc). Ještě zbývá správně a dynamicky započítávat vliv tarifikačních měr, umět počítat klouzavé sazby, zohledňovat proměnlivé tarifikační míry (tedy jejich vliv) na volání v různých směrech, na čerpání volných minut -- a ano, správně započítávat volné jednotky. (Perličky od operátorů jako volání po n-té minutě zdarma apod. raději nechávám stranou úplně. Těch parametrů, které musejí být započítány, je několik desítek. To je zapříčiněno tím, že operátoři zavádějí stále nové špeky. Ifon.cz tohle umí.) Že někomu nevadí na dTestu takovéto věci, je zvláštní, ale vlastně i pochopitelné, protože to není vidět, nezabývá-li se člověk voláním i z matematického hlediska. Jednodušší je si stěžovat, že člověk s mobilem má problém s ovládáním sliderů na ifon.cz, webu, jenž pro mobily nebyl napsán.

Nyní k těm hlavním bodům:
Teď sem ten ifon.cz zkusil a když zadám i data, tak to počítá blbě
Prosím o konkrétní výsledek, který je špatně. Tj. příklad, kdy je uvedená cena špatně spočítána. Může se stát, že některé hraniční situace mohou mít špatně odchycené výjimky. Máte-li takový příklad, nahlaste jej.

Na vašem screenshotu vidím výsledné ceny, jež lze ověřit ručně (díky tarifikaci 1+1).
>> Haloo Mobil + 50 MB: 25 + 35 + 2 + 1.30 = 63.30

U ostatních je započten vliv tarifikace. (Nechtěl jste čirou náhodou nastavit jezdce < 1 min. na 0 %?)
Další trik ifonu je to jejich předvybrání pouze některých operátorů.
Ano, a to bude i nadále. Není to "trik", ale má to svůj důvod. Každý má možnost si přidat další operátory. Původní důvod, proč došlo k rozdělení, byl výkonnostní.
Navíc ve Firefoxu pokud zadám min i max 50 MB, tak se ztratí předvolení operátoři, v Chrome sice ne ale i tak asi vypadnou, protože výsledek má málo položek.
Dost možná tam chyba je. Zkuste reprodukovat a popište, kdy přesně k tomu dochází.
> Každopádně i když zadám data 50 - 100 MB, tak v přehledu chybí třeba AIM/Netbox.
Netuším, jak chcete filtrem "50 MB až 100 MB" získat balíčky, které mají objem 300 MB (menší AIM/Netbox nenabízí.)
Já si pomocí zadání spotřeby 1 MB filtruji operátory co počítají data po 1 MB od těch co mají jen balíky, u ifonu to udělat nemohu
Průměrná cena 1 MB u dynamicky počítaných dat (čili nebalíčků) činí 1 Kč (medián je 1 Kč, průměrně pak 0.97 +/- 0.14 Kč ). Rozdíly mezi operátory, kteří toto nabízejí, jsou minimální. Lze se setkat s ojedinělými sazbami jako třeba 0.89 Kč nebo na druhém konci 1.5 Kč/MB (Relax Mobil), ale zkrátka ty rozdíly jsou v souhrnu titěrné.

Informace o datové sazbě lze přidat do kalkulačky do výčtu tarifů, ale určitě nebude investován čas do programování toho, aby si uživatel mohl v kalkulačce spočítat, že 10 MB ho bude stát 10 Kč. Nebo v nejhorším případě dokonce 15 Kč.

Druhá věc je, že někteří operátoři, například vámi jmenovaný Kaktus, počítají data po 100 kB. Takže 10 MB není 10 MB. Tím by se do výpočtů měly dostat další korekce vlivu datové tarifikace, pro které však na rozdíl od volání neexistují žádná empirická data ani teoretické podklady. Ifon.cz vznikl právě proto, že nikdo předtím správně neuměl pracovat s (proměnlivým!) vlivem hlasových tarifikací. Stochastické modely volání byly společně s deterministickými (analytickými) modely verifikovány na empirických datech. Jeden přístup (pravděpodobnostní) souhlasil s druhým (deterministickým) a oba s daty. U mobilního připojení toto bohužel udělat nejde. A vzhledem k zanedbatelným rozdílům v datových nabídkách to nemá ani smysl.

U volání to smysl má proto, že hlasové služby se svou konečnou cenou (sazbami, tarifikační mírou a dalšími parametry) liší i o stovky procent, ač to na první pohled nemusí být zřejmé.
interval je jen u dat, tam je pak otázka co to vlastně spočítá.
Interval funguje jako filtr. Data na ifon.cz ani neměla být a nebyla (tedy byla, nikoli však v kalkulačce). Důvod je opět ten, že datové nabídky jsou v průměru stejné. Rozdíly mezi balíčky téhož objemu jsou v průměru minimální. Je to tím, že český trh prostě nefunguje zdravě a virtuálové mají svázané ruce. Výjimky jsou, ovšem směrem nahoru, tj. lze najít předražené nabídky, které se vymykají "zvyklostem" (například Koruna Mobil či SAZKAmobil).
potřeboval bych 4D graf
Moc se omlouvám, ještě neumím na dvojrozměrnou obrazovku napasovat čtyři rozměry. A pár milionů let evoluce mozku bude taky potřeba. Lze sice dělat ménědimenzionální řezy i Calabiho-Yauovými varietami, ale to je spíše artwork, nic to nepřináší.
na rozdíl od ifonu, kde nejde zadat víc než 12h a nad 4h je 20 min skok
A to donedávna tam byl limit 8 hodin. Důvod? Flat tarify. Kdo pravidelně volá více než 8 hodin, či 12 hodin, měsíčně, nemá absolutně žádný rozumný důvod platit pravidelně víc, než mu nabízí mnohem levnější flat tarif. Neodmítám však možnost, že takoví sebemrskači mezi námi mohou chodit (já platil za mobil i 3 500 Kč, ale to byla jiná doba).

Skok 20 min. To je naopak výhoda, vlastnost, která vzešla z reakcí návštěvníků. Původně ty slidery byly lineární a lidem se s tím špatně pracovalo. Nelineární jezdci jsou daleko logičtější a praktičtější. Totéž platí pro zvýšení délky kroku s přebývajícími minutami. Rozdíl v ceně vzhledem k celkové ceně při 4h : 20min a 4h : 30min je naprosto nevýznamný.
Ne, zadal sem že prodatuju 50 MB, což neznamená, že chci právě 50 MB balík
Tak tam nedávejte max. 50 MB, když nechcete max. 50 MB. /???/

Chcete-li zjistit, zda existuje 100MB nebo 150MB balíček, který je levnější než 50MB balíček, pak nastavte interval 50 MB - 150 MB. Nemyslím si, že je to až tak intelektuálně náročné cvičení. Avšak očekáváte-li, že na vás vyskočí třeba 500MB balíček levnější než 100MB, pak vás musím vzhledem k tomu, co bylo řečeno výše, zklamat.
vymýšlel a navrhoval to úplný idiot.
Na světě, troufám si tvrdit, zavládne blaho, až idiot (v populaci se standardizovaným IQ 100) bude s to s vámi komunikovat přes internet. Na druhou stranu nedokáži pochopit, že vás naštve existence bezplatné služby, do které jste neinvestoval ani hodinu práce a ani korunu.

[Dovolím si menší vsuvku: Z toho, co zde píšete, nabývám dojmu, že řešíte pětikoruny na kreditu. Voláte nepohodlně přes callback, SIM od Odoriku používat nechcete (0,70 Kč denně je ten důvod?), řešíte, kdo prodává 1 MB za 1 Kč nebo za 0,90 Kč a tím trávíte čas. Přitom ale používáte datovou tarifikaci 100 kB a myslíte si, jak jste vyzrál nejen nad ifon.cz, ale i ostatními, přitom reálně nevyzrál. Takové klienty si žádný virtuál skutečně dovolit nemůže. A ani ifon.cz se kvůli tomu, co zde píšete, měnit nebude (mně přijde, že mnohdy ani vlastně nevíte, o čem píšete).]

Ifon.cz prošel řadou změn, a to díky reakcí uživatelů. Ať to byly ty věci, na které jste narážel výše, nebo ty, na něž narážíte níže. Všem vyhovět nejde, ale požadavkům, jež se překrývají od N uživatelů, ano. A k tomu došlo. Speciálně pro vás se však kódy psát nebudou, protože hledáte-li 300MB balíček tak, že zadáte filtr 50 MB - 100 MB, tak takovou magickou logikou nevládnu.

Chcete-li počítat s balíčky SMS a hlasu, v menu jsou. Ve výchozím stavu byly zapnuté. Spousta lidi psala, že kalkulačka nefunguje (protože ten výpočet trval pro ně tak dlouho, že si mysleli, že nefunguje -- a to byly jenom sekundy). Opět platí, že neexistuje významná množina hlasových balíčků, které by byly výhodné pro širší interval spotřeby. Prostě neexistují. Bývají nastaveny tak, aby klient nabyl dojmu, že je to skvělá nabídka (a pro danou spotřebu, pro jeden bod, se skutečně objeví na předních příčkách kalkulačky). Jenže rozdíl v ceně oproti základními tarifu bývá zanedbatelný. A na širším intervalu spotřeby bývají naopak nevýhodné. Ve výsledku klient utrácí pravidelně víc, než by musel. Tak jsou stavěny i mnohé vyšší tarify.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od xtonda »

Olaf píše: Prosím o konkrétní výsledek, který je špatně. Tj. příklad, kdy je uvedená cena špatně spočítána. Může se stát, že některé hraniční situace mohou mít špatně odchycené výjimky. Máte-li takový příklad, nahlaste jej.

Na vašem screenshotu vidím výsledné ceny, jež lze ověřit ručně (díky tarifikaci 1+1).
Nejde o konkrétní částky, ale že hodně tedy vlastně valná většina tarifů tam prostě chybí.

Problém té preference některých operátorů je, že to není na první pohled patrné a že preferujete nějaké své oblíbence.

Teď se mi tu chybu ve FF nedaří reprodukovat.
Olaf píše:
> Každopádně i když zadám data 50 - 100 MB, tak v přehledu chybí třeba AIM/Netbox.
Netuším, jak chcete filtrem "50 MB až 100 MB" získat balíčky, které mají objem 300 MB (menší AIM/Netbox nenabízí.)
Mě sou nějaký balíčky ukradený, to hejble pro nastavování dat je nadepsané "prodatuju". Pokud si nastavím že prodatuju 50 MB a někdo má výhodný větší balíček jako třeba Kaktus 80 MB, tak ten mou potřebu uspokojí a tedy má být zobrazen. Zrovna tak data počítaná po 1MB.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Neomezené volání v tuzemsku

Příspěvek od xtonda »

Olaf píše:
Já si pomocí zadání spotřeby 1 MB filtruji operátory co počítají data po 1 MB od těch co mají jen balíky, u ifonu to udělat nemohu
Průměrná cena 1 MB u dynamicky počítaných dat (čili nebalíčků) činí 1 Kč (medián je 1 Kč, průměrně pak 0.97 +/- 0.14 Kč ). Rozdíly mezi operátory, kteří toto nabízejí, jsou minimální. Lze se setkat s ojedinělými sazbami jako třeba 0.89 Kč nebo na druhém konci 1.5 Kč/MB (Relax Mobil), ale zkrátka ty rozdíly jsou v souhrnu titěrné.
No a co, že zrovna teď je u všech opů podobná cena počítaných dat? Já jako laik to nevím, přijdu ke kalkulačce, zadám si parametry a ono mi to nenabídne ty tarify kde jsou počítaná data i když by to bylo výhodné.
Olaf píše:Informace o datové sazbě lze přidat do kalkulačky do výčtu tarifů, ale určitě nebude investován čas do programování toho, aby si uživatel mohl v kalkulačce spočítat, že 10 MB ho bude stát 10 Kč. Nebo v nejhorším případě dokonce 15 Kč.
Svůj scénář sem popsal, volám callbackem, napíšu jednotky SMS a potřebuji počítaná data pro vyvolávání callbacku, i nejmenší 25 MB balík je zbytečný, jak mám tu kalkulačku nastavit aby mi to našla?
Odpovědět