Druhá věc je, že někteří operátoři, například vámi jmenovaný Kaktus, počítají data po 100 kB. Takže 10 MB není 10 MB.
Jistě, nelze odhadnou jak kdo to bude používat a tedy kolik se ztratí na zaokrouhlování operátorem, prostě nezbude než to napsat jako varovnou poznámku.
Interval funguje jako filtr. Data na ifon.cz ani neměla být a nebyla (tedy byla, nikoli však v kalkulačce). Důvod je opět ten, že datové nabídky jsou v průměru stejné. Rozdíly mezi balíčky téhož objemu jsou v průměru minimální. Je to tím, že český trh prostě nefunguje zdravě a virtuálové mají svázané ruce. Výjimky jsou, ovšem směrem nahoru, tj. lze najít předražené nabídky, které se vymykají "zvyklostem" (například Koruna Mobil či SAZKAmobil).
...
Tak tam nedávejte max. 50 MB, když nechcete max. 50 MB. /???/
Chcete-li zjistit, zda existuje 100MB nebo 150MB balíček, který je levnější než 50MB balíček, pak nastavte interval 50 MB - 150 MB. Nemyslím si, že je to až tak intelektuálně náročné cvičení. Avšak očekáváte-li, že na vás vyskočí třeba 500MB balíček levnější než 100MB, pak vás musím vzhledem k tomu, co bylo řečeno výše, zklamat.
To, že zadání dat se vztahuje pouze na balíky a vybere pouze ty o daném objemu není zřejmé, navíc ta horní hranice je tedy zbytečná velký balík je buď drahý pak bude na chvostu nebo bude výhodný bude na vrchu a já pak nepřijdu o nabídku o kterou bych přišel příliš konzervativním nastavením horního limitu.
A to donedávna tam byl limit 8 hodin. Důvod? Flat tarify. Kdo pravidelně volá více než 8 hodin, či 12 hodin, měsíčně, nemá absolutně žádný rozumný důvod platit pravidelně víc, než mu nabízí mnohem levnější flat tarif.
Běžného uživatele nemusí trknout, že když provolá víc než. 12h automaticky má hledat flat.
Skok 20 min. To je naopak výhoda, vlastnost, která vzešla z reakcí návštěvníků. Původně ty slidery byly lineární a lidem se s tím špatně pracovalo. Nelineární jezdci jsou daleko logičtější a praktičtější. Totéž platí pro zvýšení délky kroku s přebývajícími minutami. Rozdíl v ceně vzhledem k celkové ceně při 4h : 20min a 4h : 30min je naprosto nevýznamný.
Jistě, s příliš jemným sliderem se špatně pracuje, i teď to není ani v běžném prohlížeči nic moc, není nad možnost napsat hodnotu do formulářového pole.
Netuším, jak chcete filtrem "50 MB až 100 MB" získat balíčky, které mají objem 300 MB (menší AIM/Netbox nenabízí.)
Nechci získat balíčky, chci mít k dipozici zadaný objem dat. AIM má i počítaná data, 50 MB vyjde na 50 Kč.
Interval funguje jako filtr. Data na ifon.cz ani neměla být a nebyla (tedy byla, nikoli však v kalkulačce). Důvod je opět ten, že datové nabídky jsou v průměru stejné. Rozdíly mezi balíčky téhož objemu jsou v průměru minimální. Je to tím, že český trh prostě nefunguje zdravě a virtuálové mají svázané ruce. Výjimky jsou, ovšem směrem nahoru, tj. lze najít předražené nabídky, které se vymykají "zvyklostem" (například Koruna Mobil či SAZKAmobil).
Tohle je opět znalost, kterou u běžného uživatele předjímat, tahle zkratka dává smysl pokud by to byla nějaká vaše interní pomůcka, ale když to dáte k dispozici veřejnosti a navíc bez vysvětlení, tak je to problém.
Na druhou stranu nedokáži pochopit, že vás naštve existence bezplatné služby, do které jste neinvestoval ani hodinu práce a ani korunu.
Štve mě lidská hloupost, že narazím opět na další kalkulačku a opět zjistím, že je k ničemu, protože jí dělal hlupák nebo lempl.
Dovolím si menší vsuvku: Z toho, co zde píšete, nabývám dojmu, že řešíte pětikoruny na kreditu. Voláte nepohodlně přes callback, SIM od Odoriku používat nechcete (0,70 Kč denně je ten důvod?), řešíte, kdo prodává 1 MB za 1 Kč nebo za 0,90 Kč a tím trávíte čas. Přitom ale používáte datovou tarifikaci 100 kB a myslíte si, jak jste vyzrál nejen nad ifon.cz, ale i ostatními, přitom reálně nevyzrál. Takové klienty si žádný virtuál skutečně dovolit nemůže. A ani ifon.cz se kvůli tomu, co zde píšete, měnit nebude (mně přijde, že mnohdy ani vlastně nevíte, o čem píšete).
Volám přes callback, přes aplikaci na smartu to až tak nepohodlné není, částečně protože nikdo mi nedá 1,2/min bez podmínek konzumace, částečně z principu - takto mobilní operátor dostane pouze regulovanou cenu. Nepoužívám Odorik částečně kvůli tomu poplatku, částečně protože to je prostě garážovka. Tarifikaci 100 kB nepoužívám, to sem nikde nepsal. Vím úplně přesně o čem píšu.
Chcete-li počítat s balíčky SMS a hlasu, v menu jsou. Ve výchozím stavu byly zapnuté. Spousta lidi psala, že kalkulačka nefunguje (protože ten výpočet trval pro ně tak dlouho, že si mysleli, že nefunguje -- a to byly jenom sekundy). Opět platí, že neexistuje významná množina hlasových balíčků, které by byly výhodné pro širší interval spotřeby. Prostě neexistují. Bývají nastaveny tak, aby klient nabyl dojmu, že je to skvělá nabídka (a pro danou spotřebu, pro jeden bod, se skutečně objeví na předních příčkách kalkulačky). Jenže rozdíl v ceně oproti základními tarifu bývá zanedbatelný. A na širším intervalu spotřeby bývají naopak nevýhodné. Ve výsledku klient utrácí pravidelně víc, než by musel. Tak jsou stavěny i mnohé vyšší tarify.
Chci aby to fungovalo automaticky, respektive nelze očekávat, že uživatel si bude v nějakém menu, které navíc musí nejdříve otevřít, zapínat, že mu to může nabízet i balíčky a počítat s obnovami objemů dat.