mytonda píše:Asi by na to chtělo udělat návod. Článek by se jistě nějakým cestovatelům, co jezdí mimo EU na delší dobu, určitě hodil. Zájem by byl a určitě by potěšil méně technicky zdatné nebo seniory. Na fintu z přesměrováním na pevnou linku nějak nemohu přijít.

Čeští mobilní operátoři nedovolují hovor přesměrovat přímo do zahraničí. A kdyby to dovolili, bylo by to moc drahé. Proto přesměrujete hovor na číslo u Odorik (běžná cena hovoru do ČR na pevnou - bere se z volných minut) a teprve to odoričí číslo přesměrujete do zahraničí na místní číslo, které si tam na cestu pořídíte. (naše internetová cena)
Výsledek je, že se na vaše české mobilní číslo dovolají všichni, jak jsou zvyklí, a vy připlácíte jen přesměrování po ČR + internetovou cenu do volané země. Rodina může volat přímo na Vaše odoričí číslo, čímž můžete ušetřit za jedno přesměrování.
Odchozí hovory děláte přes internet nebo přes zpětné volání. Tedy výsledek je takový, že nikdo nepozná že nejste v ČR, přitom ale utrácíte řádově podobné částky, jako byste byl v ČR. Vy jste ale někde hodně daleko...