![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
S telefonní budkou by to určitě šlo stejně, jen se do toho nesmí tahat taková kravina jako je ten MasterPass
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
I když by to technicky šlo, nemyslím si že je to dobrý nápad. Především zde hrozí zneužití. Na černém trhu se dají koupit kradená čísla platebních karet. Jedno stojí řádově 1 USD.mobilemanic píše:osmdesát: "moje" metoda teď otestována na čerpací stanici Shell (platba MasterPass mobilní aplikace) a světe div se, FAKT to fungujeSice Shell+MasterPass systém je z hlediska UX naprostý nesmysl (nechápu proč radši na stojan nepřidělat čtečku platební karty jako to má zbytek světa), nicméně projít procesem se dá a funguje to... Je to opravdu tak - před čepováním paliva se udělá na kartě rezervace třeba 1000,-, pak čerpáte palivo, po skončení čerpání a zasunutí pistole zpátky jejich systém okamžitě smaže tu rezervaci 1000,- a udělá novou již trvalou rezervaci na reálnou cenu čerpaného paliva.
S telefonní budkou by to určitě šlo stejně, jen se do toho nesmí tahat taková kravina jako je ten MasterPass
Na tom něco bude. Bohužel zatím neexistuje žádný rozumný mikroplatební systém použitelný pro internetové platby, který by rezervaci platby řešil. Čili další technologická nedostačivost. Nějaké proprietární peněženky to neřeší. každý má jinou banku.xsouku04 píše:I když by to technicky šlo, nemyslím si že je to dobrý nápad. Především zde hrozí zneužití. Na černém trhu se dají koupit kradená čísla platebních karet. Jedno stojí řádově 1 USD.mobilemanic píše:osmdesát: "moje" metoda teď otestována na čerpací stanici Shell (platba MasterPass mobilní aplikace) a světe div se, FAKT to fungujeSice Shell+MasterPass systém je z hlediska UX naprostý nesmysl (nechápu proč radši na stojan nepřidělat čtečku platební karty jako to má zbytek světa), nicméně projít procesem se dá a funguje to... Je to opravdu tak - před čepováním paliva se udělá na kartě rezervace třeba 1000,-, pak čerpáte palivo, po skončení čerpání a zasunutí pistole zpátky jejich systém okamžitě smaže tu rezervaci 1000,- a udělá novou již trvalou rezervaci na reálnou cenu čerpaného paliva.
S telefonní budkou by to určitě šlo stejně, jen se do toho nesmí tahat taková kravina jako je ten MasterPass
Pro podvodníky by nebylo pak nic jednoduššího než z kradených karet volat na svoje předražený čísla z jejichž hovorů dostanou vyplacenou provizi.
Vydavatelé karet ani firmy co platby zprostředkovávají jsou arogantní a nepružní, tedy je s nimi těžké se domluvit. Obchodník je zatím v ČR když dostane dobré podmínky, aby neplatil zbytečné poplatky. Žádné speciality si rozhodně nemůže vymýšlet. Benzínky jsou prostě mnohem lukrativnější.
Ani pro poctivého volajícího není dvakrát pohodlné, rozumné a bezpečné zadávat číslo své karty před každým hovorem. Drobné platby nejsou dobré ani pro vydavatele karet ani pro obchodníky, kterým se tak pravděpodobně zvýší poplatky za přijímání karet.
Jo a je zde ještě jeden problém a to technický. Je třeba si vyzkoušet, že ono volání funguje a je v rozumné kvalitě s daným hardwarem, softwarovým vybavením a též připojením k internetu.
Když už si to dotyčný vyzkouší, dost možná bude volat častěji a dobít si drobný předplacený kredit není problém.
S telefonni budkou, docela zajimava myslenka. Ale tak trochu k tomu budou slouzit video mistnosti. Do mistnosti se taky zalogujete na pozvanku kamarada, admina aniz by bylo nutno se registrovat.osmdesát píše:
Ano, to jsem pochopil. Já jen přidal další možnost využití, která mě napadla - anonymní bezregistrační internetová telefonní budka. Prostě něco pro okamžité použití. To, co zmínil Mobilmanic (rezervace platby), by mohlo být řešení problému, nad kterým jsem se pozastavil.
Vaše řešení je určitě zajímavé a své zákazníky si najde, je to ale vše otázkou marketingu - propagace. Pak také, jak píšete, prohlížečové podpory streamovacích technologií. Ale to je otázka času a pokud na to v době, kdy podpora bude spolehlivá, budete již připraveni, budete mít tržní výhodu.
Bohužel lidé jsou naprosto neinformovaní a znají jen Skype (díky svého času masivní propagaci). Ano, skype byl svého času průlomová záležitost a dokázal nasytit potřebu trhu, to už je ale pasé, je třeba přijít s něčím novým. A pokud máte rozpracované řešení, můžete snadno do něj zakomponovat i tu telefonní budku. Oslovíte tak i další typ zákazníka, který hledá jednoduchou jednorázovou službu. Když se k tomu přidá taková nostalgická omáčka (telefonní budky bývaly kulturním fenoménem), může to zaujmout.
Ano tak bych si to taky dokazal predstavit. Nechat si vygenerovat token[URL odkaz], ten poslat mailem kamaradovi a mit moznost otevrit treba dve video mistnosti, bez moznosti nahrat si hovor, ziskat info o delce hovoru apod.xsouku04 píše:Co by ale mohlo existovat, je "budka" na videohovory typu skype<->skype. Prostě někdo přijde na stránky a vygeneruje mu to nějaký hash. Ten hash pošle emailem, SMS zprávou nebo jinak příjemci.
Ten také přijde na stejné stránky, zadá krátký hash a dojde k propojení obou účastníků. Případně by se mohl přidat další do konference.
Pohodlně bez registrace si každý může vyzkoušet, jestli mu to funguje. Pokud ano, jistě se později dobrovolně na službu zaregistruje, aby nemusel posílat onen hash, ale měl stálé číslo/SIP jméno, na kterém je k zastižení.
Z CSip, Zoiper, Microsip to nejde, jelikoz zatim nejsou podporovany. Ono odladit podporu pro kazdy externi klient neni uplne sranda.tomnx1 píše:Testoval jsem tu Vaši technologii, webový telefon s tímto výsledkem:
1. volání a příjem hovorů u GSM, IP sítí fungovalo, včetně vytáčecího tónu, příchozí hovory vyzváněly. U IVR fungovala tónová volba. Hovor se pod mým účtem k Vám nahrál, hovor bylo možné monitorovat i na GSM(toto technicky nechápu, jak děláte). Zobrazili se statistiky o hovoru. Testováno na Chrome, Firefox, Opera.
2. video hovory mezi WebTelefon - WebTelefon fungovali korektně, opět testováno na Firefox, Chrome, Opera, je možné ovlivnit kvalitu videa, funguje full screen. Stejně tak fungoval video hovor mezi Jitsi, LinPhone a Vaším WebPhone. U CSipu se mně video nepodařilo rozjet, nevím zda to je chyba na straně CSip nebo u Vás. Stejně tak jsem nebyl úspěšný u ZOIPER a MicroSIP. Co chybí je možnost uložení videa. Tak jak umíte nahrávat hovory by se docela hodilo nahrát i video. U video hovoru se nezobrazují statistiky. Kvalita videa byla slušná, žádný problém. Video mě fungovalo i doma na relativně mizerné 5mbps lince.
Nahravani sdilene plochy zatim neni podporovano, brzy bude. Pokud se sdili s externim klientem Jitsi, LinPhone, tak se statistiky zaznamenaji.tomnx1 píše: 3. sdílená plocha - sdílet jde jenom z Firefoxu, není nutno instalovat žádný plugin do prohlížeče, příjem sdílené plochy je možný kdekoli a pravděpodobně na čemkoli, třeba u LinPhone nebo Jitsi, tohle taky nechápu, jak je řešené. Kolega říkal, že prý mu sdílení fungovalo i na TV Samsung, obraz přijímal z MAC AirBook, Firefox a údajně fungovalo. Žádné statistiky o hovoru v režimu sdílená plocha nezaznamenány. Obraz sdílené plochy se nenahrál k Vám do phonelixu.
Konference urcite bude. Callback asi ne, za par let se bude volat jenom pres data a zdarma, k cemu callback ?tomnx1 píše: 4. nefungují konferenční hovory, nefunguje call back anebo nevím jak nastavit, částečně lze obejít monitorováním
Video ani sdilena plocha se tarifikovat nebudou.tomnx1 píše: 5. služba je zdarma s vyjímkou volání do veřejných tel. sítí částkou 0,59kč/minuta. Příjem hovorů z veřejných síti je zdarma, stejně tak i veřejné nomadicé číslo. Netarifikuje se video a sdílená plocha.
Urcite bude.tomnx1 píše: Co nám chybí:
1. ukládání video hovorů a obrazu sdílené plochy
Ono by to slo, kdyby to ridil Asterisk, jenze museli bychom primo upravovat kod na strane Asterisku a to je na dlouhe lokte....tomnx1 píše: 2. statistiky o video hovorech a sdílené ploše=délká hovoru, sdílení
Urcite bude vcetne podpory sdileni, nejvetsi priorita z vyse uvedeneho.tomnx1 píše: 3. video místnosti, alespoň 4-6 users s možností sdílení plochy a anonymní pozvánky pro uživatele bez nutnosti se registrovat
Bude, ale neco rozsahlejsiho.tomnx1 píše: 4. možná, hodil by se nějaká jednoduchý chat![]()