Problém s neukončeným vyzváněním
Problém s neukončeným vyzváněním
Dobrý den, mám číslo xxxxxx. Pokud z tohoto čísla zavolám, druhá strana to nevezme a já to položím, přesto to druhé straně stále ještě aspoň minutu vyzvání. Dokonce i když hovor odmítne má toto číslo někdy snahu po chvíli znovu druhou stranu prozvánět. Toto se děje i po té co já pokus o hovor ukončím a odpojím napájení mé VOIP gateway.
Zkoušel jsem kontaktovat support na skype odorik_info, ale nikdo nereaguje ani na chat ani na volání, tak to dávám sem.
Zkoušel jsem kontaktovat support na skype odorik_info, ale nikdo nereaguje ani na chat ani na volání, tak to dávám sem.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Stejný problém mám taky. Na teplý drát jsem psal 21. května, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Řešení (asi dočasné) existuje - místo sip.odorik.cz použijte stary.odorik.cz.
Řešení (asi dočasné) existuje - místo sip.odorik.cz použijte stary.odorik.cz.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8557
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Pokus 1.
Ze svého VoIP telefonu jsem si volal na mobil. Počkal až mi mobil začne vyzvánět a poté telefon v mém případě SPA941 vytáhnul z elektřiny. A ehjle telefon, jak jsem čekal, zvonil dále. Jde o to, že vypnutý, kousnutý nebo od internetu odpojený telefon nemůže zvonění zrušit.
Pokus 2.
Vzal jsem svůj mobilní telefon síť Vodafone zavolal kolegovi a až telefon vyzváněl, tak jsem vytáhnul baterku. Kolegovi ale zvonil dále, i když já jsem měl už pěknou chvíli vytaženou baterii.
Je třeba si uvědomit, že tohle je normální chování. Pokud si telefon vypnete během hovoru, hovor bude přerušen do 15 vteřin, protože přestanou proudit RTP data. Pokud ale telefon vypnete během vyzvánění, maximální délka vyzvánění je 2 minuty. Běžně to nevadí, protože vyzvánění je zdarma navíc není spolehlivý způsob jak to hlídat.
Jaký používáte telefon ? Není možné, že došlo k přerušení internetového spojení ? Jaký je id hovoru kterého se týkalo ?
Po přihlášení ve výpise hovorů si zvolte typ výpisu výpis:podrobný.
ID hovoru najdete v pravém sloupečku výpisu hovorů, je to označeno jako call id . Tohle číslo můžete zveřejnit zde na fóru, protože žádné osobní informace neprozrazuje.
A nyní se dostávám k tomu, v čem se Odorik liší od běžných operátorů. Pokud hovor volající odmítne, automaticky hovor zkoušíme spojit jinou cestou. Proto telefon opět může za chvíli začít zvonit. Je to tak proto, že obecně není na signalizaci vzdálených operátorů spolehnutí a my hájíme především zájmy volajícího a chceme aby se vždy dovolal. Není to tedy chyba ale je to preventivní opatření proti možným potížím někde po cestě.
Pokud na telefonu opravdu došla k zavěšení, pošlete nám informace o konkrétním hovor a my dohledáme, jestli váš telefon poslal chybný paket nebo zavěšovací paket k nám vůbec nedorazil. (a nebo je chyba u nás )
Díky logování veškeré sip komunikace už není diagnostika takových potíží žádný problém.
Ze svého VoIP telefonu jsem si volal na mobil. Počkal až mi mobil začne vyzvánět a poté telefon v mém případě SPA941 vytáhnul z elektřiny. A ehjle telefon, jak jsem čekal, zvonil dále. Jde o to, že vypnutý, kousnutý nebo od internetu odpojený telefon nemůže zvonění zrušit.
Pokus 2.
Vzal jsem svůj mobilní telefon síť Vodafone zavolal kolegovi a až telefon vyzváněl, tak jsem vytáhnul baterku. Kolegovi ale zvonil dále, i když já jsem měl už pěknou chvíli vytaženou baterii.
Je třeba si uvědomit, že tohle je normální chování. Pokud si telefon vypnete během hovoru, hovor bude přerušen do 15 vteřin, protože přestanou proudit RTP data. Pokud ale telefon vypnete během vyzvánění, maximální délka vyzvánění je 2 minuty. Běžně to nevadí, protože vyzvánění je zdarma navíc není spolehlivý způsob jak to hlídat.
Jaký používáte telefon ? Není možné, že došlo k přerušení internetového spojení ? Jaký je id hovoru kterého se týkalo ?
Po přihlášení ve výpise hovorů si zvolte typ výpisu výpis:podrobný.
ID hovoru najdete v pravém sloupečku výpisu hovorů, je to označeno jako call id . Tohle číslo můžete zveřejnit zde na fóru, protože žádné osobní informace neprozrazuje.
A nyní se dostávám k tomu, v čem se Odorik liší od běžných operátorů. Pokud hovor volající odmítne, automaticky hovor zkoušíme spojit jinou cestou. Proto telefon opět může za chvíli začít zvonit. Je to tak proto, že obecně není na signalizaci vzdálených operátorů spolehnutí a my hájíme především zájmy volajícího a chceme aby se vždy dovolal. Není to tedy chyba ale je to preventivní opatření proti možným potížím někde po cestě.
Pokud na telefonu opravdu došla k zavěšení, pošlete nám informace o konkrétním hovor a my dohledáme, jestli váš telefon poslal chybný paket nebo zavěšovací paket k nám vůbec nedorazil. (a nebo je chyba u nás )
Díky logování veškeré sip komunikace už není diagnostika takových potíží žádný problém.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
ID = 44753330.
28.5.-29.5. -> Všechny hovory z daného čísla byly zkušební, právě při hledání příčiny.
Uvedený stav nastává i v případě že během zvonění telefon položím.
To zkoušení s odpojením VOIP bylo při snaze blíže lokalizovat problém.
Vadí mi to mimo jiné i proto, že někdy někoho jen prozvoním anebo zjistím, že jsem se spletl a pak mám prostě smůlu a druhé straně to dvě minuty vyzvání.
S tím hledáním druhé cesty jsem to moc nepochopil. Chová se to asi takto: Zavolám, zvoní to, položím. Druhá strana to pořád slyší vyzvánět, hovor odmítne. Za chvíli jí to volá znovu. Druhá strana to tedy zvedne a slyší samozřejmě ticho, protože já už jsem dávno položil. Nevidím v tom žádný přínos.
Já jsem iniciátorem hovoru a v momentě, kdy chci ukončit přenos tak to dělám opravdu proto, že ho ukončit chci. Nechci potom poslouchat ve zpětném volání, proč volám, když se pak neozvu, nebo proč to nechávám tak zoufale dlouho zvonit.
28.5.-29.5. -> Všechny hovory z daného čísla byly zkušební, právě při hledání příčiny.
Uvedený stav nastává i v případě že během zvonění telefon položím.
To zkoušení s odpojením VOIP bylo při snaze blíže lokalizovat problém.
Vadí mi to mimo jiné i proto, že někdy někoho jen prozvoním anebo zjistím, že jsem se spletl a pak mám prostě smůlu a druhé straně to dvě minuty vyzvání.
S tím hledáním druhé cesty jsem to moc nepochopil. Chová se to asi takto: Zavolám, zvoní to, položím. Druhá strana to pořád slyší vyzvánět, hovor odmítne. Za chvíli jí to volá znovu. Druhá strana to tedy zvedne a slyší samozřejmě ticho, protože já už jsem dávno položil. Nevidím v tom žádný přínos.
Já jsem iniciátorem hovoru a v momentě, kdy chci ukončit přenos tak to dělám opravdu proto, že ho ukončit chci. Nechci potom poslouchat ve zpětném volání, proč volám, když se pak neozvu, nebo proč to nechávám tak zoufale dlouho zvonit.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Interbell IB 135, fw 2.2.534 (803060)xsouku04 píše:Jaký používáte telefon ?
Pokus lze opakovat do omrzení. Při nastavení stary.odorik.cz se závada neprojevuje - volání se ihned ukončí. Přerušení připojení k internetu je nepravděpodobné.xsouku04 píše:Není možné, že došlo k přerušení internetového spojení ?
44808062xsouku04 píše:Jaký je id hovoru kterého se týkalo ?
Bude-li třeba, můžu nagenerovat více závadných hovorů.xsouku04 píše: Pokud na telefonu opravdu došla k zavěšení, pošlete nám informace o konkrétním hovor a my dohledáme, jestli váš telefon poslal chybný paket nebo zavěšovací paket k nám vůbec nedorazil. (a nebo je chyba u nás )
Díky logování veškeré sip komunikace už není diagnostika takových potíží žádný problém.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Dobry den,
opravil jsem problem s nepreposlanym CANCEL, ktery obsahoval to-tag coz je spatne chovani zarizeni. Prosim overte jestli problem pretrvava Dekuji.
opravil jsem problem s nepreposlanym CANCEL, ktery obsahoval to-tag coz je spatne chovani zarizeni. Prosim overte jestli problem pretrvava Dekuji.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Děkuji Vám, problém byl odstraněn!kovik píše:Prosim overte jestli problem pretrvava Dekuji.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Zdá se, že se opět s masivním nástupem androidích SIP VoIP klientů vracíme někam do doby před šesti až osmi léty, kdy operátoři byli nuceni nastavovat ústředny specificky (téměř) pro každého SW či HW klienta, protože jejich tvůrci v nich často používali RFC pro SIP (3261 či 2543) značně "tvůrčím" a originálním způsobemkovik píše:Dobry den, opravil jsem problem s nepreposlanym CANCEL, ktery obsahoval to-tag coz je spatne chovani zarizeni.

Re: Problém s neukončeným vyzváněním
U mě už je taky vše OK. Díky.
To Vir: Nejedná se o problém s mobilními SIP klienty. U mě se to dělo i na stařičké gateway ATA171P.
To Vir: Nejedná se o problém s mobilními SIP klienty. U mě se to dělo i na stařičké gateway ATA171P.
Re: Problém s neukončeným vyzváněním
Mám úplně stejný problém:
Grandstream GPX1400 Verze software 1.0.4.13
call id 55212910 hovor jsem ukončil položením sluchátka, přesto testovaná mobilní telefon zvoní dále. Po vypršení timeoutu se volání samovolně zopakovalo call id 55212968. V tuto chvíli již Grandstream měl dávno položené sluchátko.
Grandstream GPX1400 Verze software 1.0.4.13
call id 55212910 hovor jsem ukončil položením sluchátka, přesto testovaná mobilní telefon zvoní dále. Po vypršení timeoutu se volání samovolně zopakovalo call id 55212968. V tuto chvíli již Grandstream měl dávno položené sluchátko.