Neříkám, že nezavolám nikdy přes Odorik ven, určitě ano. Ovšem poměr příchozích/odchozích hovorů bude ve prospěch příchozích. Za dané číslo přece musíte platit, takže další náklady.
Nemusíte mi tu prozrazovat celý bussiness model


Díky
Bude na nás,abychom za méne penez víc zhavili odchozí linky.Já odojím MO-Call a na nemeckou pevnou pojedu jen pres Odorika,500 az 800 minutami mesícne ho tak trochu podporíPitomec píše:Propojovací poplatky samozřejmě jsou, ale asi to nebude žádná závratná suma, navíc se mají tyto poplatky zase snižovat. Ale pokud se to vyplatí Odoriku provozovat, tak to je hlavní. Horší by bylo to dotovat z něčeho jinýho.
Většina VoIP operátorů má z příchozích hovorů jen velmi drobný peníz. Podle "Rozhodnutí o ceně CEN/3/04.2010-67", závazné, pravda, jen pro TO2 (ale nikdo z operátorů samozřejmě tím pádem nepřistoupí na to, že by k někomu terminoval za více peněz), je maximální poplatek který je možno za terminaci vybrat od přímo propojeného operátora 0,30 Kč/min ve špičce a 0,15 Kč/min v sedle (při tranzitu do jiné vzdálené ústředny u téhož OPa je to 0,34 a 0,17 Kč/min., ale to se týká velkých OPů, jako TO2 a GTS...).samot píše:Děkuji za odpověď. Dobrá, mě šlo o to jestli z toho tzv. něco máte.
Info píše:Terminační poplatky jsou prehistorický přežitek a zanedlouho skončí spolus PSTN sítí podobně jako například Telegram
Do budoucna to stejně bude vypadat tak, že operátoři budou plnit pouze funkci "mobilních ISP" a víc nic. Telefonní čísla pravděpodobně ztratí smysl, NEBUDOU POD KONTROLOU OPERATORU a budou se používat nějaké univerzální identifikátory jako je například SIP URI ve tvaru jmeno@cokoli.LTD, výhodné to bude především proto, že na vizitku tak stačí napsat jan@novak.cz a půjde na to napsat e-mail, poslat IM zpráva místo SMS i zavolat - jednoduše USER FRIENDLY.
Jakmile bude LTE-A běžnou realitou a jiný telefon než smartphone už nebude existovat, nedokážu si představit jak by se PSTN síť mohla udržet. Ano, asi ji nikdo "befelem nezruší", ale používat ji bude také asi jen málokdo - bude nabízet strohé funkce, mizerný zvuk (oproti VoiceHD na IP sítích) a bude drahá, protože místo flatové konektivity budete platit za každou minutu a ještě podle destinace.
A vidět je to už dnes - stále více lidí volá z mobilu přes aplikace jako Skype nebo Viber, zprávy se posílají přes Whatsapp (také Viber), iMessage a další. Je jenom otázkou času, kdy i firmy začnou rozesílat zprávy zákazníkům primárně na Viber, Whatsapp a iMessage a až když zákazník nic z toho mít nebude, pošle se normální SMS - kterých ale bude valem ubývalo lidí, kteří jako primární telefon používají HTS od O2.
Bohužel operátoři tento vývoj nechtějí vidět a drží se starých (neudržitelných) modelů. Ovšem za 10 let už nebude mobilní operátor takovým zlatým dolem jako je dnes. Především proto, že zákazníkovi bude úplně jedno od koho to "mobilní připojení" má, jestli mají všichni v rodině stejného operátora a nebudou žádné "value added services", které by mohly zvedat ARPU. Podobně jako dnes u pevného Internetu. Na xDSL sítích tlačí cenu dolů konkurence, zákazník platí FLAT paušál a operátor mu nemá nabídnout jakou další "přidanou hodnotu" by mu mohl naúčtovat a v podstatě jen bojuje o to, aby se cena snížila až později a každý den, kdy se daří držet starou, je pro něj úspěch - ceny xDSL za posledních 8 let klesly o dobrých 80-90% a budou klesat dál.
Stejný osud potká i mobilní sítě. Je neudržitelné platit za každou minutu a za každou zprávu.