A já si už pár týdnů drbu hlavu, co máme špatně s porty nebo na ústředně, že se nám nelze na některá čísla dovolat :shock: Ven to šlo, tak jsem neřeši a vida! Moc tomu nepomáhá ani web Mikrotechu, kdyby aspoň něco napsali...
Kde se prosím dá zjistit operátor pevného čísla? Čistě pro zajímavost, kde skončily čísla 222764xxx a 222769xxx?
Jestli správně chápu, získávat OKU od Mikrotechu nemá smysl, protože ČTÚ je přečísloval. Čísla "rozházel" náhodně všem operátorům kteří o ně nestojí a ještě je to bude stát peníze, takže "klientská péče" podle toho bude vypadat. Koukám na kalendář, 1.4. není, tohle mi přijde situace jak z Cimrmana :D
Nevím kolik čísel Mikrotech provozoval, ale jestli tam má někdo nějaké důležitější číslo, tak to se pak řeší jak? V našem případě ty čísla mělo jen pár dodavatelů, takže papírovat s migrací asi nebudeme.
Čistě ze zajímavosti: To ta nechtě přidělená čísla nemůžete "vrátit"? Tak jako skončit u Odoriku tímhle způsobem je myslím výhra, kdo ví kde skončí ostatní...
VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8630
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
222764xxx má O2 a 222769xxx Quantcom, a.s.
Vrátit čísla můžeme, ale nesmí mít číslo z toho rozsahu ani jeden zákazník. A ono se v minulosti stalo, že jedno nebo několik čísel portovalo právě k nám nebo k tomu operátorovi. Podle toho jednoho nebo několika čísel ČTÚ rozhodl, komu celý rozsah ČTÚ vnutí. Takže já nevím co bychom těm zákazníkům jako říkali, že najednou jim službu rušíme, protože jsou jediní na celém rozsahu a tak se nám nevyplatí. To by se jim asi nelíbilo. Ale pokud by tato praxe pokračovala, je možné že to v budoucnu bude nutné. Protože těch několik operátorů co pořád nabírají nové zákazníky těžko bude schopno platit v budoucnu poplatky třeba za 20 miliónů čísel. Tedy 20 miliónů korun za rok.
To že je tam ještě spousta dalších zákazníků nikdo nevěděl. To se všichni dozvídají postupně až když ti zákazníci začali pátrat proč jim čísla nefungují pro příchozí hovory a že by tedy chtěli odejít jinam. Tak se zjišťuje, že je to problém, protože změnou operátora se zneplatnily OKU kódy na portace čísel. Nový operátor pak není schopen ověřit, že ty čísla jsou skutečně jeho ....
No hlavně portovat zákazníky po jednom je pracná a nákladná věc. To se nedá moc stihnout ani kapacitně.
Pokusím se zajistit, aby nám Microtech.cz hromadně převedl všechny čísla, které už jednou portovaly (pokud budou mít zákazníci zájem). Ty stále fungují. Ale předpokládám, že služby Mirkotech.cz se do budoucna nevyplatí tedy lze čekat že se ukončí provoz i těch čísel, které zatím fungují. Kdy to nevím. Je možné že do konce roku.
Vrátit čísla můžeme, ale nesmí mít číslo z toho rozsahu ani jeden zákazník. A ono se v minulosti stalo, že jedno nebo několik čísel portovalo právě k nám nebo k tomu operátorovi. Podle toho jednoho nebo několika čísel ČTÚ rozhodl, komu celý rozsah ČTÚ vnutí. Takže já nevím co bychom těm zákazníkům jako říkali, že najednou jim službu rušíme, protože jsou jediní na celém rozsahu a tak se nám nevyplatí. To by se jim asi nelíbilo. Ale pokud by tato praxe pokračovala, je možné že to v budoucnu bude nutné. Protože těch několik operátorů co pořád nabírají nové zákazníky těžko bude schopno platit v budoucnu poplatky třeba za 20 miliónů čísel. Tedy 20 miliónů korun za rok.
To že je tam ještě spousta dalších zákazníků nikdo nevěděl. To se všichni dozvídají postupně až když ti zákazníci začali pátrat proč jim čísla nefungují pro příchozí hovory a že by tedy chtěli odejít jinam. Tak se zjišťuje, že je to problém, protože změnou operátora se zneplatnily OKU kódy na portace čísel. Nový operátor pak není schopen ověřit, že ty čísla jsou skutečně jeho ....
No hlavně portovat zákazníky po jednom je pracná a nákladná věc. To se nedá moc stihnout ani kapacitně.
Pokusím se zajistit, aby nám Microtech.cz hromadně převedl všechny čísla, které už jednou portovaly (pokud budou mít zákazníci zájem). Ty stále fungují. Ale předpokládám, že služby Mirkotech.cz se do budoucna nevyplatí tedy lze čekat že se ukončí provoz i těch čísel, které zatím fungují. Kdy to nevím. Je možné že do konce roku.
Re: VoIP Operátor https://www.mikrotech.cz/ pravděpodobně končí
Děkuji za info, tak každé číslo nám skončilo u jiného operátora, to nemá cenu řešit. Tohle se fakt ČTÚ hrubě nepovedlo, Mikrotech není zas tak nevýznamný operátor. Svého času vraceli peníze za příchozí hovory takže tam byla třeba naše infolinka, využívali je i svého času populární služby jako sbohempevnalinko.cz a měli snad chvíli i licenci na mobilní služby. Jako u nás naštěstí nejde o důležitá čísla, ale slyšel jsem o desítkách firemních čísel, které prostě přestaly fungovat, protože někdo něco nedomyslel. A tam už půjde o přímé finanční škody.
Když už si operátoři tedy zavedli čísla do svého rozsahu, mohli by tam mít povinnost přehrávat alespoň nějakou vysvětlující hlášku, koho kontaktovat apod. Nebo aspoň to číslo moci někam přesměrovat za regulovaný poplatek. Spíš by to ČTÚ měl vrátit zpátky Mikrotechu a zamyslet se, jak to udělat nějak bezvýpadkově, než zase něco ukvapeně rozhodnou. Já jsem zvědavý, co nabídne nově příchozím třeba O2 za řešení. Ale asi to nebudou nové přihlašovací údaje k VoIP číslu.
To mi chcete fakt říci, že ČTÚ takhle živelně sebere operátorovi rozsah a nenapadne ho, že ty čísla třeba někdo také používá? No možná všechno špatné k něčemu dobré a příště na to už bude vymyšlený postup.
Ze zvědavosti: O jaké operátory kteří nabírají nové zákazníky jde? Já měl za to, že ty rozsahy nejsou tak velké a čísla se po nějaké době "recyklují"? A hlavně že se to snaží dávat z jednoro rozsahu, nebo firma blok, ale ti že si to zaplatí.
Když už si operátoři tedy zavedli čísla do svého rozsahu, mohli by tam mít povinnost přehrávat alespoň nějakou vysvětlující hlášku, koho kontaktovat apod. Nebo aspoň to číslo moci někam přesměrovat za regulovaný poplatek. Spíš by to ČTÚ měl vrátit zpátky Mikrotechu a zamyslet se, jak to udělat nějak bezvýpadkově, než zase něco ukvapeně rozhodnou. Já jsem zvědavý, co nabídne nově příchozím třeba O2 za řešení. Ale asi to nebudou nové přihlašovací údaje k VoIP číslu.
To mi chcete fakt říci, že ČTÚ takhle živelně sebere operátorovi rozsah a nenapadne ho, že ty čísla třeba někdo také používá? No možná všechno špatné k něčemu dobré a příště na to už bude vymyšlený postup.
Ze zvědavosti: O jaké operátory kteří nabírají nové zákazníky jde? Já měl za to, že ty rozsahy nejsou tak velké a čísla se po nějaké době "recyklují"? A hlavně že se to snaží dávat z jednoro rozsahu, nebo firma blok, ale ti že si to zaplatí.