Výpis volání - číslo volajícího NULL

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
xsvobo10
Příspěvky: 26
Registrován: pát 12. srp 2011 19:57:47
Bydliště: Brno

Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od xsvobo10 »

Dobrý den,

ve výpisu volání mám jako číslo volajícího uvedeno NULL.

Prosím můžete objasnit, za jakých okolností toto nastane?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od xsouku04 »

Nevšim jsem si toho, můžete uvést Vaše user_id nebo mobilní číslo.
Stačí emailem, pokud to nechcete zveřejňovat na fóru.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od ViR »

xsvobo10 píše:Dobrý den, ve výpisu volání mám jako číslo volajícího uvedeno NULL. Prosím můžete objasnit, za jakých okolností toto nastane?
Připojuji se ke staršímu dotazu výše. V mém případě jde o call id 57165474.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od xsouku04 »

Voláno bylo ze skrytého mobilního čísla (které je nám známo). Proč náš dodavatel příchozích hovorů poslal NULL když běžně posílá anonymous nevím, můžu se zkusit zeptat, ale pochybuji, že v tom bude nějaká logika.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od Pitomec »

To znamená, že Odoriku (jakožto poskytovateli služby) se skrytá čísla vždy zobrazí, ale nepředá tuto informaci uživateli?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:To znamená, že Odoriku (jakožto poskytovateli služby) se skrytá čísla vždy zobrazí, ale nepředá tuto informaci uživateli?
To je více méně pravidlem v SS7 i DSS1 signalizaci. Má-li být u hovoru použito CLIR, originující síť pošle v signalizaci úplnou CLI a přidá pouze příznak hovoru se skrytou identifikací (CLIR) a teprve poslední ústředna posledního operátora zajistí potlačení CLI. Identifikace volajícího by tedy při přepravě hovoru mezi-operátorskými sítěmi měla chybět pouze tehdy, když originující síť CLI vůbec neumožňuje, a hovor jí proto není opatřen.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od Pitomec »

Takže pro poskytovatele není problém to skryté číslo sdělit uživateli. Nebo je tam nějaká povinnost to nesdělovat?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:Takže pro poskytovatele není problém to skryté číslo sdělit uživateli. Nebo je tam nějaká povinnost to nesdělovat?
Sdělit účastníkovi (nikoli uživateli) skryté číslo operátor může tehdy, pokud je uvedený hovor v "řádné žádosti" označen za obtěžující. A takové sdělení podléhá registraci a často i nějakému poplatku.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od Pitomec »

Tak opačně - je vyloženě nějaká povinnost to nesdělovat?

Mimochodem pojmy "Účastník" a "Uživatel" třeba Vodafone sjednocuje do jednoho výrazu "Zákazník", byť se ve VOP zmiňuje i o těch dvou prvně jmenovaných :)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL

Příspěvek od xsouku04 »

Sdělit účastníkovi (nikoli uživateli) skryté číslo operátor může tehdy, pokud je uvedený hovor v "řádné žádosti" označen za obtěžující. A takové sdělení podléhá registraci a často i nějakému poplatku.
To je supr. Aspoň ti vychytrálkové se skrytým číslem nejsou tak úplně anonymní.

A když je to obráceně, někdo se schovává za číslo 910119999 a volá v nevhodnou dobu a obtěžuje .... Můžeme obtěžovanému nějak pomoci, nebo nás zákon nutí hrát mrtvého brouka ?

Podle volaného čísla a času lze vždy jednoznačně dohledat kdo si to vlastně hrál.

Správně by se to asi mělo řešit přes policajty, bohužel ale takovým způsobem řešit každou klukovinu není zrovna efektivní. Naštěstí je to docela vzácnost.

Ostatně podívejte se co si tak lidé myslí o tomhle čísle: http://kdovolal.net/910119999

http://www.kdo-volal.cz/420910119999

je to někdy sranda si počíst.

Vtipné mi připadá třeba tohle vysvětlení, komu patří tohle číslo:
ňákej tydýd co nemluví česky
Odpovědět